De nieuwe Yamaha Xmax 300

Mooi gedaan zo met de striping en spiegels.. Zie je er nog wa door. Striping wil ik er ook nog ophebben,wel de orginele xmax styl ervan met mijn kleur. Morgen gaat de sissybar erop gemonteerd worden.
 
Wel gaaf zo met t sportscherm erbij kwa looks. Rij zelf woonwerk over de grote weg,zomer en winter dus is voor mij geen optie zo in de wind. Ga straks me sissybar ophalen en monteren.
 
Rij ook door in de winter maar kies dan voor de binnenwegen. Mij was het vooral te doen om dat gebulder kwijt te zijn rond de helm. Een hoger scherm was geen optie omdat ik er dan doorheen moest kijken en dat wou ik niet.
 
Gister de sissybar gemonteerd. Heb voor de orginele gekozen,past t beste bij me. zadel kwa kleur stiknaad. Vanmiddag lekker een toertje gedaan in zeeland,en een foto gemaakt ervan.
20180930_131457.jpg
 
Ik was er even tussen uit maar bedankt voor de reacties voor de comfort seat. De demping is op dit moment het enige nadeel. ik heb wel gemerkt dat de vering slapper zetten niet helpt. hij staat nu zelfs op een na strak. Wellicht door de progressieve vering. Ik denk dat ik van mn zakgeld dan maar een comfort seat bestel. Ik heb ook nog het 2017 zadel welke ook echt een stuk lelijker is dan de 2018 versie. Dus comforts en looks gaan er op vooruit. Ik deel de bevindingen nog wel.
 
Tnx, hij is besteld. dus krijg eind deze week een jetser van een doos binnen geschoven... :) ben benieuwd!
 
Hey nou ik heb het zadel ontvangen. echter past hij niet helemaal goed. Rond de helm bak zit een seal waarop hij niet goed sluit. Echter ook als ik de seal weg haal dan sluit hij nog niet helemaal lekker, gaat wel wat beter dicht maar voor origineel OEM is het niet helemaal zoals het hoort.
Moet wel zeggen dat idd dat daar gelaten dat de comfort seat een stuk meer veert. Je hangt meer in het schuim met je achterste ipv op een kei harde ongedempte plank te zitten. Ook is het steuntje bij je stuitje een verbetering. verder ziet het er zeker mooier uit. Nog niet heel veel gereden dus het moet nog even blijken. wel jammer dat hij niet helemaal 100% past en dat de seal dan weg moet... iemand dit zelfde ervaren op het 2017 model?
 
Hoi sjoerd. Heb zelf na de montage van de sissybar ook wa last van slecht sluiten. Maar denk zelf dat t in t slotje zit,mischien dat je die iets kunt verstellen. Want voor montage ervan is de helmbak en t slotje los geweest,van te voor had ik nergens last van. Moet ik nog een keer naar kihken,als t me erg gaat storen. Mischien kun je iets richten of wa.Nu eerst genieten ervan,vind t een hele verbetering kwa zitten en looks dat comfortzadel.
 
Hoi, nou ik heb even een foto gemaakt maar als ik de buddy seal weg haal dan past hij op zich wel aardig. op de foto zie je nu de klikrand van waar de seal op hoort te zitten. Heb jij de seal moeten verwijderen? Hoe is deze situatie bij jou? Zit de verhoogde rand niet meer naar achteren? ik krijg nml het idee dat de seal hierdoor te veel plat gedrukt wordt en de seal eigenlijk moet aanliggen voor die verhoogde rand en dat dus het zadel wat 'gekrompen is'.

zou jij eens willen kijken bij jouzelf? Zou jij ook eens een foto willen posten van als je zadel gesloten is? Zeg maar het center in de punt? dit lijkt ook wat krap aan.

20181005_153634.jpg



20181005_153555.jpg
 
Hoi sjoerd. De seal zit er bij nog gewoon op gemonteerd De situatie is bij mij t zelfde als je onderste foto. Nu weet ik niet hoe t bij t orgineel zadel zat,maar hoor t zo niet als je iemand achterop heb kwa inveren.
 
die hoogte is begrijpelijk hij zit zo stijf aan op de buddy. ik verwacht daar meer speling. als ik naar de afdruk van de rubbertjes kijk lijkt hij toch een halve centimeter te kort. Zie rode lijnen afdruk oude zadel en nieuwe zadel.... dit lijkt ook de afstand welke ik tekort kom.
20181010_165101.jpg
 
Heb me helmbak even wat losser gezet,en de bovenste bouten in t midden weer vast gezet. Sluit nu weer acceptabel. Moet nog wel even wat drukken op t zadel,maar sluit goed. Mischien is dat bij jou ook t probleem sjoerd. Zijn 5 bouten. Succes ermee.
 
nou ja ach ik heb die seal er uit nu en dan vind ik het prima. Doet toch niets verder, randen zijn al opstaand. Ben wel tevreden verder over het zadel tov het lelijke 2017 zadel. ziet er echt veel mooier uit en is echt wel een stuk comfortabeler. Alsof je van een houten plank naar een pocket vering matras gaat. lekker bouncy :)

dus ja, zeker een aanrader. Geen idee trouwens of het 2018 zadel ook zo hard is. qua looks zijn die wel aardig het zelfde. (iig geen upgrade)
 
Bij langere ritten krijg ik pijn in mijn onder armen. In de handleiding zag ik dat het stuur naar voren geplaatst kan worden, dan zijn je armen meer gestrekt dus. Maar het is nogal een gedoe als ik de beschrijving bekijk.
Wie heeft hier ervaring mee, en wat levert het op ?
 
Bij langere ritten krijg ik pijn in mijn onder armen. In de handleiding zag ik dat het stuur naar voren geplaatst kan worden, dan zijn je armen meer gestrekt dus. Maar het is nogal een gedoe als ik de beschrijving bekijk.
Wie heeft hier ervaring mee, en wat levert het op ?

Volgens de handleiding, moet je het door de dealer laten uitvoeren. En wat het oplevert, dat is een kwestie van proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan