De nieuwe suzuki V strom 800 DE

Nee he.. geel met voos vuil blauw.


Maar ja, ik heb die kleurstelling ook niet uit de lucht gegrepen natuurlijk. :+
 
Even een reactie van een Nimag medewerker hier.
Dank voor het bezoek en de respons.

Wil even uitleggen hoe dit tot stand is gekomen,
Een paar weken geleden kregen we te horen dat de 3 nieuwe modellen (GSX-8S/DL1050DE/DL800DE) die ook in Milaan hebben gestaan beschikbaar waren (pre-productie modellen).
We moesten snel schakelen, in een pand waar meerdere bedrijven gevestigd zitten die op vrijdag ook gewoon hun werkzaamheden willen voortzetten. Snel de voorraad modellen laten uitkratten en opbouwen met accessoires.
Vandaar dat het misschien niet zo fancy overkwam met verlichting en niet alle kleurtjes er stonden, maar ons doel was om de nieuwe modellen al te kunnen laten zien aan de mensen die niet kunnen wachten tot ze geleverd worden dit voorjaar en even proefzitten/horen.

Jammer dat je onze koffie mevrouw gemist hebt, het lekkers bij de koffie en ook de tomatensoep/snert 😞
 
Laatst bewerkt:
Even een reactie van een Nimag medewerker hier.
Dank voor het bezoek en de respons.

Wil even uitleggen hoe dit tot stand is gekomen,
Een paar weken geleden kregen we te horen dat de 3 nieuwe modellen (GSX-8S/DL1050DE/DL800DE) die ook in Milaan hebben gestaan beschikbaar waren (pre-productie modellen).
We moesten snel schakelen, in een pand waar meerdere bedrijven gevestigd zitten die op vrijdag ook gewoon hun werkzaamheden willen voortzetten. Snel de voorraad modellen laten uitkratten en opbouwen met accessoires.
Vandaar dat het misschien niet zo fancy overkwam met verlichting en niet alle klkeurtjes er stonden, maar ons doel was om de nieuwe modellen al te kunnen laten zien aan de mensen die niet kunnen wachten tot ze geleverd worden dit voorjaar en even proefzitten/horen.

Jammer dat je onze koffie mevrouw gemist hebt, het lekkers bij de koffie en ook de tomatensoep/snert 😞
Tsja en dat proefzitten was dus nou net niet mogelijk bij de GSX8S want die stond op een plateautje....
De koffie juffrouw wel gezien, maar ben zelf niet zo'n koffiedrinker.

Ik vind overigens de GSX8S er wel heel leuk uitzien:t en als ik plek zou hebben in de garage....hmmm
Bij de 800Strom had ik zoiets van, waarom zitten er dezelfde remklauwen op als mijn 1995er DR650? :') paar 4 zuiger remklauwen had hem niet misstaan.

Maar wel leuk om de 800's even te zien, hoewel ik het leuker had gevonden om ze (ook) op de beurs te zien. Het is jammer dat steeds meer importeurs daar niet present zijn.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de toelichting mr.X
Ik snap dat het ook niet altijd makkelijk is maar sowieso mooi dat we even konden kijken
 
  • Leuk
Waarderingen: mr.X
Juist het 650 V-twin blok wordt door iedereen geprezen. Het zal er zeer van af hangen of de nieuwe 800 beter is, mooier loopt. Suzuki is dat wel aan z'n stand verplicht zou je zeggen. Dat kan je alleen zelf vaststellen na een proefrit. Ik heb vorig jaar een splinternieuwe V-Strom 1050 gekocht. Niet zozeer vanwege de looks, maar gewoon vanwege het fijne blok, de uitstekende stuurkwaliteiten en niet onbelangrijk voor een Nederlander: de prijs-/kwaliteit verhouding. Ik heb óók op 4 andere merken/modellen (Triumph, Guzzi, Ducati, Yamaha) proefgereden. Voor mij (persoonlijke smaak) was de Suzuki de beste keuze. Mocht je dan toch over willen stappen maak dan ook een proefrit op de 1050. Ik vrees dat je dan verkocht bent, . . . . .

Uit MotoPlus eind 2020:
(ben benieuwd of de 800cc paralleltwin daar overheen komt)
Bekijk bijlage 1835212
Tja, ik juich de stap naar parallel-twin juist toe. Vergeleken met mijn huidige V-Strom 1000 had mijn Tracer 700 een veel levendiger, leuker en nagenoeg even potent blok (granted, met een andere airbox en PCV). Rollend sprintje van 40 naar 100 was exact gelijk, dus het lijkt mij dat uit een ca 100cc groter blok nog veel meer lol te behalen moet zijn!
 
Tja, ik juich de stap naar parallel-twin juist toe. Vergeleken met mijn huidige V-Strom 1000 had mijn Tracer 700 een veel levendiger, leuker en nagenoeg even potent blok (granted, met een andere airbox en PCV). Rollend sprintje van 40 naar 100 was exact gelijk, dus het lijkt mij dat uit een ca 100cc groter blok nog veel meer lol te behalen moet zijn!
Dat is een hele persoonlijke keuze. Het lijkt wel of ieder merk tegenwoordig alleen nog parallel twins produceert, een en al eenheidsworst.
Ik heb proefgereden op de Ténéré 700 met het 700 cc Yamaha blok. Ik vind (persoonlijke smaak) het 1050 Suzuki V-twin blok juist veel fijner. Maar ja, zo hou je altijd persoonlijke voorkeuren.
 
Een non strommer als ik zou het 21 inch voorwiel en het Suzuki geel toch wel eventueel over de streep kunnen trekken, en zo'n 20 l tank ook wel fijn, een paar ijsboerke Hb stickers erop en je hebt je eigen vintage Geboers/ Everts tribute fiets.
Testritje kan geen kwaad👍
 
Dat is een hele persoonlijke keuze. Het lijkt wel of ieder merk tegenwoordig alleen nog parallel twins produceert, een en al eenheidsworst.
Ik heb proefgereden op de Ténéré 700 met het 700 cc Yamaha blok. Ik vind (persoonlijke smaak) het 1050 Suzuki V-twin blok juist veel fijner. Maar ja, zo hou je altijd persoonlijke voorkeuren.
Dan vergelijk je wel een 700c met een 1050cc. Een 1050 die door Suzuki ook nog eens is afgesteld/geregeld op koppel/vermogen onderin, het origineel (in de TL) produceerde zo'n 25-30pk meer topvermogen.
Eenhiedsworsten zijn er altijd geweest, Was een tijd dat Japanse fabrikanten zowat enkel luchtgekoelde 4inlijns produceerden. De paralleltwin is de nieuwe 4inlijn ;)

Ik ga wel eens een keer proefrijden op die PStrom800. Ben nog steeds op zoek naar een leuke reismotor, maar vermoed dat het niet de Suzuki wordt.
 
Dan vergelijk je wel een 700c met een 1050cc. Een 1050 die door Suzuki ook nog eens is afgesteld/geregeld op koppel/vermogen onderin, het origineel (in de TL) produceerde zo'n 25-30pk meer topvermogen.
Eenhiedsworsten zijn er altijd geweest, Was een tijd dat Japanse fabrikanten zowat enkel luchtgekoelde 4inlijns produceerden. De paralleltwin is de nieuwe 4inlijn ;)

Ik ga wel eens een keer proefrijden op die PStrom800. Ben nog steeds op zoek naar een leuke reismotor, maar vermoed dat het niet de Suzuki wordt.
Hehe, ja mijn punt was juist dat mijn Tracer 700 (aangepast en afgesteld op de dyno) echt niks onderdeed qua koppel en vermogen t.o.v. mijn v-strom 1000xt. (Zelfde blok als de 1050). Heb juist de Strom gekocht ondanks het blok, vind het veel vlakker en saaier dan bovengenoemde eenheidsworst! 😉
 
Strom blok is bedrieglijk snel maar echt saai.
Helaas ver van de adrenalinebrok die in de TL serie zat.
 
Hehe, ja mijn punt was juist dat mijn Tracer 700 (aangepast en afgesteld op de dyno) echt niks onderdeed qua koppel en vermogen t.o.v. mijn v-strom 1000xt. (Zelfde blok als de 1050). Heb juist de Strom gekocht ondanks het blok, vind het veel vlakker en saaier dan bovengenoemde eenheidsworst! 😉
Ik reageerde op 350-v-twin's post niet op jou.
 
In de laatste MotoPlus staat een zéér positieve test over de 800. Enige 2 minpuntjes: 1) beetje vibratie in de voetsteunen rond 7.000 tpm en 2) terugschakel-functie quickshifter iets minder verfijnd.. Verder 4 pluspunten: 1) fijn en soepel motorblok, 2) top vering, 3) stuurgedrag geeft veel vertrouwen, 4) mooi uitgebalanceerd geheel. In zijn slotconclusie is de betreffende redacteur zéér positief en noemt dit één van de belangrijkste motornieuwtjes van 2023.
 
In de Moto 73 staat een test.
 

Bijlagen

  • 6F2DA90D-D377-42C8-B335-B1FCD98C5965.jpeg
    6F2DA90D-D377-42C8-B335-B1FCD98C5965.jpeg
    182,3 KB · Weergaven: 51
  • 769BFF38-5F43-418F-81DE-0A1046E99343.jpeg
    769BFF38-5F43-418F-81DE-0A1046E99343.jpeg
    194,9 KB · Weergaven: 50
Hallo Vstrom800DE rijder hier, ik vroeg mij af of er andere 800 rijders zijn die merken dat de ventilator snel aanslaat?
bij een buiten temp van 15C gaat de fan na zo`n 2 minuutjes stilstand soms al aan, ervaren jullie dit ook?
 
Terug
Bovenaan Onderaan