De nieuwe Yamaha Xmax 300

oud/gewoon:
12.jpg

nieuw:
20220508_160948.jpg


Had de set eerder voor mn 2005 250 gekocht maar dat pasde helemaal niet, nu wel 8-)
https://oneteamstore.com/tdr/racing-disc-rotor-300mm-tdr-xmax-floating-bracket
 
Laatst bewerkt:
Zal toch wel minimaal 100000 km zijn.
Op youtube staat een Spanjaard met een piaggio 400cc met een half miljoen kilometer op de teller, toen was de motor wel op.
Motor was nooit open geweest.
Alleen normaal onderhoud, wel eerst beetjee warm laten lopen en elke 6000 km nieuwe olie.
 
Laatst bewerkt:
Zal toch wel minimaal 100000 km zijn.
Op youtube staat een Spanjaard met een piaggio 400cc met een half miljoen kilometer op de teller, toen was de motor wel op.
Motor was nooit open geweest.
Alleen normaal onderhoud, wel eerst beetjee warm laten lopen en elke 6000 km nieuwe olie.
Wow dat zijn nog eens kilometers, zit nu net over de 1000 met mijn piaggio…dan mag ik nog even 😁
 
Jongens ik heb een akra van 2019 gekocht vandaag maar die heeft geen plek voor lambda sonde enige suggesties?
 
Weet iemand toevallig een motorzaak die nog een nieuwe x-max 300 tech max in de kleur Dark Petrol heeft staan?
De dealer hier in de buurt heeft alleen nog een in de kleur Power Gray staan en de levertijd voor een Dark Petrol zou 2,5 maand zijn. Daar wil ik niet op wachten :N
 
Weet iemand toevallig een motorzaak die nog een nieuwe x-max 300 tech max in de kleur Dark Petrol heeft staan?
De dealer hier in de buurt heeft alleen nog een in de kleur Power Gray staan en de levertijd voor een Dark Petrol zou 2,5 maand zijn. Daar wil ik niet op wachten :N
Ben bang van niet heb afgelopen zaterdag de laatste dark pertrol opgehaald van het land volgens de dealer... Ze hebben wel de kleur gray op voorraad
 
Voor de mensen die mijn verhaal volgen van het schadeverhaal... Er is eindelijk nieuws! De XMAX is niet totaal loss verklaard... Ik had dus twee keuzes of laten maken of " het wrak" laten inruilen tegen een nieuwe... enigste probleem is.. de XMAX is nergens te verkrijgen.. met een beetje geluk het laatste exemplaar die in Nederland beschikbaar is weten te bemachtigen en dat betekent goed nieuws!! en over circa 2 weken krijg ik dus een gloednieuwe XMAX!! Het is precies dezelfde kleur en uitvoering die ik had orginele onbeschadigde accesoires worden overgezet. Dus over een paar weken kan ik weer met een frisse start de weg op! Ik rijd nu een versys650 maar wat mis ik de XMAX zeg

Oh kerel, dat is super!
 
Na 2 maanden weer uitstel van een maand gekregen te hebben, heb ik de order gecancelled. Leovince kon niet bevestigen dat de uitlaat in de 3e maand gemaakt zou worden ivm Covid. Nu naar Azie uitgeweken en daar een uitlaat besteld. Deze is onderweg... Maar wacht op een vlucht van Azie naar NL.

Heb destijds een C&C uitlaat voor m'n Aprilia SR300 gekocht.
Echt een plaatje en n mooie donkere sound!
 
Ben bang van niet heb afgelopen zaterdag de laatste dark pertrol opgehaald van het land volgens de dealer... Ze hebben wel de kleur gray op voorraad
Ja klopt. De kleur Power Gray is wel op voorraad, maar die vind ik toch minder mooi dan Dark Petrol.
Ik moet nadenken of ik voor Power Gray ga, of dat ik 2,5 maand ga wachten en een Dark Petrol ga bestellen.
Lastig...
 
Jongens ik heb een akra van 2019 gekocht vandaag maar die heeft geen plek voor lambda sonde enige suggesties?
Dat zal niet gemakkelijk zijn.
Je zou dan eerst een gat moeten boren in je uitlaat op dezelfde plaats waar nu je lambdasonde gemonteerd is en daar dan een tussenstukje oplassen met aan het eind een moer waar je de lambdasonde kan in vastschroeven. Misschien kan je dat tussenstukje recupereren van je originele uitlaat.
 
Ja klopt. De kleur Power Gray is wel op voorraad, maar die vind ik toch minder mooi dan Dark Petrol.
Ik moet nadenken of ik voor Power Gray ga, of dat ik 2,5 maand ga wachten en een Dark Petrol ga bestellen.
Lastig...
Klopt ik vind de gray kleur ook minder mooi, ik zal wachten voor de dark petrol... Heb even voor je gekeken maar in ducati assen staat er nog eentje.. mijn dealer heeft toen de power gray geruild voor de dark petrol. Dat kunnen ze onderling regelen Succes
 
Jongens ik heb een akra van 2019 gekocht vandaag maar die heeft geen plek voor lambda sonde enige suggesties?
Waarom heb je dit gedaan? Hahaha. Wat was je idee erbij? Je hebt zelf al meerdere keren gesproken over de e5 problematiek ( lees lambdasonde ) en er vragen over gesteld.

Overigens denk ik niet dat je er bent met zomaar ergens een gat boren en erin schroeven. Daar zal wel meer gedachte achter zitten lijkt me.
 
Meer mensen last ervan dat het stuur/scooter trilt als je rond de 50km per uur rijd? Motorzaak geeft aan dat het vaker voor komt bij een nieuwe XMAX. Advies was 4 bar de voorband oppompen en dan paar dagen laten staan en dan zal het opgelost moeten zijn. Iemand hier ervaring mee?
 
Meer mensen last ervan dat het stuur/scooter trilt als je rond de 50km per uur rijd? Motorzaak geeft aan dat het vaker voor komt bij een nieuwe XMAX. Advies was 4 bar de voorband oppompen en dan paar dagen laten staan en dan zal het opgelost moeten zijn. Iemand hier ervaring mee?
Nooit geen last van gehad met mijn xmax300
 
Meer mensen last ervan dat het stuur/scooter trilt als je rond de 50km per uur rijd? Motorzaak geeft aan dat het vaker voor komt bij een nieuwe XMAX. Advies was 4 bar de voorband oppompen en dan paar dagen laten staan en dan zal het opgelost moeten zijn. Iemand hier ervaring mee?
Toen ik mijn 2017 Xmax nieuw kocht heb ik er Heidenau K66 banden onder laten zetten, om dat ik bij eerdere Honda motorscooters goede ervaringen mee heb gehad. Maar bij de Xmax had ik last van trillingen met deze banden, het is een vrij grove band, ik heb 2 sets geprobeerd maar bleef trillingen houden. Nu rij ik met Pirelli Angel scooter banden, daarmee heb ik geen last, het zijn prima banden. Volgens mij is de Xmax wat stijver aan de voorkant waardoor hij makkelijker trillingen doorgeeft.
 
Toen ik mijn 2017 Xmax nieuw kocht heb ik er Heidenau K66 banden onder laten zetten, om dat ik bij eerdere Honda motorscooters goede ervaringen mee heb gehad. Maar bij de Xmax had ik last van trillingen met deze banden, het is een vrij grove band, ik heb 2 sets geprobeerd maar bleef trillingen houden. Nu rij ik met Pirelli Angel scooter banden, daarmee heb ik geen last, het zijn prima banden. Volgens mij is de Xmax wat stijver aan de voorkant waardoor hij makkelijker trillingen doorgeeft.
Het blijft natuurlijk een één cilinder en die trillen vrijwel altijd wel, alhoewel de Yamaha wat rauwer loopt dan de Honda's die ik heb gehad (CH250, SES150 en SH300), dat is ook een verschil in het karakter van beide merken.
 
Laatst bewerkt:
Te koop een alipovic demper incl. voorbocht ( uit azie ), heb m zeer kort kunnen gebruiken maar helaas ben ik genoodzaakt de xmax te gaan verkopen en moet deze weer terug naar origineel voor de nieuwe koper. Daarom de uitlaat te koop. Het is dus een compleet systeem.

Helaas is bij het transporteren de uitlaat licht beschadigd op het carbon. Zie ook de bijgaande foto. Lijkt op de foto erger dan het is.

Het betreft een e5 2021 uitlaat (incl. Ruimte voor lambda sonde) . Nieuw kost de uitlaat 200,- incl de verzending. Hij mag nu weg voor een leuk bod. Stuur gerust een dm voor meer info. Is ook te gebruiken op eerdere jaargangen. Je gebruikt dan de afdichtbout voor het gat van de lambdasonde.
 

Bijlagen

  • A4C4AFA4-2126-4304-AED2-AEE046596048.jpeg
    A4C4AFA4-2126-4304-AED2-AEE046596048.jpeg
    180,1 KB · Weergaven: 59
  • 04BFCBA1-DE56-4627-A0EA-2716D4B15461.jpeg
    04BFCBA1-DE56-4627-A0EA-2716D4B15461.jpeg
    420,7 KB · Weergaven: 59
Laatst bewerkt:
Te koop een alipovic demper incl. voorbocht ( uit azie ), heb m zeer kort kunnen gebruiken maar helaas ben ik genoodzaakt de xmax te gaan verkopen en moet deze weer terug naar origineel voor de nieuwe koper. Daarom de uitlaat te koop. Het is dus een compleet systeem.

Helaas is bij het transporteren de uitlaat licht beschadigd op het carbon. Zie ook de bijgaande foto. Lijkt op de foto erger dan het is.

Het betreft een e5 2021 uitlaat (incl. Ruimte voor lambda sonde) . Nieuw kost de uitlaat 200,- incl de verzending. Hij mag nu weg voor 150€. Stuur gerust een dm voor meer info. Is ook te gebruiken op eerdere jaargangen. Je gebruikt dan de afdichtbout voor het gat van de lambdasonde.
Berichtje gestuurd via pb
 
Terug
Bovenaan Onderaan