De nieuwe suzuki V strom 800 DE

motormaniac58

MF veteraan
4 mei 2004
6.339
2.600
de polder
ik doe de aftrap van dit nieuwe model dat komende maand in de showroom komt te staan.
Ik heb nu een 2021 model v strom 650 xt...

Maar nu de grote vraag:
Houd ik de 650xt of stap ik over naar de 800 ????
De MP dealer in Almere heeft mij al overgehaald een proefrit te gaan doen....

Waarom zou ik het niet doen??
650xt is nog redelijk nieuw met 12 k op de teller
Nu aangepast zoals ik hem wilde
Nog steeds tevreden met prestaties en uiterlijk. Hoewel dat laatste wel een update kan gebruiken
Tubeless wielen/banden !!!!!

Waarom zou ik het wel doen??
Sterker blok
Verneiuwd uiterlijk
Techniek up to date
Hoger en dus mss prettiger voor mijn lengte van 2m
Mooier en moderner dashboard.....

Een proefritzal het uitwijzen......

Wat doen de huidige v strommers ?????
 
Heb zo'n 15 jaar geleden eens een proefrit gemaakt op een Vstrom 650 dus wordt wel weer eens tijd voor een nieuwe......










proefrit :+
Vind het een leuke fiets en ga 7 Januari denk wel even naar Vianen om te em te zien, samen met de GSX8S.
 
In mijn ogen zou je gek zijn persoonlijk gezien dan ;) daar komt bij zo op foto vind ik de voorkant lelijk en iel misschien dan nog in werkelijkheid dat het mee zou kunnen vallen eehh nee lelijke koplamp ?

Dan de prijs vind ik nogal wat heeft het nou zo veel meer ? dat je daarom een omzwaai maakt en het geld er voor over hebt eeehhh toelegt .
oh wat meer pk die je eigenlijk niet kwijt kan ander voordelen die ik lees zoals wel of geen binnenband groter voor wiel 90 % rij op de weg waar je niks van merkt wegenwacht kaart in me binnen zak voor de eventuele lekke band die ik zelf in 45 jaar nog nooit gehad hebt .niet met de auto zowel motor
maar het is nieuw -- en anders -- zou ik er 1 kopen nee ik zou die van jouw kopen 😃 of een ander jonger model zie geen meerwaarde
kan ik zeggen :+ik heb er 1 van 2004 75000 km op de klok al kijk wel naar een jonger model zal wel iets zijn bij de buurman is het gras groener .

Heb je het geld en heb je het er voor over doen maar ik vind me hypotheek in dat opzicht belangrijker .
 
Ik mis hier de foto's, een paar jaar geleden ook eens op en V strom 650 gereden, maar da's niks voor mij. Gewoon het karakter, ja dat is er eigenlijk niet. Ik ben meer van de carburateurs, wel 2 cilinders . Nou hier de foto's

Screenshot_20221229-143852.jpg
Screenshot_20221229-143908.jpg
 
Nou. Dat is duidelijk...
Voorlopig ben ik.slechts nieuwsgierig..
Hoef niet perse nieuwste van het nieuwste....
 
ik doe de aftrap van dit nieuwe model dat komende maand in de showroom komt te staan.
Ik heb nu een 2021 model v strom 650 xt...

Maar nu de grote vraag:
Houd ik de 650xt of stap ik over naar de 800 ????
De MP dealer in Almere heeft mij al overgehaald een proefrit te gaan doen....

Waarom zou ik het niet doen??
650xt is nog redelijk nieuw met 12 k op de teller
Nu aangepast zoals ik hem wilde
Nog steeds tevreden met prestaties en uiterlijk. Hoewel dat laatste wel een update kan gebruiken
Tubeless wielen/banden !!!!!

Waarom zou ik het wel doen??
Sterker blok
Verneiuwd uiterlijk
Techniek up to date
Hoger en dus mss prettiger voor mijn lengte van 2m
Mooier en moderner dashboard.....

Een proefritzal het uitwijzen......

Wat doen de huidige v strommers ?????
Tubeless wielen/banden. Maar die zitten er nu al onder hoor!!
Ik had mijn 2017 650xt eind 2020 bij Peter ingeruild, Als Peter mij ziet krijgt hij weer hoofdpijn.
 
Juist niet ...
Deze week haalde hij mij over om een proefrit te maken...
De nieuwe 800 heeft binnenbanden... wel jammer..
Vooralsnog bevalt de 650 mij erg goed
 
@superrobke bedoel je dat jij een keer gereden hebt op een ouder model v strom 650 met injectie en dat jij een "aan uit gevoel" ervaarde? (Vermoed ik hoor. Zelf hebben mijn motoren carburateurs, beetje looiig zeg maar. Gas vol open betekent dat er na x seconden leven in de brouwerij komt bij de africatwin750.)
 
Juist niet ...
Deze week haalde hij mij over om een proefrit te maken...
De nieuwe 800 heeft binnenbanden... wel jammer..
Vooralsnog bevalt de 650 mij erg goed
Oké ik begreep jou verkeerd dacht dat je bedoelde dat op de 650 binnen banden zaten :t
We lezen wel hoe het afloopt met de proefrit.
 
Over een week zal hij bij de dealer staan...ik ga hem.zeker even bekijken en zodra het weer het toelaat ga ik rijden.
Ik wil.er wel zeker 1 uur op.rijden om hem goed uit te proberen .

Hij zal mij echt moeten overtuigen wil ik mijn 650 er op inruilen. Die zit nog 14 maanden in de garantie en ben ik nog steeds erg blij mee
20220615_141142.jpg
 
Gaat toch heel anders rijden dan die je nu hebt denk ik...

Ik vind 'm vooral mooier, die nieuwe.
Maar of die tweecyl in lijn fijner gaat zijn dan de V2... da's afwachten.. .
 
Juist het 650 V-twin blok wordt door iedereen geprezen. Het zal er zeer van af hangen of de nieuwe 800 beter is, mooier loopt. Suzuki is dat wel aan z'n stand verplicht zou je zeggen. Dat kan je alleen zelf vaststellen na een proefrit. Ik heb vorig jaar een splinternieuwe V-Strom 1050 gekocht. Niet zozeer vanwege de looks, maar gewoon vanwege het fijne blok, de uitstekende stuurkwaliteiten en niet onbelangrijk voor een Nederlander: de prijs-/kwaliteit verhouding. Ik heb óók op 4 andere merken/modellen (Triumph, Guzzi, Ducati, Yamaha) proefgereden. Voor mij (persoonlijke smaak) was de Suzuki de beste keuze. Mocht je dan toch over willen stappen maak dan ook een proefrit op de 1050. Ik vrees dat je dan verkocht bent, . . . . .

Uit MotoPlus eind 2020:
(ben benieuwd of de 800cc paralleltwin daar overheen komt)
motorblok - motorplus 23-2020.jpg
 
Dit blok bestaat ook.al.lang en is helemaal uitontwikkeld .
Ja, dus?! Dan maar "vernieuwen om het vernieuwen"??

Denk zelf dat Suzuki goedkoper wil produceren, immers een paralleltwin is goedkoper te bouwen met maar één cilinderkop ipv twee.
Tegenwoordig worden balansassen toegepast op paralleltwins tegen trillingen en kan met een 270 graden krukas een V-twin worden geïmiteerd.
Dan nog weet je pas zeker of het een "lekker" blok is als je er op gereden hebt.

De modellen waar ik vorig jaar op proef gereden heb werden ook allemaal de hemel ingeprezen door de motor pers. Dat hielp om een shortlist te maken. Uiteindelijk gaf mijn eigen gevoel en ervaring de doorslag bij de definitieve keuze.
 
Het 1050 blok heeft ook niets meer te zien met de brute eerste incarnatie van dat blok in de TL1000.
 
Dat duurt nog wel even...
Geen idee, maar ik vraag me af of Suzuki de 650 nog lang in productie zal houden, juist omdat het vrij kostbaar is om die dingen te produceren. Met alle respect voor Suzuki maar van de 4 japanners is het wel de grootste krentenkakker, ontwikkeling staat al jaren op een laag pitje, dit is de eerste Suzuki met een TFT scherm. In de US wordt nog steeds de DR650 verkocht, maar die is simpel en goedkoop in elkaar te frommelen.

De 800's zijn de eerste nieuwe Suzuki modellen sinds eeuwen, maar ze hadden wat engineering capaciteit over omdat ze al wisten dat ze zouden stoppen met het MotoGP gebeuren.

Als ik nu een allroad zou kopen zou ik zonder meer kiezen voor de 800 ipv de 650Strom.
 
Mss heb je gelijk met je stelling dat S krentekakkers zijn...
Maar is het niet zo dat de 650 v strom volledig is uitontwikkeld?? welke kosten behalve productie zou hun tegen houden er nog langer mee door te gaan... Wellicht to het moment dat dit blok niet meer aan de emissie eisen voldoet??

Enfin..Ik vind hem nog steeds erg fraai en heerlijk rijden.. Ik heb er ook nog een bmw gs bij. Dus het zegt genoeg dat ik ook de veel lichtere v strom zo waardeer...en daarom ook niet perse deze wil inruilen voor een 800...maar ben wel nieuwsgierig.
 
Ik denk dat vooral de verkoopcijfers bepalend zullen zijn. De 800 is natuurlijk inhuis concurrentie van de 650, zal zeker ook wat wegsnoepen van de 650 verkoopcijfers, maar aan de andere kant is het vooral de bedoeling om klanten weg te snoepen bij Yamaha en Honda.

Net zoals ze de DR650 nog steeds in de US verkopen, is het ook mogelijk dat ze dat blijven doen met de 650 VStrom. In de US (op sommige staten na) gelden veel minder strenge emissie eisen dan in de EU.

Ben zelf zeker geïnteresseerd in de 800's (ook de GSX8S) en ga proefrijden zodra er demo's zijn.
 
Vandaag de Strom800 in het echt gezien...vond em tegenvallen. Stond helaas alleen maar de toerversie met van die spuuglelijke alu koffers eraan, doet em geen goed (maar dat geld voor alle alroads, ik snap die rommel niet, maar goed)

Vond de andere (echte 8-) ) 800 veel leuker
IMG_20230107_103336020_MFNR.jpg
 
Vandaag ook even wezen kijken.
Vond het in het algemeen ook erg tegenvallen. Ik dacht bij de importeur zullen ze alle kleuren wel netjes hebben staan en er iets speciaals van maken. (motoren in de spotlights, folders, leuk opgezet, etc)
Van elk model stond er maar 1 kleur in de hal geparkeerd en achterin stond een thermoskan met koffie
 
Ze hebben wel de kleuren van m'n oude ontwerp gekopieerd voor het nieuwe model.

Maar de rest niet.

p3pb15715824.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan