De nieuwe Yamaha Xmax 300

Hoi Peter, Wat is het antwoord nou? Ik gaf er al een paar. Zijn ze fout? Is het dan vuurwerkwinkels? zwaailichten van de zwaantjes achter mij aan? Suske en Wiske? Ik weet het niet en kan er niet meer van slapen. Heb je nog een hint voor mij?
Nee, je zit er helemaal naast.
Het gaat om de inrichting van de wegen.
Onze doorgaande wegen staan vol lintbebouwing, vol winkelcentra, gaan dwars door dorpskernen, het aantal kruispunten met kleinere wegen is niet te tellen en de meeste ervan zijn niet op voorhand zichtbaar, geen twee kruispunten zijn hetzelfde ingericht, enz.
 
Dan zou ik een 300 nemen. Met name alleen gebruik in de stad en eventueel secundaire wegen. 400 heeft meerwaarde op snelweg waar hij iets harder rijdt dan een 300. Dat verschil is ook niet veel.
Ook de uitlaat van een 400 vind ik veel te groot t.o.v. een 300.
300 is nog goedkoper ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: GPS9
Ja een 300, rijdt ook zuiniger en wat ik er van heb begrepen betere handling want een stuk lichter dan de 400,
De 400 heeft voor een dubbele remschuif
 
Dan zou ik een 300 nemen. Met name alleen gebruik in de stad en eventueel secundaire wegen. 400 heeft meerwaarde op snelweg waar hij iets harder rijdt dan een 300. Dat verschil is ook niet veel.
Ook de uitlaat van een 400 vind ik veel te groot t.o.v. een 300.
300 is nog goedkoper ook.
en acceleratie ?
Ik kan niet wachten ! trouwens jongens waar kan ik een alarm erop zetten ? in denhaag woon ik
moet het bij een of andere motor zaak of een yamaha dealer?
 
Acceleratie verschil weet ik niet. Heb je al proefgereden op beide?
Alarm zou mijn voorkeur bij een Yamaha dealer zijn maar dat is persoonlijk
 
en acceleratie ?
Ik kan niet wachten ! trouwens jongens waar kan ik een alarm erop zetten ? in denhaag woon ik
moet het bij een of andere motor zaak of een yamaha dealer?

Ik heb een malossi kit en ik kan makkelijk een bev350 bijhouden tot 140km met mijn 300cc.
Dus als je betere acceleratie wilt kan je 300 nemen met een maloss kit.
 
Ik heb een malossi kit en ik kan makkelijk een bev350 bijhouden tot 140km met mijn 300cc.
Dus als je betere acceleratie wilt kan je 300 nemen met een maloss kit.

Heb je deze?

Merk je echt veel verschil in origineel en met kit?
Wat zijn de verschillen?
 
Ik denk met een Akra of andere merk maak het niet uit of je nou een 300 of 400 heb.
Verschil in geluid is minimaal.

Heb sinds kort een Akra demper en vind het geluid (met DB-killer) mooier.
Ook pakt ie wat beter op dan met originele uitlaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: GPS9
Heb je deze?

Merk je echt veel verschil in origineel en met kit?
Wat zijn de verschillen?

Dit is de kit die ik heb.

Voordelen=

1=Ik heb nog geen exacte meting gedaan. maar hij is bijna net zo snel als bev350 (oude versie met meer pk) of yamaha 400cc
Het scheelt volgens mij op 0/100 sprint letterlijk een meter.
Na 140 is de pit er wel uit maar dat is ook zo met standaard vario.
2= Standaard vario maakt voor mijn gevoel veel geluid als je sneller gaat dan 90km. Met Malossi is dit probleem verdwenen.
3=Malossi heeft voor mijn gevoel snellere respons

Nadelen=

1= Maakt tussen 0/60 veel toeren. ( hoor ik aan geluid )
2= verbruik is meer
3=ik denk op lange termijn meer slijtage
 
Bedankt voor de uitleg Musti.

Denk dat ik het maar bij origineel hou.
Met de Akra loopt ie al veel beter.
Vroeg mijn dealer wat hij zou doen met de keus Akra of kit.
Hij adviseerde ook Akra. (of ander aftermarket merk)
 
Ja een 300, rijdt ook zuiniger en wat ik er van heb begrepen betere handling want een stuk lichter dan de 400,
De 400 heeft voor een dubbele remschuif
In het testverslag in één van de motormagazines van de XMAX 300 toen die pas gelanceerd werd stond dat de XMAX 300 de opvolger is van de XMAX 250. Zij vonden het voordeel van de betere handling van de 300 zeker opwegen tegen het in verhouding maar geringe verschil meer in prestaties met de 400.
 
Nee, je zit er helemaal naast.
Het gaat om de inrichting van de wegen.
Onze doorgaande wegen staan vol lintbebouwing, vol winkelcentra, gaan dwars door dorpskernen, het aantal kruispunten met kleinere wegen is niet te tellen en de meeste ervan zijn niet op voorhand zichtbaar, geen twee kruispunten zijn hetzelfde ingericht, enz.
Ik denk dat veel Hollanders België daarom juist leuk vinden, altijd weer verrassend. De Planologen hier slaan weer veel te ver door. En in België kijk ik alleen met toeristen ogen, zo mooi. 😎🤩🏕⛲🍻🍷
 
  • Haha
Waarderingen: GPS9
en acceleratie ?
Ik kan niet wachten ! trouwens jongens waar kan ik een alarm erop zetten ? in denhaag woon ik
moet het bij een of andere motor zaak of een yamaha dealer?
Alarm op de X-MAX kon ik op Google niet vinden, behalve bij ALI dan. Allrisk verzekering eist wel ART4 of ART5 goedgekeurd slot. Er zijn wel sloten met alarm. Kijk anders ook bij www.stichtingart.nl ,omdat sommige sloten hun goedkeuring kwijt zijn b.v.
 
wil je zeggen dat het niet mogelijk is een alarm???

Ik heb wel een alarm op mijn xmax. Patron line die ook vaak wordt geïnstalleerd op snor scooters.
Echter ik ben er absoluut niet tevreden mee. Gaat af en toe vanzelf af en soms kan ik het minuten lang niet uitzetten.
Dus ik zou het niet meer doen want het werkt absoluut niet stabiel.
 
Ik heb wel een alarm op mijn xmax. Patron line die ook vaak wordt geïnstalleerd op snor scooters.
Echter ik ben er absoluut niet tevreden mee. Gaat af en toe vanzelf af en soms kan ik het minuten lang niet uitzetten.
Dus ik zou het niet meer doen want het werkt absoluut niet stabiel.
je patroline is niet goed afgesteld hebt nu op mn vespa had het eerst ook. je moet m niet zo gevoelig zetten
 
Terug
Bovenaan Onderaan