de nieuwe v-power benzine

Status
Niet open voor verdere reacties.

the nsr-man

MF'er
12 okt 2003
74
0
benthuizen
hebben er al mensen hier op mf de nieuwe shell v-power geprobeerd???

ik heb het in mijn rvf400rr getankt en ik kan niet anders zeggen dan dat die rvf echt iets beter op het gas reageert ,nu voel je dat bij een desbetreffende fiets wellicht iets beter dan bij een motor met het 3 voudige aan pk's maar toch .

ben benieuwd wat jullie ervan vinden!!!
 
ik zou zeggen, gebruik de zoekfunctie en u zult uw antwoord zeer spoedig vinden :)
 
ja ,als je iets beters kan leveren dan een ander en het blijkt te werken ,is het alleen nog de vraag hoelang mensen er ook iets meer voor willen betalen dat zal het uiteindelijk bepalen of het een succes gaat worden .

maar ik vrees het ergste!!
 
en ik kan niet anders zeggen dan dat die rvf echt iets beter op het gas reageert
ben benieuwd wat jullie ervan vinden!!!

Dacht ik ook gevoeld te hebben maar na het lezen van de verhalen...

Ik zou graag een chemie test willen lezen een litertje ontleed ofzow iemand weet waar dat staat ?
 
Zal wel hetzelfde effect hebben als een open demper, voor je gevoel trekt het allemaal beter, maar in realiteit blijkt je fiets zelfs een paar PK ingeleverd te hebben.Dus kan V-Power gewoon in het rijtje van Jomanda en homeopathie. Zit gewoon tussen je oren, maar als je er in wilt geloven moet je het gewoon doen, er zijn immers mensen die hun hele leven inrichten op hun geloof :P
 
Heb 't vandaag, uuh gisteren, in m'n Mille gegooid. En merk ik verschil met rechtopenneer euro 95???:

Neuh.
 
Is het jullie nog niet opgevallen dat er nergens meer benzine met loodvervanger verkocht word?

Men heeft dus een slang bij iedere pomp en een grote 100.000 litertank over bij ieder schelpstation. Mooie gelegenheid om mensen weer op een nieuwe manier voor het lapje te houden. :X

Als je motor op V-power beter loopt, is er iets goed mis met je afstelling.
 
Is het jullie nog niet opgevallen dat er nergens meer benzine met loodvervanger verkocht word?

Men heeft dus een slang bij iedere pomp en een grote 100.000 litertank over bij ieder schelpstation. Mooie gelegenheid om mensen weer op een nieuwe manier voor het lapje te houden. :X

Als je motor op V-power beter loopt, is er iets goed mis met je afstelling.
jawel hoor
de total verkoopt het nog volgens mij
 
Is het jullie nog niet opgevallen dat er nergens meer benzine met loodvervanger verkocht word?

De loodvervanger heeft shell er al tijden geleden uitgegooid toen ze met Shell Pura kwamen. De Total verkoopt het inderdaad bijvoorbeeld wel nog steeds.
 
hebben er al mensen hier op mf de nieuwe shell v-power geprobeerd???

ik heb het in mijn rvf400rr getankt en ik kan niet anders zeggen dan dat die rvf echt iets beter op het gas reageert ,nu voel je dat bij een desbetreffende fiets wellicht iets beter dan bij een motor met het 3 voudige aan pk's maar toch .

ben benieuwd wat jullie ervan vinden!!!

Lees even de nieuwe Moto73, het is een licht verbeterde Pura die vanwege het hoge geitewollen sokken gehalte (beter voor het milieu :r ) niet aansloeg. De benzine heeft reinigende eigenschappen en is zwavelvrij, je motor SCHIJNT iets beter te reageren als je altijd rustig rijdt (verbrandingskamers verast). Hengel je regelmatig goed aan het gas dus overbodig die Pura, eh V-Power. Heeft overigens ook maar 95 octaan in tegenstelling tot de Duitse V-Power die 100 octaan heeft!

Tik even Shell V-Power in op Google en je vind een Duitse ADAC (ANWB) test over de Duitse V-Power welke naast dezelfde reinigende eigenschappen en hoger octaan getal óók nog vrijvingsverminderaars bevat. Conclusie van hun test, de benzine is een TIK beter maar geen cent meer waard dan andere benzines.
 
ik heb nu 2 dagen gereden totaal een 500km en het enige dat ik kan zeggen is dat het onbeschoft duur is ook vergeleken met waar je het koopt in assen 1.21 euro de liter ik heb er ook al 1:30.9 voor betaald.

voor de rest vond ik dat hij bij snelweg gebruik bij 160km per uur mijn motor erg dorstig was dit trok later wel bij hoe langer ik vpower er in had zitten hoe zuiniger die werd.
aangezien ik een klein tank heb , heb ik 4 keer getankt waarbij de volgende liter km verhouding was

1:15
1:17
1:19
1:20
 
Dus jij wil zeggen dat je motor 25% minder brandstof gaat verbruiken omdat je V-power tankt? Dit verklaart meteen je naam! ;)

Keep on dreaming, als je 25% zuiniger zou kunnen rijden met V-Power hadden ze daar zéker melding van gemaakt in de reclame en de prijs nóg verder verhoogd :( .
 
over dat zuiniger rijden gesproken daar ga ik mij toch ook binnekort eens in verdiepen mijn rvf400rr is de laatste tyd wel wat dorstiger zo'n 1:16 gemiddeld ,toen ik hem zo'n drie jaar geleden heb laten voorzien van een k&n filter en een fectory kit en een grote beurt en een run op de testbank ,voordat dat alles erin gezety is gaf de motor 59 pk aan het achterwiel en toen hij klaar was 62,4 aan het achterwiel er was nog wel iets meer uit te halen maar dan zou de motor veel meer gaan verbruiken ,toen ik de motor had opgehaald en de nodige km had gereden verbruikte m'n rvf je gemiddeld 1:19 maar heb err ook een keer 1:22 mee gereden dit is toen bij de 24000 km gerealiseert ik zit nu op de 42000km en bij de 48000 zou de motor weer een grote beurt moeten hebben dus nog effe gummen en dan laat ik hem bij de 48000 weer eventjes helemaal goed afstellen bij goedhart motoren want die hebben tegenwoordig een testbank,maar in de tussentyd zal ik eens in de gaten houden of m'n rvf je zuiniger loopt op v power ,ik ben bang van niet maar je weet het maar nooit .ik heb ooit een cbr1000f gehad die had 7500 myl gelopen en die verbruikte toen ik hem net had 1 :9 daar werd ik niet vrolijk van natuurlijk ik ben toen de motor opnieuw aan het inrijden gegaan en tevens super plus gaan tanken en of je het gelooft of niet na een paar duizend kilometer liep hij gewoon 1:15 en ben zelfs een keer op vakantie geweest met die fiets met z'n tweeen erop met tanktas zadeltassen rugtas en tot mijn grote verbazing liep het ding toen 1:20 ja echt ,ik had 220 km gereden en er ging 10.8 liter in ik geloofde m'n ogen niet,moet er wel bij zeggen dat het ruim 30 graden was buiten en ik niet echt veel harder dan 110 heb gereden binnedoor richting de ardennen .

wat betreft die v-power in duitsland met octaan 100 dat zou ik wel eens in mijn tweetakt willen proberen ,dat moet toch wel een verschil opleveren bij een tweetakt .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan