De nieuwe Urban Rider, TomTom slaat plank mis

Inmiddels een Topic geopend dus de vraag is weer weg.

.gr driver
 
Laatst bewerkt:
moet het waterdicht zijn?
Ja, want als het regent rij ik gewoon door dus een Nav. moet daar dan ook maar tegen kunnen vindt ik.

Edit : even een apart topic geopend erover zodat het hier wat on topic blijft.

gr driver
 
Laatst bewerkt:
ik rij nu 1,5 jaar met de tomtom rider v2 en ben er zeer tevreden mee
idd dat met die route punten missen is wat lastig maar verder geen probleem
heb 2 reizen gemaakt maar de alpen en heb toch veel plezier/gemak gehad van de tt
thuis op de laptop de routes gemaakt en in de tt gezet en rijden maar
 
er zijn ook mensen die wel tevreden zijn:


Hallo beste mensen,

Vandaag een trip gehad, van 460 kilometer naar Luxemburg. Ik heb de nieuwe urban, hiervan ongeveer een 200 kilometer op het stuur mogen hebben. Een vriend van mij had hem geleend van zijn vader. Ik heb hem zelf ook besteld, hij zal naar alle waarschijnlijkheid maandag geleverd worden.

Ik kan jullie het volgende verklappen omtrent mijn ervaringen tot nogtoe.

- meegeleverde standaard ram mount: super!, geen beweging in te krijgen, te verstellen zoals jij dat wilt!
- design: Ziet er strak uit.

Maar het beste van alles vind ik toch wel de optie kronkelwegen rijden. Deze optie is in te stellen in gevoeligheid. In het begin was het veel te veel binnendoor, door dit ietsje aan te passen, zijn we enkel middels instellen als bestemming Luxemburg via de mooiste wegen die je maar kunt bedenken op onze bestemming aangekomen. Het plannen van een route is bijna niet nodig!!!!

Verder herberekent de Tomtom enorm snel de routes, wanneer je je eens verrijdt.

Als minpuntje moet ik helaas toch meegeven dat de accu, op onze terugreis op was, en wij geen mogelijkheid hadden tot opladen. Toch is de accu erg lang meegegaan een dikke zeven uur, erg netjes!! Het opladen van de Tomtom in de kleine pauzes zou afdoende zijn om het zonder, dure actieve dock te stellen! Dit kan immers met een normale 12 volt lader.

De enige conlusie die wij nadien konden trekken evenals mijn vriendin, was waarom hebben we niet eerder zo een rider aangeschaft. Hij kost veel geld, maar brnegt je daarvoor zonder stress naar de mooiste bestemmingen.
 
Laatst bewerkt:
Wellicht is de 220 een alternatief, maar ik heb hem gezien bij Waypoint en ik vond hem nogal donker (weinig contrast) en heb geen zin om eerst 10 seconden naar het beeldscherm te moeten staren voordat ik zie wat ik wil zien.

Zal ze toch nog maar eens vergelijken en dan 1 van de 2 gaan kopen...
 
Ik ben die ene die wel blij is met de TT Urban rider. Waarom? Omdat ie doet waarvoor ik gekocht heb, namelijk navigeren van A naar B en dat doet ie goed en snel.
Routes ingevoerd...geen probleem. Ik heb al die extra routepunten niet nodig en ik vraag me af of er veel motorrijders zijn die het wel zouden missen,maar ieder zijn ding natuurlijk. De optie 'kronkelwegen' heeft me al meerdere keren hele leuke bochten en plekjes laten zien.

nadelen heeft ie absoluut ook.
- Het geheugen is niet uitbreidbaar waardoor je de kaarten niet uit kunt breiden. Dit hebben ze via tt home wel goed opgelost. Er staan 45 landen op maar als je alle landen in detail wilt dan past dat niet. Je kunt dan kiezen voor Europa, noord, oost, zuid en west.
- Je zult toch een actieve houder aan moeten schaffen als je langer dan 6 uur gaat toeren. heb zelf een 12 V stekker gemonteerd maar de usb zit onder een klepje wat niet open kan als de tt in de houder staat.

M.a.w. ik kan er mee leven en hij doet dus wat ik van een nav verlang!
 
snel wegdoen dat ding. Zie dat je in Amsterdam woont. Ga snel naar officecentre, is naast de makro en kop een Garmin Nuvi 550. Super ding en waterdicht. Voor in de auto en op de scooter ;) maw gewoon op de motor plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben die ene die wel blij is met de TT Urban rider. Waarom? Omdat ie doet waarvoor ik gekocht heb, namelijk navigeren van A naar B en dat doet ie goed en snel.
Routes ingevoerd...geen probleem. Ik heb al die extra routepunten niet nodig en ik vraag me af of er veel motorrijders zijn die het wel zouden missen,maar ieder zijn ding natuurlijk. De optie 'kronkelwegen' heeft me al meerdere keren hele leuke bochten en plekjes laten zien.

nadelen heeft ie absoluut ook.
- Het geheugen is niet uitbreidbaar waardoor je de kaarten niet uit kunt breiden. Dit hebben ze via tt home wel goed opgelost. Er staan 45 landen op maar als je alle landen in detail wilt dan past dat niet. Je kunt dan kiezen voor Europa, noord, oost, zuid en west.
- Je zult toch een actieve houder aan moeten schaffen als je langer dan 6 uur gaat toeren. heb zelf een 12 V stekker gemonteerd maar de usb zit onder een klepje wat niet open kan als de tt in de houder staat.

M.a.w. ik kan er mee leven en hij doet dus wat ik van een nav verlang!

hier zijn er nog meer blij met de TT Urban

Nick1988 in "Nieuwe TomToms: Urban en Pro"
 
Dit had toch ook in dat andere topic gekund? Moet je trouwens een active houder kopen én een losse accu kabel? Daar geloof ik geen biet van :P daar zit toch gewoon een kabel aan vast?

edit: ja dus die extra kabel is niet nodig, je wil gewoon je frustratie kwijt :W
 
Laatst bewerkt:
kabel zit er niet aan vast hoor,
full

full
 
Inhoud pakket
Oplaaddock voor motoren

Accukabel

Opmerking: Alleen het oplaaddock voor motoren wordt meegeleverd. De RAM-montagekit wordt niet meegeleverd.
 
Heb zelf de Nuvi 510 en ben er zeer tevreden over, heb zelf niet heel veel verstand van route's maken via allerlei programma's dus ik beperk mezelf tot het downloaden van gereden route's op GPS-tracks. Deze breng ik over op mapsource(wat prima werkt!) en zo haal ik het hele zooitje over op het app. Daarna rijden en genieten......want daar heb ik zo'n ding voor aangeschaft! Ik heb de mijne via pixmania en daar zat zo'n beetje alles bij. Houder, lader, voeding en de rest van het spul.
 
De 220 heeft geen houder met voeding. Maar 10 tracks max, de 550 kan er 100 hebben. Je kan niet bellen met de 220. Geen gesproken aanwijzingen en hij heeft minder opties als de 550. :)

Ter info;

De Zumo 220 heeft een Ram-mount houder met een losse voedingskabel. Heeft als voordeel dat je de houder gewoon van de motor kan halen als je geen navigatie gebruikt/nodig hebt.

De Zumo 220 heeft inderdaad ruimte voor 10 routes, berekend! Er kunnen meer routes op de Zumo als bestandje. Die kan je gewoon vanuit het opslaggeheugen laten berekenen tot route.

De Zumo heeft een speaker en via bluetooth kan er een headset worden gekoppeld. Je hebt dus gewoon gesproken aanwijzingen.

Tevens heeft Garmin een autohouder toegevoegd, waardoor je de 220 ook in de auto kunt gebruiken.
 
lang geleden dan er hier gereageerd is maar ik heb een vraag en misschien kan iemand mij hier helpen.

Ik heb een Urban Rider die niet meer opstart.

als ik hem aan zet zie ik gewoon het opstart scherm met het tomtom logo en daarna heb ik en zwart scherm met witte tekst (info over de tomtom) een beetje als dit
0654_06.gif


ik heb de harde reset zoals beschreven op de tomtom website.

Heeft er hier nog iemand een idee of is het gewoon einde tomtom?
 
lang geleden dan er hier gereageerd is maar ik heb een vraag en misschien kan iemand mij hier helpen.

Ik heb een Urban Rider die niet meer opstart.

als ik hem aan zet zie ik gewoon het opstart scherm met het tomtom logo en daarna heb ik en zwart scherm met witte tekst (info over de tomtom) een beetje als dit
[afbeelding]

ik heb de harde reset zoals beschreven op de tomtom website.

Heeft er hier nog iemand een idee of is het gewoon einde tomtom?


Heb je nog een backup van je tomtom op je hardeschijf staan van de pc?
Kan er ee sd kaart in?

Zo ja, zet die back-up eens op de sd kaart en start hem dan nog eens op.. Doet ie het dan wel?
 
Toch wordt er nog gereageerd :)

Heb je nog een backup van je tomtom op je hardeschijf staan van de pc?
Kan er ee sd kaart in?

Zo ja, zet die back-up eens op de sd kaart en start hem dan nog eens op.. Doet ie het dan wel?

Bedankt voor je reactie.

Nee en nee. Het geheugen zit in het apparaat zelf en kan je er niet uithalen, niet zonder hem open te schroeven iig.

We gaan nog maar wat dingen proberen. En anders maar verdiepen in een nieuwe.
 
Terug
Bovenaan Onderaan