De nieuwe Yamaha Xmax 300

Ik WIL niet in een auto rondrijden, ik rijd 20.000 km per jaar op de motor, maar ik ben geen masochist…ieder diertje zijn pleziertje …
SLIJKMOTO,
Ik snap werkelijk niet waarom jij in je reaktie impliceert dat je een "masochist" bent, als in de winter doorrijdt met de motor. Het feit dat jij denkt, dat het gebruiken van het woord "masochist" relevant is in je reaktie, en daarmee waarschijnlijk ook denkt, een statement te maken. Maakt dat je reactie in deze volledig ongepast, en nietszeggend is. Als je dan toch moeilijke woorden wil gebruiken is het wel noodzakelijk dat je de juiste betekenis van het woord dat je gebruikt kent. Zelfstudie is in deze het beste advies wat ik je kan aanraden. En dan nog even, "ieder diertje zijn pleziertje" dat is natuurlijk ook niet een erg gepaste afsluiting van je reaktie. Persoonlijk kan ik mezelf er totaal niet mee indentificeren. Ik denk dat je er zelf, waarschijnlijk meer raakvlakken mee hebt, dan dat ik me kan voorstellen. Drive save all the days A' Year.
 
Ik had een SP Connect "maxi scooter bundle" gekocht om als telefoonhouder te gebruiken. Het leek me erg handig. Je monteert de houder op één van de remvloeistof reservoirs en je draait zo het hoesje van je telefoon er op vast.
Helaas blijkt dat door het formaat van de hedendaagse smartphones de spiegels in de weg zitten en je je smartphone er niet op kan draaien.
Nu heb ik een AliExpress beugeltje gekocht welke je monteert middels de schroeven van je ruitje. Hierop heb ik de SP Connect beugel gemonteerd. Nu zit mijn telefoon ook mooi in het midden en in mijn zichtveld tijdens het rijden.
Ik ben er erg tevreden mee :)
IMG_20221010_140336.jpg

IMG_20221010_140452.jpg
 
Ik had een SP Connect "maxi scooter bundle" gekocht om als telefoonhouder te gebruiken. Het leek me erg handig. Je monteert de houder op één van de remvloeistof reservoirs en je draait zo het hoesje van je telefoon er op vast.
Helaas blijkt dat door het formaat van de hedendaagse smartphones de spiegels in de weg zitten en je je smartphone er niet op kan draaien.
Nu heb ik een AliExpress beugeltje gekocht welke je monteert middels de schroeven van je ruitje. Hierop heb ik de SP Connect beugel gemonteerd. Nu zit mijn telefoon ook mooi in het midden en in mijn zichtveld tijdens het rijden.
Ik ben er erg tevreden mee :)
Bekijk bijlage 1812009
Bekijk bijlage 1812008
Waarom heb je het zo gedaan en niet op deze manier inclusief usb lader?
 

Bijlagen

  • Screenshot_2022-10-10-15-59-27-710_com.google.android.apps.photos.jpg
    Screenshot_2022-10-10-15-59-27-710_com.google.android.apps.photos.jpg
    135,3 KB · Weergaven: 41
Waarom heb je het zo gedaan en niet op deze manier inclusief usb lader?
Dan moet je steeds omlaag kijken als je het scherm wil zien. Ik hou liever mijn ogen op de weg.
Een usb aansluiting zit in het linkervakje natuurlijk, maar ik ga nooit met een lege telefoon op pad, dus ik gebruik hem nooit.
 
Goedemorgen,
Heeft iemand goede ervaring met een achter binnen spatbord? Als je hem nu schoonmaakt en 1 ritje maakt kan je weer beginnen:-)
 
Goedemorgen,
Heeft iemand goede ervaring met een achter binnen spatbord? Als je hem nu schoonmaakt en 1 ritje maakt kan je weer beginnen:-)
Hoi. Ik heb zo'n ding gemonteerd. Zie een aantal maanden/jaren terug in dit topic. Volgens mij heb ik er ook wat fotos bij gezet. Ben er erg blij mee, houdt toch behoorlijk wat vuil tegen.
 
Voor de geïnteresseerde vandaag komt er waarschijnlijk nieuws over een nieuwe xmax.. Ik kan het ook fout hebben natuurlijk zie hier onder de video
 
Flashy filmpje, en zo helemaal alleen zonder ander verkeer rondrijden met je scooter lijkt me ook wel fijn. Dat is een constante bij reclamespotjes voor auto's en motorfietsen.
Maar wat is verschillend vergeleken met het huidige model? Ziet er mij nogal als een XMAX uit.
 
Ik ben zéér geïnteresseerd in de nieuwe Xmax. Ik hoopte op een elektrisch windscherm , maar zie op een aantal sites dat dit niet veranderd is ten opzichte van het vorig model.
Hebben jullie veel last van windgeruis met het scherm in de hoge stand? Ik ben 1.78 cm.
Mooi vind ik wel het nieuwe display. TFT of LCD. Beide zien er goed uit. Op het de plaatjes dan. Eerst maar in het echt gaan zien.
 
Ik ben zéér geïnteresseerd in de nieuwe Xmax. Ik hoopte op een elektrisch windscherm , maar zie op een aantal sites dat dit niet veranderd is ten opzichte van het vorig model.
Hebben jullie veel last van windgeruis met het scherm in de hoge stand? Ik ben 1.78 cm.
Mooi vind ik wel het nieuwe display. TFT of LCD. Beide zien er goed uit. Op het de plaatjes dan. Eerst maar in het echt gaan zien.
Nee nergens last van ben 1.75 prima scherm naar mijn mening
 
Ik ben zéér geïnteresseerd in de nieuwe Xmax. Ik hoopte op een elektrisch windscherm , maar zie op een aantal sites dat dit niet veranderd is ten opzichte van het vorig model.
Hebben jullie veel last van windgeruis met het scherm in de hoge stand? Ik ben 1.78 cm.
Mooi vind ik wel het nieuwe display. TFT of LCD. Beide zien er goed uit. Op het de plaatjes dan. Eerst maar in het echt gaan zien.
Ik ben 1m73 en merk dat de bovenkant van mijn helm toch net in de wind zit. Het scherm staat al in de bovenste stand, maar het levert wel wat windgeruis op. Gisteren in de regen bleef mijn vizier wel mooi droog, dus het gaat echt alleen om de bovenkant van mijn helm.
Ik rij geen hele lange stukken, dus ik vind het (nog) niet storend genoeg om te kijken naar een ander scherm.
 
Ik ben 1m73 en merk dat de bovenkant van mijn helm toch net in de wind zit. Het scherm staat al in de bovenste stand, maar het levert wel wat windgeruis op. Gisteren in de regen bleef mijn vizier wel mooi droog, dus het gaat echt alleen om de bovenkant van mijn helm.
Ik rij geen hele lange stukken, dus ik vind het (nog) niet storend genoeg om te kijken naar een ander scherm.
Ik ben 183 en heb een hoog scherm en handkappen van Puig, ik kan net over het scherm heen kijken, dat vindt ik wel het prettigst met slecht weer, handen zijn redelijk beschermt en zo cros ik al jaren de winter door voor mijn woon/werk.
Het windgeruis is minimaal en ik kan comfortabel lange stukken rijden.
 
Ik ben zéér geïnteresseerd in de nieuwe Xmax. Ik hoopte op een elektrisch windscherm , maar zie op een aantal sites dat dit niet veranderd is ten opzichte van het vorig model.
Hebben jullie veel last van windgeruis met het scherm in de hoge stand? Ik ben 1.78 cm.
Mooi vind ik wel het nieuwe display. TFT of LCD. Beide zien er goed uit. Op het de plaatjes dan. Eerst maar in het echt gaan zien.
Ik ben een 1m63. Werd gek van dat gebulder. Kon ook niet over het scherm kijken wat gevaarlijk was bij regenweer. Sportscherm laten monteren en geen last meer van het gebulder rond de helm. Wel wat meer wind op de borst maar dat stoort me minder...
 
Wat is de makkelijkste manier om mijn Xmax af en toe op een druppellader aan te sluiten. Moet dan de hele voorkap eraf?
 
Wat is de makkelijkste manier om mijn Xmax af en toe op een druppellader aan te sluiten. Moet dan de hele voorkap eraf?
Ik weet niet welk type Xmax je hebt, maar heeft die in de kastjes vooraan zo een klassiek 12V sigarenaansteker-stopcontact dat permanent op 12V staat ook met het contact af?
Als dat het geval is dan kan dat heel makkelijk met een aangepaste stekker verbonden met je druppellader.
Zo doe ik dat op mijn 2012 Beverly.
 
Ik weet niet welk type Xmax je hebt, maar heeft die in de kastjes vooraan zo een klassiek 12V sigarenaansteker-stopcontact dat permanent op 12V staat ook met het contact af?
Als dat het geval is dan kan dat heel makkelijk met een aangepaste stekker verbonden met je druppellader.
Zo doe ik dat op mijn 2012 Beverly.
Ik heb een Techmax van 2021 en heb inderdaad een 12v aansluiting…..
 
Wat is de makkelijkste manier om mijn Xmax af en toe op een druppellader aan te sluiten. Moet dan de hele voorkap eraf?
Wat ik deed: voorkap er af, draad aansluiten op de accu en via rechter kastje draad naar binnen voeren. Wel een gaatje boren in het vakje.
IMG_7674.JPG
IMG_7912.JPG
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan