De nieuwe Yamaha Xmax 300

Na 3 jaar motorloos te zijn ben ik weer aan het rondkijken voor een woon-werk motor. Ik ben voor 95% zeker dat ik een x-max 300 wil gaan aanschaffen. Tijdens de inrijperiode zal er voornamelijk binnendoor gereden moeten worden begreep ik.
Voor de navigatie wil ik gebruik maken van mijn telefoon. Ik ben dan ook heel benieuwd welke telefoonhouder jullie gebruiken.
Ik gebruik de Quad lock houder. Zeer tevreden mee.
 
Ja ik heb zelf gelukkig niks lichamelijk, ik mag van geluk spreken het is vooral even een aanslag op je zelfvertrouwen ook omdat ik nog niet zo heel lang me rijbewijs heb. Lang gespaard voor de XMAX en er maar kort van mogen genieten. Gaat wel gemaakt worden ik ben goed verzekerd maar inderdaad even klote. Ik heb nu een leenmotor (versys650) dus nu weer langzaam beginnen met rijden.
Hey wat vervelend man! Gelukkig zelf niks zie ik en een goed verzekering… de mentale klap is enkel te verwerken door er gewoon weer op te stappen. Gaat goed komen!

Ik helaas ook wat minder nieuws. Mijn uitlaatorder heb ik gecancelled. Reeds 2 maanden wacht ik al op leovince. Vanochtend zou mijn uitlaat geproduceerd moeten zijn en heeft easyparts contact opgenomen en helaas schuift leovince het zo weer een maand verder op en hebben ze niks geproduceerd. Dit wordt mij te gortig en ik ga verder zoeken.

Ik heb een contact in Indonesie en daar is gretig aftrek van de xmax versie met e5 en zijn veel custom merken. Zelf ga ik daar eens informeren wat de mogelijkheden zijn daar fabrikanten hier in EU alleen maar levering en productieproblemen hebben. ( ben al weken aan het zoeken naar een e5 pijp)
 
De leuke dingen deel ik op het forum maar ook de vervelende dingen.. Ik ben er nog steeds aardig ziek van maar 3 dagen geleden heb ik een ongeluk gehad... automobilist gooit zonder te kijken of richting stuur naar links waardoor ik tegen de zijkant aanknalde met de XMAX en dit met een 3 weken oude XMAX. Zoals je kan verwachten ben ik er nog steeds ziek van..
Heel vervelend.

Je reed links van de wagen? Of je haalde de wagen in?
 
Na 3 jaar motorloos te zijn ben ik weer aan het rondkijken voor een woon-werk motor. Ik ben voor 95% zeker dat ik een x-max 300 wil gaan aanschaffen. Tijdens de inrijperiode zal er voornamelijk binnendoor gereden moeten worden begreep ik.
Voor de navigatie wil ik gebruik maken van mijn telefoon. Ik ben dan ook heel benieuwd welke telefoonhouder jullie gebruiken.
Ik heb echt een heel goed systeem op me xmax in combinatie met de unversiele houder orgineel van Yamaha dat is incl ingebouwde usb poort en quadlock.. heb helaas geen foto.. als me xmax gemaakt is stuur ik het naar je.
 
Het schade bedrag van mijn xmax is bekend wel geteld 4500 duizend euro !! Wat een bedrag. Dit is voor de kappen, radiator, steuntje. Uitlaat en arbeid. Dinsdag komt schadexpert kijken dan weet ik meer hopelijk kan het snel gemaakt worden.
 
@16KDB het is een aardig schade bedrag kan je niet je huidige scooter inruilen bij je dealer en een nieuwe kopen bij hem en dat je niks bij hoeft bij te betalen?
 
@16KDB het is een aardig schade bedrag kan je niet je huidige scooter inruilen bij je dealer en een nieuwe kopen bij hem en dat je niks bij hoeft bij te betalen?
Nee XMAX is maar 3 weken oud en nieuw prijs ligt 3000 euro hoger dus is niet total loss... Misschien dat de schadexpert hem total loss verklaard maar dat denk ik niet.
 
Zou toch ff bij de schouwing aanwezig proberen te zijn. Miss valt er wat te regelen met de schade expert. Vaak kennen die wel opkopers en kan jij met een nieuwe motor de deur uit.

Meer dan 50% in waarde aan schade zou mij niet heel lekker zitten om daarna weer volle bak mee te gaan rijden. Laat staan te moeten verkopen als je ‘m tzt weg doet.
 
Zou toch ff bij de schouwing aanwezig proberen te zijn. Miss valt er wat te regelen met de schade expert. Vaak kennen die wel opkopers en kan jij met een nieuwe motor de deur uit.

Meer dan 50% in waarde aan schade zou mij niet heel lekker zitten om daarna weer volle bak mee te gaan rijden. Laat staan te moeten verkopen als je ‘m tzt weg doet.
Zit wat in maar aan de andere kant Het is vooral optische schade motorisch is er weinig aan de hand zover ik weet.. ik zal ze even bellen
 
Laatst bewerkt:
Zou toch ff bij de schouwing aanwezig proberen te zijn. Miss valt er wat te regelen met de schade expert. Vaak kennen die wel opkopers en kan jij met een nieuwe motor de deur uit.

Meer dan 50% in waarde aan schade zou mij niet heel lekker zitten om daarna weer volle bak mee te gaan rijden. Laat staan te moeten verkopen als je ‘m tzt weg doet.
Ja je hebt een punt. Ik heb gebeld en het verhaal wat jij omschrijft gaat waarschijnlijk ook gebeuren het is even afwachten tot dinsdag..
 
Ook ik heb naar deze mooie scooter gekeken…en heel lang getwijfeld of ik deze zou nemen of de piaggio. Uiteindelijk gegaan voor de piaggio gegaan omdat deze nu ook in de 400 cc versie is. Ook rijd ik regelmatig met z’n twéé erop en dan is die extra 100 cc meer dan welkom.
 
Nee XMAX is maar 3 weken oud en nieuw prijs ligt 3000 euro hoger dus is niet total loss... Misschien dat de schadexpert hem total loss verklaard maar dat denk ik niet.

Toch heb ik dit een keer eerder gelezen.
De klant krijgt een nieuwe scoot terwijl de dealer de beschadigde scoot neemt en t geld van de onderdelen vangt, dit zelf doet tegen inkoop en eigen monteur en op die manier de winst pakt.

De scoot is niet total loss, maar de dealer pakt voordeel en jij hebt niet de nare nasmaak
 
Ik heb nog een merkloos sportscherm liggen. Gekocht voor 35€ maar mag weg naar een liefhebber voor minder! Was persoonlijk niet mijn stijl. :) stuur gerust een dm voor meer info
 

Bijlagen

  • FCF8B8CB-2EF6-4538-B781-90529F0C9CDF.jpeg
    FCF8B8CB-2EF6-4538-B781-90529F0C9CDF.jpeg
    122,2 KB · Weergaven: 34
  • 1CEAE328-81FD-4FD8-B16D-58B12C5346D4.jpeg
    1CEAE328-81FD-4FD8-B16D-58B12C5346D4.jpeg
    105,3 KB · Weergaven: 30
Voor de mensen die mijn verhaal volgen van het schadeverhaal... Er is eindelijk nieuws! De XMAX is niet totaal loss verklaard... Ik had dus twee keuzes of laten maken of " het wrak" laten inruilen tegen een nieuwe... enigste probleem is.. de XMAX is nergens te verkrijgen.. met een beetje geluk het laatste exemplaar die in Nederland beschikbaar is weten te bemachtigen en dat betekent goed nieuws!! en over circa 2 weken krijg ik dus een gloednieuwe XMAX!! Het is precies dezelfde kleur en uitvoering die ik had orginele onbeschadigde accesoires worden overgezet. Dus over een paar weken kan ik weer met een frisse start de weg op! Ik rijd nu een versys650 maar wat mis ik de XMAX zeg
 
Op vanaf ‘21 heb je idd euro 5 met lambdasonde.

Hier heb ik de mijne vandaan en hebben ze een paar euro 5 varianten:
Hoelang duurde het bezorgen
 
Na 2 maanden weer uitstel van een maand gekregen te hebben, heb ik de order gecancelled. Leovince kon niet bevestigen dat de uitlaat in de 3e maand gemaakt zou worden ivm Covid. Nu naar Azie uitgeweken en daar een uitlaat besteld. Deze is onderweg... Maar wacht op een vlucht van Azie naar NL.
 
Na 2 maanden weer uitstel van een maand gekregen te hebben, heb ik de order gecancelled. Leovince kon niet bevestigen dat de uitlaat in de 3e maand gemaakt zou worden ivm Covid. Nu naar Azie uitgeweken en daar een uitlaat besteld. Deze is onderweg... Maar wacht op een vlucht van Azie naar NL.
Wat een gezeur voor alleen een nieuwe uitlaat... Via welke site heb je nu besteld? Ik had een tijdje terug Tensen tweewielers gemeld en die gaven dit aan: je kan het ook nog proberen bij Motoronderdelenshop, scooteronderdelenshop - Holland Motor Sports
 

Bijlagen

  • _20220506_080515.JPG
    _20220506_080515.JPG
    81,4 KB · Weergaven: 20
Terug
Bovenaan Onderaan