De nieuwe Triumph Daytona 675 triple

techsolo

Die hard MF'er
23 apr 2006
997
0
Kreeg Veronica Gids binnen, bij Wheels, de Triumph Daytona 675 Triple.
Holy Guatemole, wát een LEKKER DING ZEG !!!!!!!!!!!
ff wat pics en specs
full


Type Watergekoeld, DOHC, 3-cilinder lijnmotor
Cilinderinhoud 675cc
Boring/slag 74.0 x 52.3mm
Compressie verhouding 12.65:1
Brandstof systeem Elektronische sequentiële multipoint-injectie
Ontsteking Digitale inductieontsteking via elektronisch motormanagementsysteem
Overbrenging Primaire overbrenging Tandwiel
Eindoverbrenging O ring ketting
Koppeling Natte, meervoudige plaatkoppeling
Versnellingbak 6 versnellingen, close ratio
Rijwielgedeelte Frame Aluminium dubble buizenframe
Achterbrug Lichtmetaal, dubbelzijdig met verstelbare draaipunt
Voorwielen 5-spaaks lichtmetaal, 17 x 3,5"
Achterwielen 5-spaaks lichtmetaal, 17 x 5,5"
Voorbanden 120/70 ZR 17
Achterbanden 180/55 ZR 17
Voorvering 41 mm-USD-vorkpoten, instelbare veervoorspanning en instelbare in - en uitgaande demping
Achtervering Monoshock met instelbare veervoorspanning en instelbare in- en uitgaande demping
Remmen voor Dubbele zwevende schijf met diameter van 308 mm, radiale remklauwen met vier zuigers radiale master cylinder
Remmen achter Enkelvoudige schijf met diameter van 220 mm, met eenzuiger remklauw
Maten en Gewichten Lengte 2010mm
Breedte (stuur) 673mm
Hoogte 1109mm
Zadelhoogte 825mm
Wielbasis 1392mm
Naloop/wielbasis 23.5º/86.8mm
Gewicht 165kg
Vermogen Maximum vermogen 125PS (123bhp) at 12,500 rpm
Maximum koppel 72Nm (53ft.lbf) at 11,750 rpm
Kleuren Scorched Yellow, Tornado Red, Graphite

Prijs € 11 990,00


:} :} :} :} :} :} :}
 
wat krijg jij hem laat binnen, ik heb hem al vanaf dinsdag :P

Kijk trouwens ook ff achterin bij Games, staat een mooie review van tourist trophy ;)
 
Het is echt een :9~ beestje

Ik zou er bijna (ik zeg ook bijna) m'n GSX-R voor in wisselen

Misschien leuk als volgende motor })
 
Zeker wel mooi ding.
Maar ik zie toch wel veel dingen die herkenbaar zijn van andere merken. -O-
 
Staat als ik me niet vergis in de MotorWereld van deze maand een test van deze tegen (of juist met :9 ) een GSX-R, ZX6R, CBR600 en een R6. De triumph komt wel als beste uit de bus...
 
wat krijg jij hem laat binnen, ik heb hem al vanaf dinsdag :P

Kijk trouwens ook ff achterin bij Games, staat een mooie review van tourist trophy ;)

't is hier ontwikkelingsgebied Rambabbel
B|

Jaaaaa, Tourist Trophy .... alleen weer nergens een ^^&$^%#$#^%!!! Demo te downen :N :N :N

@ Mac Williams: Heej een R6 is toch een 4 pits gasstel?? O-)

:W
 
't is hier ontwikkelingsgebied Rambabbel
B|

Jaaaaa, Tourist Trophy .... alleen weer nergens een ^^&$^%#$#^%!!! Demo te downen :N :N :N

@ Mac Williams: Heej een R6 is toch een 4 pits gasstel?? O-)

:W


Moet je op subtiele wijze de tekortkoming van deze thee racer t.o.v die van een rijstbrander naar boven brengen? Meestal waren de jappen een copy nu is het anders om. En dat is niet voor nix.

Volgens mij is een rooie toch sneller
:+
 
ik heb erop gezeten vind hem wel erg smal of dat nu een voor of nadeel is wete ik niet.

te zien in o.a zaandam de weer motoren
 
Heb er ook opgezeten maar is zoals veel motoren te klein is zeker een mooie motor maar ben ook wel blij met zijn voorganger
 
Heel slimme zet van Triumph om een triple te maken voor deze (belangrijke!) klasse: Ze bedienen zowel degenen die wel een "600" willen maar toch iets minder alledaags dan de "made-in-Japan"-brigade, terwijl de 3- in plaats van 4 cilinder een goed genoeg excuus is om met 75 cc extra uit te komen die een vergelijkbaar vermogen maar meer "punch" oplevert dan de concurentie: Iets wat ze met hun (op zich ook al heel goede) TT- en Daytona fours nooit echt gelukt was die daardoor vaak in de showroom bleven staan 8-)
 
Is niet alleen een mooie motor. Maar schijnt ook een verrekte goede te zijn. Was winnaar bij de testen in Moto 73, Motorrad, Kixstart, MCN. Schijnt bij nagenoeg alle testen met kop en schouders boven de rest uit te torenen. Ben alleen benieuwd hoe de motor het komende jaren houdt, maw hoe zit het met kinderziektes en betrouwbaarheid. Het mooiste van alles is zijn geluid. Check maar eens effe op www.triumph675.net. Dan naar video files collection en geniet van het 3cylindergeluid. (zijn originele uitlaten, te herkennen aan 1 groot centraal gat en 2 kleinere gaten erlangs !

De Kale
 
Ik heb er op proefgereden.

Ten opzichte van mijn Tuono vielen mij de volgende zaken op:
- Trillingen. De Triumph trilt echt veel heftiger dan mijn Tuono
- Koppeling lekker licht
- Windbescherming nagenoeg niet met de kleine ruit
- Zitpositie (voor mij) niet lang uit te houden. (Ik heb een beetje gare rug)

Ik vond zelf de nieuwe gsx-r veel lekkerder rijden op de openbare weg.

ELF76
 
Nee, dat was voor iemand anders ;)
Die wilde z'n race-kuipen gaan spuiten in geel-grijs.

Ik hou de 675 gewoon in Scorched yellow. Toen ik de motor net had moest ik er nog wat aan wennen (had eerst een 650 in racing yellow), maar nu vind ik het echt de allermooiste kleur. "Volwassener" dan de gele kleur van de 600/650.
 
Terug
Bovenaan Onderaan