De nieuwe Yamaha Xmax 300

Wat bijzonder is dat Scooterbulletje.
Ik wist niet eens dat dat als optie erop zat.
Dan zal mijn Xmax400 dat ook wel hebben denk ik.
Zelf ben ik dat teken van ijzel/gladheid nog niet tegengekomen, maar komt meer doordat ik weinig rijd met mijn Xmax400 en zij gedurende de winterperiode in de stalling staat warm te zijn en aan de druppellader.
Mijn Honda Deauville 700 daarentegen zet ik dagelijks in, en gisteren overdag was het met 5 graden en een stevige wind flink fris aan de botten.
Ik heb op mijn Deauville net als jij ook handvatverwarming met 3 standen, maar gebruik die niet zoveel omdat ik mijn Gerbing verwarmbare handschoenen net even iets prettiger vind werken.
Deze verwarmen namelijk mijn handen aan de bovenzijde en dat werkt net wat anders dan met handvatverwarming. (behoeft geen uitleg lijkt me)
Op mijn Deauville mag het tijdens het rijden wel min 20 worden, want ik kan zowel de handvatverwarming aanzetten en daarbij dan ook mijn Gerbing handschoenen gebruiken.
Warmte van 2 kanten dus.ha ha ha ha ha
Of ik het dan nog wel eens koud krijg?
Zekers.............
De tenen iets na langere tijd rijden en de knieen.
Maar...........ben al blij geen koude handen meer te ervaren, want dat was wel 1 van de minst fijne dingen moet ik zeggen.
Behouden werkweek allen.
Vr gr
 
Morgen afspraak staan bij van meel motoren in made. De olie wordt ververst en gelijk even een winterinspectie. Kan er op wachten onder t genot van een heerlijk bakkie koffie.
 
We kunnen er weer tegenaan. Alleen binnenkort is me achterband aan vervanging toe. Zouden jullie weer voor de orginele band gaan of raden jullie iets anders aan voor de xmax.
 
Aha, bandenkeuze..... Volgmodus aan. Scooterbulletje : Hoeveel km heb je gereden met de x max ?? En enkel een oliewissel moeten gebeuren of nog ander werk ??
 
Scooterbulletje schreef: Die 3200 km johan ben ik al kwijt in 2.5maand aan woon werkverkeer.

Goed bezig kerel en dan rijden we dus behoorlijk wat af.
Ik heb mijn Honda Deauville inmiddels een 2.5 maand in bezit en heb er krap 7000K mee gereden.
De kilometers vliegen er op zo, maar we genieten er wel van.
Heb al wel verhalen gehoord dat er een strenge winter aan schijnt te komen.
Veel vrieskou en sneeuw/ijzel shit.
Op zulke momenten haak ik wel af want met sneeuw en ijzel rijd ik niet op de tweewieler.
Dan is het koekblik weer aan de beurt.
Veiligheid op nummer 1 voor mij, en mezelf onderuit rijden door sneeuw of ijzel zal ik tot een minimum gaan beperken gedurende winter periode.
Vr Gr
 
Met sneeuw en ijzel rijd ik ook niet hoor. Heb een fiat seicento staan,achterin de garage en die gaat dan naar voren en de scooter naar achter toe. Maar voor de rest heel t jaar lekker met de bike
 
Die 3200 km johan ben ik al kwijt in 2.5maand aan woon werkverkeer. Geef je hem dan ook nog een verversing of wacht je tot de 5000km erop staat.

Op 1500 Km heeft hij ook een verplichte oliewissel gehad. Dus tot 6500Km of 1 jaar vanaf die 1500Km, dat zou dan februari zijn.
Woon-werkverkeer kom ik op 10000Km in totaal met voorlopig een groter aantal voor de fiets.
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand hoe de parkeerverlichting werkt. Merk dat ie bij mij niet werkt als ik geheel de knop naar rechts draait en t stuur naar links. Wat doe ik fout.

Tijdens de knop naar links draaien, het stuur iets heen en weer bewegen, dan gaat ie zo naar de p en parkeerstand. Ik heb het net geprobeerd. En dat gaat prima.

Groeten Eip.
 
Bij mij werkt t dus ook knipperend,had alleen gehoopt dat t vast zou branden ipv knipperen.

Ik vindt het prima zo, ik gebruik het toch nooit. Op mijn vorige motor zat ook parkeerverlichting, dan ging het stadslicht aan. Ga je zondag nog naar de T-Max meeting.

Groeten Eip.
 
Terug
Bovenaan Onderaan