de Nieuwe type remschijf?

smark

MF'er
21 jun 2004
149
0
doetinchem
dag mensen,

Laats zat ik te kijken naar de nieuwe zx 10R (kwijl kwijl) en toen zat ik te kijken naar de remschijf van de motorfiets die heeft allemaal van de kartels over de remschijf heen lopen ( dus bovenop niet op de schijf zelf). Zorgt dat nu voor meer koeling of wat is hier niu precies de reden van?

Kan iemand mij dit uitlegen?
 
Mmmh denk zo dat ik blij ben met mijn traditionele disks!! ze knappen breken aan alle knanten. Maar eerlijk si eerlijk vind die wave disks wel erg mooi om te zien! en of ze dan ook nog beter functionenen is dan de volgende vraag ...

Ten eerste geloof ik wel dat ze door de grotere oppervlakkte aan de voorkant (bovenkant) beter koelen.
Ten tweede denk ik ook dat door dat raspen ze misschien beter remmen en dat de remblokjes daardoor sneller slijten
 
daar lees ik dat juist de remleidingen de gene zijn die voor het meeste resultaat zorgen!!! heeft dat dan niets te maken met de remschijf zelf? waarom zorgen juist die remleidingen voor het meeste effect!!!

En volgens de formule Kracht = massa * versnellings klopt het inderdaad dat je kracht verliest door de lagere massa...

Maar aan de meeste reacties van de mensen te horen overal denk ik toch wel dat die nieuwe type remschijf beter remmen!!! maar goed echt zeker ben ik hier niet van!! als er iemand is die dat wel weet!!! Mag die mij overtuigen vind het in ieder geval wel mooiere schijven om te zien!!! (maar dat had ik geloof ik al gezegt)
 
daar lees ik dat juist de remleidingen de gene zijn die voor het meeste resultaat zorgen!!! heeft dat dan niets te maken met de remschijf zelf? waarom zorgen juist die remleidingen voor het meeste effect!!!

En volgens de formule Kracht = massa * versnellings klopt het inderdaad dat je kracht verliest door de lagere massa...

Maar aan de meeste reacties van de mensen te horen overal denk ik toch wel dat die nieuwe type remschijf beter remmen!!! maar goed echt zeker ben ik hier niet van!! als er iemand is die dat wel weet!!! Mag die mij overtuigen vind het in ieder geval wel mooiere schijven om te zien!!! (maar dat had ik geloof ik al gezegt)
 
daar lees ik dat juist de remleidingen de gene zijn die voor het meeste resultaat zorgen!!! heeft dat dan niets te maken met de remschijf zelf? waarom zorgen juist die remleidingen voor het meeste effect!!!

Het sneller remmen met stalen remleidingen zit voornamelijk tussen de oren. Maar doordat de leidingen niet uitzetten is je remhendel harder. De druk van de hendel blijft constanter en daardoor voelt het beter.
 
mijn ervaringen met waveys
1. ze remmen harder, maar blokken bepalen meer.
2. blokken slijten niet harder.

Ik twijfel de laatste tijd of de remmen met SBK3 blokken wel naar wens doseren. Als ik de remmen los, is de remkracht ook in een keer weg lijkt het wel. Dit lijkt ook wel op enigzins op het aanspreek gedrag, na licht knijpen begint het al aardig te remmen. het effect van dit doseren is een onrustig gedrag wat de stabiliteit bij het insturen an een bocht negatief be"invloed. Ik ga maar weer eens schoonmaken, dat kan het ook zijn. :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan