De nieuwe Yamaha Xmax 300

Ik heb nu een Vespa GTS, ben er heel blij mee, maar ben ook geïnteresseerd in Xmax, merk vooral GTS achterblijf in stabiliteit als je stuk snelweg moet nemen. Ze hebben allebei hun voor- en nadelen, de HPE motor op de Vespa is retesnel en de looks van de Vespa zijn natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik vind hem prachtig. Daarentegen is het spul van Yamaha ook erg mooi 🙂
 
Ik heb nu een Vespa GTS, ben er heel blij mee, maar ben ook geïnteresseerd in Xmax, merk vooral GTS achterblijf in stabiliteit als je stuk snelweg moet nemen. Ze hebben allebei hun voor- en nadelen, de HPE motor op de Vespa is retesnel en de looks van de Vespa zijn natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik vind hem prachtig. Daarentegen is het spul van Yamaha ook erg mooi 🙂
is de hpe echt snel ? want ik heb de gts niet uitgesloten
 
Ik vind van wel, ook hier natuurlijk nog van alles mogelijk met Malossi etc, ik heb er zelf een Akrapovic onder, eentje van afgelopen week tijdens avondritje.

EF5174FA-55EE-407C-BE5B-7AA6BC34FCBB.jpeg
 
ik denk dat het dan weer het zelfde is alleen met meer vermogen. denk dat een yamaha ook gewoon kwalitatief een beter product is. ziet er ook nog mooier uit vind ik. maar iedereen heeft er nu een
Ik denk dat een GTS 300 op het uitzicht na niet te vergelijken is met een 50cc Vespa.
En het is waar: het is een heel populaire scooter. Los op kop marktleider.
Ik ben er al zoveel tegengekomen, terwijl ik tot nu nog maar 1 andere Beverly gespot heb. Onderweg aan een tankstation, een roomwitte, zag er prima uit.
 
Ik denk dat een GTS 300 op het uitzicht na niet te vergelijken is met een 50cc Vespa.
En het is waar: het is een heel populaire scooter. Los op kop marktleider.
Ik ben er al zoveel tegengekomen, terwijl ik tot nu nog maar 1 andere Beverly gespot heb. Onderweg aan een tankstation, een roomwitte, zag er prima uit.
dat klopt wel maar goed het ziet er voor mij een beetje te vriendelijk uit. een xmax of tmax daaraan tegen heel agressief. plus ik denk dat vespa beetje achterblijft met techniek
 
  • Leuk
Waarderingen: GPS9
Een Vespa heeft al een Euro 5 motor en dat heeft de Xmax nog niet (is nog Euro 4), het motortje is behoorlijk vernuftig. Het zijn alleen de kleiner wielen die het op de snelweg minder comfort geven, voor de rest heerlijk en zeer prettig geveerd.

Ik verwacht zelf dat Yamaha komende jaren met een aanpassing komt op de Xmax 300 om te voldoen aan de Europese wetgeving tav Euro 5. Dit moest eigenlijk dit jaar al doorgevoerd zijn, maar dit is uitgesteld.

zie ook dit artikel Alles over Euro5 - MotoPlus
 
Een Vespa heeft al een Euro 5 motor en dat heeft de Xmax nog niet (is nog Euro 4), het motortje is behoorlijk vernuftig. Het zijn alleen de kleiner wielen die het op de snelweg minder comfort geven, voor de rest heerlijk en zeer prettig geveerd.

Ik verwacht zelf dat Yamaha komende jaren met een aanpassing komt op de Xmax 300 om te voldoen aan de Europese wetgeving tav Euro 5. Dit moest eigenlijk dit jaar al doorgevoerd zijn, maar dit is uitgesteld.

zie ook dit artikel Alles over Euro5 - MotoPlus
dus als jij ze beiden gratis kon krijgen welke zou jij kiezen
 
dat klopt wel maar goed het ziet er voor mij een beetje te vriendelijk uit. een xmax of tmax daaraan tegen heel agressief. plus ik denk dat vespa beetje achterblijft met techniek
Een merk moet zijn positie in de markt vinden.
Voor Piaggio speelt zo een beetje hetzelfde als voor Porsche met de 911.

Porsche slaagde er niet in om het publiek te overtuigen met een opvolger van de eigenlijk toen archaïsche 911 en dan maar besloot om de 911 aan de tijd aan te passen. De huidige 911 wordt nog steeds onmiddellijk herkend als een 911 maar deelt niets meer met de 911 van weleer.

Zo is dat ook bij Piaggio dat er ook niet in slaagde om zijn andere en meer moderne producten te laten overnemen en dan maar de Vespa aan de tijd heeft aangepast: de GTS. Ziet er nog uit als een Vespa, maar eronder zit modern spul.
 
Zitten mooie spulletjes bij voor de Xmax! Het is dat ik met een nieuw scherm in bestelling heb. Anders had ik daar een gekocht.
is voor de tmax en
@PeterCC je weet wat ik bedoel dus te zeggen dan zou ik ze allebij nemen is geen antwoord.
Welke wil je liever als je niet naar de prijs hoefde te kijken uit die 2
 
  • Leuk
Waarderingen: GPS9
Terug
Bovenaan Onderaan