De nieuwe Yamaha Xmax 300

Afgelopen week een Leovince binnen gekregen en uiteraard direct gemonteerd. Nadat ik de DB-killer er uit had getrokken en de motor had gestart bekroop me al vrij snel een gevoel van schaamte. Dit was echt een beetje te gek. Ik moet vaak rond de klok van vijf in de ochtend de deur uit en hier zou geheid gedonder met de buurt van komen. Al met al, blij met de nieuwe uitlaat maar wel netjes met de DB killer er in (sportieve roffel).
welke bouwjaar is je xmax die van mij heeft een stomme lambad sonde dus uitlaten gaan er niet op van de vorige versies
 
Nope! Productie van de mijne zou klaar zijn op de 19e deze maand. Ik heb leovince gesproken en als je uitlaat bij hun niet op voorraad is ( wat het geval is voor veel modellen voor de xmax) dan is de levertijd 2 maanden. Mijne zou ergens rond de 29e bij easyparts moeten zijn.
 
Nope! Productie van de mijne zou klaar zijn op de 19e deze maand. Ik heb leovince gesproken en als je uitlaat bij hun niet op voorraad is ( wat het geval is voor veel modellen voor de xmax) dan is de levertijd 2 maanden. Mijne zou ergens rond de 29e bij easyparts moeten zijn.
Ik ben benieuwd!
 
Vraagje, mijn Xmax zit inmiddels op de 1000km dat betekent eerste beurt echter heb ik pas een afspraak de 28ste in die tussentijd ga ik nog rijden.. motorzaak gesproken en geeft aan dat het geen probleem is en ik geen zorgen hoef te maken dat er nog kilometers bij komen als ik maar rustig blijf rijden. Wat is jullie ervaring? Ik ben bang dat er iets stuk gaat of iets
 
Vraagje, mijn Xmax zit inmiddels op de 1000km dat betekent eerste beurt echter heb ik pas een afspraak de 28ste in die tussentijd ga ik nog rijden.. motorzaak gesproken en geeft aan dat het geen probleem is en ik geen zorgen hoef te maken dat er nog kilometers bij komen als ik maar rustig blijf rijden. Wat is jullie ervaring? Ik ben bang dat er iets stuk gaat of iets
Die 1000km is geen harde grens, het is gewoon een richtgetal. Mag best wat meer zijn. Het gaat erom dat Yamaha de scooter na eerste gebruik graag nog even nakijkt om te zien of alles OK is en wellicht gooien ze er nieuwe motorolie in.
Hoeveel km schat je dat je op die 14 dagen erbij zal doen? Als dat beperkt blijft tot enkele 100'en km zou ik me daar geen zorgen over maken.
 
Dat je nog even rustig moet blijven doorrijden is omdat de olie nog gewisseld moet worden, alle onderdelen zijn nu redelijk op elkaar ingesleten waardoor de olie enigszins vervuilt is. Als er weer schone olie in zit kan je hem zwaarder gaan belasten.
 
Dank voor de info! Dat geeft me al iets meer rust. Denk dat ik tot de 28ste ongeveer nog 400km er mee ga rijden. Ik ben blij als het eerste beurtjes gedaan is dan kan ik eindelijk snelweg rijden.
 
wat ik begreep ( ik ben geen motor technicus) is dat tijdens de eerste 1000km de onderdelen op elkaar gaan inslijten en dat in de olie wat metaal slijpsel terecht komt. Het is dus helemaal niet erg om iets langer door te rijden, omdat je dan schonere olie houdt na de wissel. Overdrijf het echter niet door veel extra km’s te maken. En doe de motor niet zwaar belasten als je de olie niet verwisseld hebt. Voor de rest is die 400km dus geen probleem.
 
Vraagje, mijn Xmax zit inmiddels op de 1000km dat betekent eerste beurt echter heb ik pas een afspraak de 28ste in die tussentijd ga ik nog rijden.. motorzaak gesproken en geeft aan dat het geen probleem is en ik geen zorgen hoef te maken dat er nog kilometers bij komen als ik maar rustig blijf rijden. Wat is jullie ervaring? Ik ben bang dat er iets stuk gaat of iets
Net terug van mijn 1000 km beurt…..stond op 1138km….niks aan de hand hoor
 
Net terug van mijn 1000 km beurt…..stond op 1138km….niks aan de hand hoor
Ik heb met een nieuwe Honda eens door moeten rijden tot ruim 1700 km omdat de dealer geen tijd had. Was geen enkel probleem volgens de garage en ik heb ook nooit problemen gehad of iets gemerkt.
 
De leuke dingen deel ik op het forum maar ook de vervelende dingen.. Ik ben er nog steeds aardig ziek van maar 3 dagen geleden heb ik een ongeluk gehad... automobilist gooit zonder te kijken of richting stuur naar links waardoor ik tegen de zijkant aanknalde met de XMAX en dit met een 3 weken oude XMAX. Zoals je kan verwachten ben ik er nog steeds ziek van..
 

Bijlagen

  • IMG_20220417_160159.jpg
    IMG_20220417_160159.jpg
    270,7 KB · Weergaven: 67
De leuke dingen deel ik op het forum maar ook de vervelende dingen.. Ik ben er nog steeds aardig ziek van maar 3 dagen geleden heb ik een ongeluk gehad... automobilist gooit zonder te kijken of richting stuur naar links waardoor ik tegen de zijkant aanknalde met de XMAX en dit met een 3 weken oude XMAX. Zoals je kan verwachten ben ik er nog steeds ziek van..
Jeetje kerel wat een pech. Hopelijk heb je zelf geen kwetssures opgelopen.
 
De leuke dingen deel ik op het forum maar ook de vervelende dingen.. Ik ben er nog steeds aardig ziek van maar 3 dagen geleden heb ik een ongeluk gehad... automobilist gooit zonder te kijken of richting stuur naar links waardoor ik tegen de zijkant aanknalde met de XMAX en dit met een 3 weken oude XMAX. Zoals je kan verwachten ben ik er nog steeds ziek van..
Dit is idd niet zo leuk nieuws. Hopelijk zelf er nog goed vanaf gekomen toch??
 
Ja ik heb zelf gelukkig niks lichamelijk, ik mag van geluk spreken het is vooral even een aanslag op je zelfvertrouwen ook omdat ik nog niet zo heel lang me rijbewijs heb. Lang gespaard voor de XMAX en er maar kort van mogen genieten. Gaat wel gemaakt worden ik ben goed verzekerd maar inderdaad even klote. Ik heb nu een leenmotor (versys650) dus nu weer langzaam beginnen met rijden.
 
Na 3 jaar motorloos te zijn ben ik weer aan het rondkijken voor een woon-werk motor. Ik ben voor 95% zeker dat ik een x-max 300 wil gaan aanschaffen. Tijdens de inrijperiode zal er voornamelijk binnendoor gereden moeten worden begreep ik.
Voor de navigatie wil ik gebruik maken van mijn telefoon. Ik ben dan ook heel benieuwd welke telefoonhouder jullie gebruiken.
 
Na 3 jaar motorloos te zijn ben ik weer aan het rondkijken voor een woon-werk motor. Ik ben voor 95% zeker dat ik een x-max 300 wil gaan aanschaffen. Tijdens de inrijperiode zal er voornamelijk binnendoor gereden moeten worden begreep ik.
Voor de navigatie wil ik gebruik maken van mijn telefoon. Ik ben dan ook heel benieuwd welke telefoonhouder jullie gebruiken.
Ik gebruik daarvoor een XRAM. Staat opgesteld achter het windscherm. Voldoet goed met mijn telefoon.
 
Na 3 jaar motorloos te zijn ben ik weer aan het rondkijken voor een woon-werk motor. Ik ben voor 95% zeker dat ik een x-max 300 wil gaan aanschaffen. Tijdens de inrijperiode zal er voornamelijk binnendoor gereden moeten worden begreep ik.
Voor de navigatie wil ik gebruik maken van mijn telefoon. Ik ben dan ook heel benieuwd welke telefoonhouder jullie gebruiken.
Zoek je een nieuwe of gebruikte?
 
Terug
Bovenaan Onderaan