De nieuwe Yamaha Xmax 300

Bedankt @Scooterbulletje voor de waardevolle informatie. Helaas woon ik in Leuven, dus denk dat even afspreken in Nederland wel wat ver zal zijn, maar ik apprecieer het gebaar.

Als jij over jouw afmetingen spreekt, staat het Puig scherm dan op zijn hoogste stand? En als laatste vraag, de zwarte vind ik mooier... Waarom heb je die niet genomen? Uit veiligheid?
 
Bedankt @Scooterbulletje , ruitje is besteld bij PuigMoto. Ben uiteindelijk voor de volledig transparante gegaan ook uit veiligheidsoverwegingen. Fingers crossed dat het er snel zal zijn en dat het me bevalt :)

@JohanX het sportscherm vind ik ook veel mooier dan het grote scherm. Maar om nu in de winter te rijden en wat uit de regen te zitten heb ik toch voor het touringmodel gekozen. Comfort boven looks zeg maar. Maar in de zomer denk ik wel een sportschermpje te installeren omdat het dan wel fijn is om wat wind in je gezicht te krijgen. There's a time for everything :)
 
@DarkLite, Laat iets horen als je wilt wanneer de eerste rit met het nieuwe scherm is gemaakt. Wisselen in de zomer met een sportscherm is zeker geen slecht idee. Ikzelf was van plan om te wisselen met het originele scherm moest het nodig zijn. Steek dan wel oordoppen in.

Vandaag nog een cadeautje gekregen trouwens...... Afdekplaatjes voor de oliereservoirkes......
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    575,2 KB · Weergaven: 50
Als ik met het nieuwe windscherm gereden heb laat ik jullie zeker iets weten. Puigmoto.nl heeft het nog steeds niet verstuurd, dus nog even geduld vrees ik...

YouTube
 
Laatst bewerkt:
Voila, afspraak gemaakt om voor 660 EUR bij Shocking Good BVBA de Ohlins YA740 te laten installeren. Denk dus dat mijn kleurthema geel/goud zal worden met het matte quasar bronze. Volgens de verkoper zou het een wereld van verschil maken en zou het misschien zelfs niet nodig zijn om de voorvering ook aan te passen. To be continued...
 
Zo DarkLite da's pas een upgrade. Hier ben ik wel benieuwd naar.
En 660€ inclusief montage valt al bij al nog mee als je de prijs van de YA740 eens opzoekt op Google.
 
Jup, dat vind ik ook. Als het daarmee verbetert gaat het zijn geld echt wel waard zijn. En ik stoor me er echt aan dat de standaard vering zo hard is, elke bubbel in de weg voel ik. Installatie is pas over een goeie twee weken. I'll keep you posted.
 
Ben ook benieuwd erna. Graag foto kwa looks. Heb zelf t comfortzadel erop,en dat scheelt ook een heel stuk met t orgineel..
Heb ook het comfortzadel op de mijne, maar merk toch dat elk deksel in de weg voelbaar is. Mijn achtervering staat momenteel op de middenste strand, dus het zou nog zachter kunnen met de standaard vering. Maar mijn garagist zegt dat hij dan kan beginnen zwalpen, dat heb ik hier en ginder nog gelezen.

Voor mijn aankoop twijfelde ik tussen de X-Max en de nieuwe Honda Forza. Van de Honda, het oudere model dan, zijn er ook veel mensen die zo gelukkig waren met hun aftermarket schokdempers... Dus ik dacht, doen! Vanaf 2 februari heb ik hem, ik houd jullie zeker op de hoogte. Het is ook opvallend dat bijna elke X-Max'en op Instagram, van landen als Thailand, Indonesië, Taiwan,... een andere achtervering hebben geplaatst. Je ziet het aan die potjes die er bij hangen. Denk dus dat het sowieso een verbetering zal zijn.

Misschien moeten we toch eens ergens mekaar ontmoeten voor een X-Max meeting ofzo 😊
 
Laatst bewerkt:
Hier staat de vering ook op middenstand. Dat zwalpen gaven ze in mijn garage ook aan. Comfortzadel heb ik mogen proberen maar zat in mijn geval niet gemakkelijk. Is goed voor een groter persoon maar niet voor mij dus.

Vraag mij af waar een merk als YSS kwalitatief staat tov Ohlins ?? Evenwaardig, minder of beter .......... Is iets goedkoper als je het www mag geloven.

Een keer afspreken kan wel eens leuk zijn maar krijg je mss moeilijk geregeld dat het past voor iedereen. De afstand kan ook nog een probleem zijn.
 
Die can YSS kwam ik ook dikwijls tegen en ze zijn een pak goedkopen, 230 euro heb ik ergens gezien dacht ik. Bij dat merk zijn er ook meerdere kleuren mogelijk, zoals jouw mooie rode accentkleur. Het enige is, er is geen lokale dealer voor. Als ik dan toch investeer in iets geef ik daar wel met plezier iets meer voor als ik er support op krijg en als het een A merk betreft. Op mijn Fireblade vroeger heb ik ook een Ohlins stuurdemper laten zetten en was daar uitermate tevreden over. Dat zal nu wel niet anders zijn.
 
Ik denk ook dat veren alleen niet genoeg is. Als ik het zo bekijk denk ik dat dat expansievat dat er bij de Ohlins en de YSS aanhangen toch wel een functie vervult die met een gewone veer alleen niet kan lukken. Maar technisch kan ik het niet onderbouwen, me too stupid for that. I'm with @JohanX on this one. Trouwens, als je die YSS kan krijgen bij je dealer is dat ook het proberen waard zou ik zeggen. Voor de prijs hoef je 't niet te laten, helft van de prijs van de Ohlins of zelfs nog minder.
 
Scherm nog niet binnen gevallen Darklite1. Vandaag een nieuwe acherbandje gemonteerd,kan er weer tegen aan. Toch 15.000 km meegegaan Ook gelijk maar even t batterytje vervangen van de afstandbediening.
 
Scherm nog niet binnen gevallen Darklite1. Vandaag een nieuwe acherbandje gemonteerd,kan er weer tegen aan. Toch 15.000 km meegegaan Ook gelijk maar even t batterytje vervangen van de afstandbediening.

Zelfde band als de originele opgestoken ??
Batterijtje preventief vervangen ?? lijkt mij slim :-) beter voorkomen.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan