De nieuwe Yamaha Xmax 300


Mijn model staat wel in de lijst maar op de RDW site zie ik niets over een terugroepactie.
 
Ook onwijs mooi. Zelfs die blauwe stripjes om die Akra. En als er nu nog iemand vraagt over welke veren je moet hebben (die hier niet te krijgen zijn), dan weet ik het ook niet meer. Maar wat was er nou met dat geschroeide accukabeltje? Mijn Maleis is n.l. niet zo best:? Moest af en toe dus maar door zappen bij deze trotse eigenaar:) Wij hebben nog heel wat te doen.
 
Laatst bewerkt:
  • Geweldig
Waarderingen: GPS9
Mocht iemand hier nog een andere uitlaat zoeken, mijn Mivv is te koop. Gaat om de Mover, te zien op marktplaats: Link
Vraagprijs is €200, maar voor MF’ers wil ik best wat minder vragen :)
 
Handig, er zijn sowieso steeds meer mensen die zo’n obd-dongle hebben, maar wist ook niet dat de X-Max een aansluiting had daarvoor. Ok, met een verloopstukje, maar dan nog wel erg handig om zelf dingen te kunnen checken.
Ik vraag me dan af of je Alle OBD dingen ermee kunt, zoals je op auto’s soms zelfs een apart schermpje aan kunt sluiten waar je alle data “live” op kan zien. En, wat is dan die 4pin connector ? Want die vind ik online weer niet terug helaas..
 
Vervolg terugroepactie reflector:

Vandaag gebeld door de dealer, Motor City over de recall/terugroepactie van het reflectorplaatje achter. Ze wilde er een afspraak voor maken maar ik laat het bij een dealer in Naaldwijk doen, dichterbij voor mij.
Dus ze zijn er mee begonnen. Ook ff bij RDW gekeken en daar staat nog steeds "Geen terugroepactie(s) geregistreerd"
 
Kwam deze link ook net tegen.

 
Vandaag nog even een stukje gereden om de motor warm te draaien voor de oliewissel. Ik kwam uit op een mooie kilometerstand.
De riem vervang ik over 5 duizend wel, ik rij niet hard en als ie er aan toe is dan is de riem nog geen 2 jaar oud.
20201212_170102-COLLAGE.jpg
 
Vandaag nog even een stukje gereden om de motor warm te draaien voor de oliewissel. Ik kwam uit op een mooie kilometerstand.
De riem vervang ik over 5 duizend wel, ik rij niet hard en als ie er aan toe is dan is de riem nog geen 2 jaar oud.
Wel fris daar in Veendam: 4°C. Hier wat meer zuidelijk (regio Aarschot) 8°C. Scheelt toch een slok op een borrel.
 
@GPS9 best wel, de laatste maanden is het wat minder. Dit jaar kom ik krap aan op 14.000 denk ik. Zie ook het grafiekje waar km in tijd wordt uitgezet.
Screenshot_20201212-201040_Fuelio.jpg
(schermafdruk Fuelio app)
@PeterCC het viel nog mee, begin deze week was het rond het vriespunt. Voor mezelf hou ik ongeveer -6 aan als minimum temperatuur om nog op de scooter naar het werk te gaan. Het is 42 km enkele reis en dan koel je langzaam aan toch wel af.

Het is nu ook tijd om de bougie te vervangen, merk ik net dat er geen bougiesleutel in het setje voor onderweg zit. Bij de Honda SH150 had ik dat wel gelukkig. Gelijk maar een besteld dan kan ik volgende week ook de bougie vervangen.

Komende vrijdag gaat ie naar de dealer hier in de buurt om de klepspeling te laten controleren. Dat is iets wat ik zelf niet doe net als de riem vervangen.
 
Heb vanmorgen een nieuwe Icon Grey besteld.
Zoals ik al eerder heb vermeld maakt mijn Tech Max een schurend geluid bij inveren,ook na plaatsing nieuwe schokbrekers is het geluid niet verdwenen.
Was het dus nu zat en krijg in januari een nieuwe,hopelijk is die niet op maandag gemaakt.....
 
Laatst bewerkt:
Heb vanmorgen een nieuwe Icon Grey besteld.
Zoals ik al eerder heb vermeld maakt mijn Tech Max een schurend geluid bij inveren,ook na plaatsing nieuwe schokbrekers is het geluid niet verdwenen.
Was het dus nu zat en krijg in januari een nieuwe,hopelijk is die niet op maandag gemaakt.....

Toch wel jammer dat je om die reden een andere scooter (moet) ko(o)pen(t). De oorzaak van dat schurend geluid moet toch op te lossen zijn.
Neemt niet weg dat je nu toch wel de mooiste X Max hebt besteld. Succes met deze.....
 
  • Leuk
Waarderingen: GPS9
Toch wel jammer dat je om die reden een andere scooter (moet) ko(o)pen(t). De oorzaak van dat schurend geluid moet toch op te lossen zijn.
Neemt niet weg dat je nu toch wel de mooiste X Max hebt besteld. Succes met deze.....
Is natuurlijk niet de enige reden.
De 2021 versie is natuurlijk weer up to date en ik vind die grijze in combinatie met de blauwe velgen toch wel erg mooi.
Waarschijnlijk als ze lang genoeg zochten zouden ze het probleem wel vinden,maar ik had er even genoeg van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan