De nieuwe Yamaha Xmax 300

Nope, en ook nog geen track & trace code. Heb al contact opgenomen met puigmoto.nl maar het is nog onderweg van Spanje naar Nederland. Geduld is niet mijn sterk punt maar er zit niets anders op
 
Eerlijk gezegd niet naar gekeken. Vond al niet so makkelijk een leverancier voor dat scherm tenzij op e-Bay, maar dat vond ik maar niks. PuigMoto.nl leek me wel legitiem, dus ik dacht, laten we het daar maar halen dan. Op de website staat er 7 tot 8 werkdagen levertijd, dus met wat geluk volgende week binnen volgens Frans van de shop. Nu maar hopen dat ik dat eenvoudig geïnstalleerd krijg want ik heb echt twee linkerhanden.
 
Ik heb mezelf voorgenomen zolang het vriest om de scooter mooi binnen te laten staan. It's just too freaking cold!

Van het Puig windscherm nog steeds geen nieuws, dadelijk nog maar eens een mailtje sturen naar Frans van PuitMoto.nl. Net slecht nieuws gekregen van Shocking-Good, de Ohlins bestelling kan niet uitgeleverd worden en er is nog geen nieuwe leverdatum gekend. Feckerdefeck! Van tegenslag gesproken.

@JohanX ken jij nog ergens een dealer in de buurt van Leuven, Halen, Brussel die YSS of Ohlins schokdempers kan leveren en installeren?
 
Net telefoontje gekregen van de garage die normaal Ohlins installeert. Er is een probleem in de fabriek en de leverdatum is nu vastgelegd in Novermber. Dat is pas over 10 maanden... Heb dus de bestelling geannuleerd. Als er iemand van jullie een YSS of Ohlins dealer kent die wel aan schokdempers kan geraken hoor ik graag.

@JohanX misschien moet ik toch maar eens naar Oost-Vlaanderen komen. Welke garagist heb jij juist die de YSS wel kan installeren/leveren?

Met wat geluk komt mijn windscherm ook eind deze week binnen. Kennelijk zijn het overal leveringsproblemen... It's just one of those days #somethingwithbizkitandlimp
 
Bedankt Johan voor de info. Ik heb net ook nog even naar mijn eigen dealer gebeld en die zei dat hij vroeger YSS verkocht, dat die goedkoop waren en ook snel stuk gingen. Hij sprak van een jaartje plezier en dan vervangen... Ben nu dus op zoek om de YA 740 Ohlins online te bestellen ergens, maar tot nog toe geen geluk. Bij Hyperpro hebben ze er ook maar die gaan tuseen de 850 EUR en 1350 EUR, wat ik toch wat veel vind. The search continues..
 
Laatst bewerkt:
DarkLite1, Als die Ohlins echt uw keuze zijn zou ik er toch liever op wachten dan iets tegen mijn zin te kopen........ Mijn idee hé......
 
Deze middag mijn nieuw windscherm geïnstalleerd in zijn laagste stand.. Nu begrijp ik eindelijk waarom @Scooterbulletje met zijn vizier meestal open rijdt 😉 Wat een verschil zeg! Had ik echt al eerder moeten doen! Met mijn 1m77 kijk ik er net boven, toch ben ik blij dat ik de transparante versie heb gekozen, dat schept de illusie dat er geen scherm voor me is.

Enkele eerste indrukken na wat binnenwegen met het nieuwe windscherm:
- Damn dat is fijn rijden zonder gebulder rond mijn oren!
- Verdorie, nu rijd ik precies nog sneller dan anders omdat ik de wind niet voel.
- Zalig cruisen aan hogere snelheden

Fotootje in bijlage.

IMG_20190201_163516.jpg
 
Aangaande de Ohlins heb ik ook met meerdere leveranciers contact opgenomen. Geen enkele heeft de YA740 op voorraad, behalve één verkoper op eBay in Italië. Na een persoonlijk bericht zei hij ze ook niet te hebben maar een levering te verwachten binnen de 40 dagen... Nog even wachten dus maar ze komen er zeker.
 
Dat begrijp ik Johan. Misschien dat ik in de zomer ook overschakel naar het veel mooiere sportscherm.

Heb besloten om te wachten op de Ohlins, de andere merken zijn toch niet van dezelfde kwaliteit. Heb er ook even over gedacht om ze dan zelf te installeren maar dat ga ik toch niet doen. Als ik de handleiding nalees valt het me op dat er nog heel wat komt kijken bij de afstelling ervan
 
Sjieke dingen dat scherm DarkLite1, ik kon of kan er jammer genoeg niet over heen kijken met mijn 166cm :-) vandaar het sportscherm......

Ook niet als die in de laagste stand staat. Ik rij zelf met het standaard scherm in de hoogste stand, en ik kan er net overheen kijken, en zit zo mooi uit de wind. Ben 167 cm lang.
 
Ook niet als die in de laagste stand staat. Ik rij zelf met het standaard scherm in de hoogste stand, en ik kan er net overheen kijken, en zit zo mooi uit de wind. Ben 167 cm lang.

Met het standaard scherm op de hoogte stand moest ik mij al rekken.........
 
In verband met de achterschokdempers had ik ook nog even contact opgenomen met Wilbers. Kennelijk een fabrikant die ook zeer geliefd is voor zijn schokdempers. Helaas op hun website staat ons model er niet bij dus had ik een mailtje gestuurd. Toch een correct antwoord gekregen van dit bedrijf maar ze hebben jammer genoeg niets voor ons model:

Dear Mr.

thank you for your email and your interest in Wilbers suspension products. Unfortunately we do not offer anything for the X-Max 300 as we have not tested the bike, sorry. Due to the fact that this is a pretty rare model in Germany and because we have to focus our efforts in making prototypes on bigger motorcycles I doubt that we will be able to offer anything in the future.

Again, I am sorry but in this case we won’t be able to help you…

Mit freundlichen Grüßen / Best regards
 
Terug
Bovenaan Onderaan