De nieuwe Suzuki Burgman 400

Ze stoppen met scooters op de Burgman 400 na?
Verrassend.
Misschien daarom dat er op de stand van Suzuki op het salon in Brussel met veel moeite maar 1 scooter te vinden was.
 
Niet direct helemaal duidelijk maar op basis van het bericht van nieuwsmotor.nl lijkt het te maken te hebben met aanpassingen van de motoren aan de Euro 5 normen.
Mogelijk vindt Suzuki het qua kosten de investering niet waard om hun hele gamma aan te passen.

Ik heb de verkoopcijfers van Suzuki opgezocht en hier gevonden: Lichte groei verkoop motoren en scooters (voor België)
Dat valt me wel tegen. Suzuki zit zo rond de 1000 verkochte motorfietsen (dat is dan inclusief scooters) op jaarbasis en staat daarmee op plaats 10.
Geen enkel model van Suzuki staat in de top 10 van best verkopende modellen.
De top 4 wordt ingenomen door 2 BMW's en 2 Piaggio Vespa's.
3 scooters in die top 10: de 2 Vespa's en de XMAX 125.
 
Niemand die iets schrijft over t stoppen van Suzuki wat betreft motorscooters en alleen de burgman 400 laat doorgaan?

Misschien weet niet iedereen het. Suzuki Nederland stopt daar mee, niet Suzuki Global. Blijkbaar verkoopt de rest slecht in NL, anderes waren er al wel Euro5-varianten van. Maar ik moet zeggen dat de topsnelheid van de nieuwe 400 mij tegenviel t.o.v. bijv. de Yamaha X-MAX 300 alleen al. Aan de andere kant; de meeste mensen kopen 'm voor woon-werk en dan mag je toch niet sneller dan 100km/u en dat doet de Burgman 400 op zijn sloffen.

Nu was de keus in motorscooters bij Suzuki de laatste jaren ook erg beperkt. Je kon kiezen uit Burgman, Burgman, Burgman en een 110cc Address. Die laatste is leuk voor in de stad en een beetje op de buitenwegen. Maar met flinke tegenwind gaat die laatste ook net 80 km/u op de teller.
Wat ik bij Suzuki mis is een doorstapscooter a la Sixteen. En daar zou je een 125cc en 300cc van moeten hebben. Maar goed, motorscooters in het algemeen zijn niet populair in NL, omdat de kids die op hun 16e scooter reden geen affiniteit hebben met motoren en dus in de auto stappen en de motorrijders al hun mening klaar hebben staan over scooters voor ze er ooit op gereden hebben.
Anyway, wel jammer dat Suzuki er mee stopt, maar de keuze was niet echt groot, dus ze hebben het wellicht ook over zichzelf afgeroepen.
 
Het zal wel aan mij liggen maar van wat je daar schrijft kan ik niets maken.
Kan je ietsje verduidelijken?
idd beetje raar geschreven de suzuki v storm kom ik heel vaak tegen dacht dat het 1 van de best verkochten motors zou zijn
 
Heb ik ook gelezen, dat in 2020 de voorraad Burgman 650 en 200 verkocht moet worden, vanwege de euro5norm. Alleen de 400cc wordt in euro5norm uitgevoerd en mag in 2021 nog verkocht worden. Wel jammer. Heb zelf een 650, maar had even een 400cc als leenscooter tijdens beurt, en dat was toch wel effe anders rijden......niets verkeerd aan, maar wel meer "scooter" gevoel als je 650 gewend bent.
 
Laatst bewerkt:
Mijne is ingeruild op een honda x adv. Na 26000km niet omdat hij niet goed was maar omdat ik wat power te kort kwam.
 
Heeft iemand voor de Suzuki Brugman n400 een airhawk-comfort kussen of gepast.
Welk type en bevalt het zit comfort.
Alvast bedankt
 
Heeft iemand voor de Suzuki Brugman n400 een airhawk-comfort kussen of gepast.
Welk type en bevalt het zit comfort.
Alvast bedankt
Ik heb er (nog) geen ervaring mee, maar volgens mij kan het zadel comfort er alleen maar op vooruit gaan !
Misschien kan je ervaringen of maten of andere info vinden op deze site : Burgman 400 2007 - Current model year
Jammer dat er nog steeds geen betaalbaar aftermarket zadel gemaakt is voor de 400.
Verder nog steeds erg tevreden over de 400, rij er nu meer dan 2 jaar op, zonder problemen,
binnenkort weer tijd voor een beurt en de DR Pully sliders ga ik erin laten zetten ! :)
 

Bijlagen

  • IMG_6219.JPG
    IMG_6219.JPG
    457,3 KB · Weergaven: 3
Terug
Bovenaan Onderaan