De nieuwe Yamaha Xmax 300

Heb ook het sportscherm van de X-Max. Staat nog mooier ook.
IMG_6596.JPG
 
heb gisteren een tour gemaakt naar de eifel,was heerlijk,de max rijdt lekker relaxt en zuinig.1 37:)
scherm van mij is origineel,maar ik heb er wel een givi schermpje opgezet,zit helemaal uit de wind.
mijn lengte is 1.90

grtz
hans
 
956BCDFF-8E45-4F7C-AA27-2F3F1F92A63E.jpeg
0194B493-8F8A-496A-BFC6-14AE4D0B3D09.jpeg

Al zeg ik het zelf: Die staat er weer netjes bij.

Zijn er hier trouwens poetsers bij die bv om het jaar eens de kunststof kappen verwijderen om daar dan beter bij te kunnen om die proper te maken ??
Zou dit volgend jaar wel eens willen doen. Wel eerst eens moeten kijken hoe die hele handel er af gaat......
 
Lekker aan het inrijden.. zit nu even boven de 600.
Het scherm van Darklite1 overgenomen, zeer blij mee. Ik ben 1.92 en zit zo mooi met mijn hoofd boven het ruitje. Nog anderhalve week te gaan en dan klaar voor de eerste beurt.
 

Bijlagen

  • IMG_20190827_201937.jpg
    IMG_20190827_201937.jpg
    165,2 KB · Weergaven: 33
Nieuw in dit topic, maar niet helemaal met de X-Max. In het verleden heb ik een 250 gehad, 2008 model geloof ik. Dit reed erg goed, maar op een gegeven moment begin ik toch het “echte motor”gevoel te missen, dus een CB500F gekocht, nieuw in 2015.
Nu bijna een maand geleden heb ik deze aan puin gereden, en ben ik op zoek naar een waardige opvolger, en zat dus aan een nieuwe 300 te denken.
Is deze qua rijgedrag vergelijkbaar (of beter) dan de oude 250 ?
Ik snap dat het beste antwoord altijd is om een proefrit te maken, maar dat gaat nu nog even niet ivm niet helemaal normaal kunnen lopen zonder krukken..
En welke kleur ? Ik denk de blauwe, das geloof ik op dit moment de enige “echte” kleur, buiten zilvergrijs en zwart ?

Aanvulling: er zijn meerdere redenen voor m’n overstap terug naar de X-Max, zoals de windbescherming, gemak, en comfort. Opstappen en gaan, geen gedoe met helm en sloten meeslepen, en... tja ik vind hem gewoon erg mooi. Ook merkte ik dat je een motorscooter veel sneller en makkelijker pakt dan een “normale” motor. Even snel een boodschap halen, gewoon ff een rondje doen, dat soort dingen deed ik op de scooter veel vaker dan met de normale motor. Grootste punt was altijd “waar ga ik al die spullen laten.. laat maar ik pak de auto wel” en das met een scooter meestal niet meer van toepassing :)
 
Laatst bewerkt:
Nieuw in dit topic, maar niet helemaal met de X-Max. In het verleden heb ik een 250 gehad, 2008 model geloof ik. Dit reed erg goed, maar op een gegeven moment begin ik toch het “echte motor”gevoel te missen, dus een CB500F gekocht, nieuw in 2015.
Nu bijna een maand geleden heb ik deze aan puin gereden, en ben ik op zoek naar een waardige opvolger, en zat dus aan een nieuwe 300 te denken.
Is deze qua rijgedrag vergelijkbaar (of beter) dan de oude 250 ?
Ik snap dat het beste antwoord altijd is om een proefrit te maken, maar dat gaat nu nog even niet ivm niet helemaal normaal kunnen lopen zonder krukken..
En welke kleur ? Ik denk de blauwe, das geloof ik op dit moment de enige “echte” kleur, buiten zilvergrijs en zwart ?

Aanvulling: er zijn meerdere redenen voor m’n overstap terug naar de X-Max, zoals de windbescherming, gemak, en comfort. Opstappen en gaan, geen gedoe met helm en sloten meeslepen, en... tja ik vind hem gewoon erg mooi. Ook merkte ik dat je een motorscooter veel sneller en makkelijker pakt dan een “normale” motor. Even snel een boodschap halen, gewoon ff een rondje doen, dat soort dingen deed ik op de scooter veel vaker dan met de normale motor. Grootste punt was altijd “waar ga ik al die spullen laten.. laat maar ik pak de auto wel” en das met een scooter meestal niet meer van toepassing :)

Dag,

Wat de X-Max 250 betreft, daar heb ik nooit opgereden. Ik heb nu een jaar een X-Max 300 de blauwe, en die rijdt fantastisch. Ik herken alle aanvullende punten, die je hebt opgeschreven, om een X-max300 te kopen. En bij een beetje regen blijf je ook nog aardig droog. Voor de rest succes met je herstel.
 
..... Wat de X-Max 250 betreft, daar heb ik nooit opgereden. Ik heb nu een jaar een X-Max 300 de blauwe, en die rijdt fantastisch. Ik herken alle aanvullende punten, die je hebt opgeschreven, om een X-max300 te kopen......

Yep, idem hier. De mijne is een grijze..... Dat vind ik wel jammer tov een auto en dat is de beperkte kleurkeuze...... Rood, oranje, knalgeel, allez..... ik zeg maar iets 8-)

En idd Tommy D: toch maar eerst die krukken aan de kant.
 
De Xmax 300 heeft een 'motorfiets voorvork' en dat geeft behoorlijk wat stabiliteit. Verder heeft ie een enorme ruimte onder de buddy en dan heb je geen topkoffer nodig. En is ie behoorlijk zuinig. Voor mij redenen genoeg om de SH150 om te ruilen voor de Xmax 300. Wel jammer dat de Iron Max alleen in het zwart is. Mijn voorkeur is de mooie Yamaha blauwe kleur maar ja dan mis ik weer die heerlijke comfort buddy.
 
Op dit moment gaat het best aardig, en hoop met een paar dagen cq weken toch wel van de krukken af te zijn. Die overigens blauw zijn, bijna dezelfde kleur als de X-Max, valt me nu ineens op.. Hmm, een hint ? ;) Vind die kleur toch wel tof.
Zodra ik zonder die dingen kan ga ik meteen ergens een proefrit zien te regelen, en dan snel de rest zien te regelen.
 
Ik had een 250 van 2016 en nu een 300. Het verschil in vermogen is echt aanzienlijk.
 
Op dit moment gaat het best aardig, en hoop met een paar dagen cq weken toch wel van de krukken af te zijn. Die overigens blauw zijn, bijna dezelfde kleur als de X-Max, valt me nu ineens op.. Hmm, een hint ? ;) Vind die kleur toch wel tof.
Zodra ik zonder die dingen kan ga ik meteen ergens een proefrit zien te regelen, en dan snel de rest zien te regelen.

Hij is er ook in het geel, en in het rood, maar in die kleuren kun je hem hier niet krijgen. Dat van dat ongeluk, was dat omdat er iemand door rood reed, of had je gewoon pech, dat het fout ging.
 
Hij is er ook in het geel, en in het rood, maar in die kleuren kun je hem hier niet krijgen. Dat van dat ongeluk, was dat omdat er iemand door rood reed, of had je gewoon pech, dat het fout ging.

Heel simpel gezegd ben ik gewoon over het hoofd gezien door een automobilist bij een kruispunt. Ik kom hem net aan ontwijken, maar ben door die manoeuvre in de berm gekomen, en die was nogal glad. Toen op het asfalt onderuit gegaan en wakker geworden in de ambulance ter plaatse, daar een agent gezien en gesproken, en toen werd ik wakker in t ziekenhuis. Meer kan ik er niet over zeggen op t moment..
 
Vandaag de spiegels naar voren gezet. Inmiddels ook de eerste beurt achter de rug.
 

Bijlagen

  • IMG_20190909_195200.jpg
    IMG_20190909_195200.jpg
    147,1 KB · Weergaven: 29
weet er iemand of er in 2020 kleuren veranderen bij de x max 300?
vind er nergens iets van terug.
Was gaan kijken voor een nieuwe blauwe maar waren er geen meer op vooraad.
 
weet er iemand of er in 2020 kleuren veranderen bij de x max 300?
vind er nergens iets van terug.
Was gaan kijken voor een nieuwe blauwe maar waren er geen meer op vooraad.

Kijk maar eens op Motoroccasion.nl daar staan er nog wel een paar nieuwe, bij verschillende Yamahadealers.
 
Hi, Ik heb deze week een X-Max 300 gekocht en wil een hoger scherm erop zetten. Ik weet dat sommige dat Puig scherm hebben aangeschaft maar zijn er ook mensen in deze chat die het specifieke transparante GIVI windscherm met afmeting 73,5 x 64 cm (hoogte x breedte) op de X-Max hebben geplaatst? En zo ja, bevalt dit scherrm?
 
Hi, Ik heb deze week een X-Max 300 gekocht en wil een hoger scherm erop zetten. Ik weet dat sommige dat Puig scherm hebben aangeschaft maar zijn er ook mensen in deze chat die het specifieke transparante GIVI windscherm met afmeting 73,5 x 64 cm (hoogte x breedte) op de X-Max hebben geplaatst? En zo ja, bevalt dit scherrm?

Scooterbulletje heeft een puigscherm op zijn X-max 300 gehad, misschien kun je hem een prive bericht sturen om te vragen hoe hem het beviel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan