BurgerKing
MF veteraan
- 20 okt 2002
- 9.780
- 5.259
Een gele Suzuki...nee die was er nog niet voor dit ontwerp echt uniek
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Tsja en dat proefzitten was dus nou net niet mogelijk bij de GSX8S want die stond op een plateautje....Even een reactie van een Nimag medewerker hier.
Dank voor het bezoek en de respons.
Wil even uitleggen hoe dit tot stand is gekomen,
Een paar weken geleden kregen we te horen dat de 3 nieuwe modellen (GSX-8S/DL1050DE/DL800DE) die ook in Milaan hebben gestaan beschikbaar waren (pre-productie modellen).
We moesten snel schakelen, in een pand waar meerdere bedrijven gevestigd zitten die op vrijdag ook gewoon hun werkzaamheden willen voortzetten. Snel de voorraad modellen laten uitkratten en opbouwen met accessoires.
Vandaar dat het misschien niet zo fancy overkwam met verlichting en niet alle klkeurtjes er stonden, maar ons doel was om de nieuwe modellen al te kunnen laten zien aan de mensen die niet kunnen wachten tot ze geleverd worden dit voorjaar en even proefzitten/horen.
Jammer dat je onze koffie mevrouw gemist hebt, het lekkers bij de koffie en ook de tomatensoep/snert
Tja, ik juich de stap naar parallel-twin juist toe. Vergeleken met mijn huidige V-Strom 1000 had mijn Tracer 700 een veel levendiger, leuker en nagenoeg even potent blok (granted, met een andere airbox en PCV). Rollend sprintje van 40 naar 100 was exact gelijk, dus het lijkt mij dat uit een ca 100cc groter blok nog veel meer lol te behalen moet zijn!Juist het 650 V-twin blok wordt door iedereen geprezen. Het zal er zeer van af hangen of de nieuwe 800 beter is, mooier loopt. Suzuki is dat wel aan z'n stand verplicht zou je zeggen. Dat kan je alleen zelf vaststellen na een proefrit. Ik heb vorig jaar een splinternieuwe V-Strom 1050 gekocht. Niet zozeer vanwege de looks, maar gewoon vanwege het fijne blok, de uitstekende stuurkwaliteiten en niet onbelangrijk voor een Nederlander: de prijs-/kwaliteit verhouding. Ik heb óók op 4 andere merken/modellen (Triumph, Guzzi, Ducati, Yamaha) proefgereden. Voor mij (persoonlijke smaak) was de Suzuki de beste keuze. Mocht je dan toch over willen stappen maak dan ook een proefrit op de 1050. Ik vrees dat je dan verkocht bent, . . . . .
Uit MotoPlus eind 2020:
(ben benieuwd of de 800cc paralleltwin daar overheen komt)
Bekijk bijlage 1835212
Dat is een hele persoonlijke keuze. Het lijkt wel of ieder merk tegenwoordig alleen nog parallel twins produceert, een en al eenheidsworst.Tja, ik juich de stap naar parallel-twin juist toe. Vergeleken met mijn huidige V-Strom 1000 had mijn Tracer 700 een veel levendiger, leuker en nagenoeg even potent blok (granted, met een andere airbox en PCV). Rollend sprintje van 40 naar 100 was exact gelijk, dus het lijkt mij dat uit een ca 100cc groter blok nog veel meer lol te behalen moet zijn!
Dan vergelijk je wel een 700c met een 1050cc. Een 1050 die door Suzuki ook nog eens is afgesteld/geregeld op koppel/vermogen onderin, het origineel (in de TL) produceerde zo'n 25-30pk meer topvermogen.Dat is een hele persoonlijke keuze. Het lijkt wel of ieder merk tegenwoordig alleen nog parallel twins produceert, een en al eenheidsworst.
Ik heb proefgereden op de Ténéré 700 met het 700 cc Yamaha blok. Ik vind (persoonlijke smaak) het 1050 Suzuki V-twin blok juist veel fijner. Maar ja, zo hou je altijd persoonlijke voorkeuren.
Hehe, ja mijn punt was juist dat mijn Tracer 700 (aangepast en afgesteld op de dyno) echt niks onderdeed qua koppel en vermogen t.o.v. mijn v-strom 1000xt. (Zelfde blok als de 1050). Heb juist de Strom gekocht ondanks het blok, vind het veel vlakker en saaier dan bovengenoemde eenheidsworst!Dan vergelijk je wel een 700c met een 1050cc. Een 1050 die door Suzuki ook nog eens is afgesteld/geregeld op koppel/vermogen onderin, het origineel (in de TL) produceerde zo'n 25-30pk meer topvermogen.
Eenhiedsworsten zijn er altijd geweest, Was een tijd dat Japanse fabrikanten zowat enkel luchtgekoelde 4inlijns produceerden. De paralleltwin is de nieuwe 4inlijn
Ik ga wel eens een keer proefrijden op die PStrom800. Ben nog steeds op zoek naar een leuke reismotor, maar vermoed dat het niet de Suzuki wordt.
Ik reageerde op 350-v-twin's post niet op jou.Hehe, ja mijn punt was juist dat mijn Tracer 700 (aangepast en afgesteld op de dyno) echt niks onderdeed qua koppel en vermogen t.o.v. mijn v-strom 1000xt. (Zelfde blok als de 1050). Heb juist de Strom gekocht ondanks het blok, vind het veel vlakker en saaier dan bovengenoemde eenheidsworst!
Precies, 270° parallel twin! Hoog op de poten en tussen 85 en 90 pk en bijna 90 nm koppel.Allemaal naapers van de TDM destijds