De nieuwe Yamaha Xmax 300

Koud en nat buiten. Maar we rijden door. 🛵
 

Bijlagen

  • PXL_20221123_161855314.jpg
    PXL_20221123_161855314.jpg
    161,5 KB · Weergaven: 52
  • PXL_20221123_161822922.jpg
    PXL_20221123_161822922.jpg
    254,4 KB · Weergaven: 55
Natuurlijk rijden we door!
Met de koude dagen in het vooruitzicht; welke handvatverwarming gebruiken jullie en hoe tevreden zijn jullie er over?
Ik zoek het liefst een set zonder zo'n lelijk kastje in het zicht.
Ik had zoiets gezien Koso handvatverwarming maar ik sta open voor jullie wijze raad.
 
Natuurlijk rijden we door!
Met de koude dagen in het vooruitzicht; welke handvatverwarming gebruiken jullie en hoe tevreden zijn jullie er over?
Ik zoek het liefst een set zonder zo'n lelijk kastje in het zicht.
Ik had zoiets gezien Koso handvatverwarming maar ik sta open voor jullie wijze raad.
Als ik je eentje mag aanraden ik heb die van Daytona. Echter super. Knopje in het handvat. Ik heb gebruik gemaakt van deze actie: Handvatverwarming actie! | MotorCentrumWest
 
Misschien een stomme vraag, maar ik zit de handleiding te lezen van de verwarmde handvatten die ik heb gekocht. Nu moet ik het zwarte draad aansluiten aan de negatieve pool van de accu, dat is niet moeilijk. De rode draad moet aangesloten worden op de "key on switch". Waar vind ik die? Aangezien de xmax keyless is... Moet ik hem in de schakelaar steken en wat moet ik daarvoor allemaal demonteren?
Wie weet raad?
 
Volgens mij bedoelen ze ermee, dat d rode draad aangesloten moet worden op een geschakelde draad, zodat hij uit gaat als de motor wordt afgezet.
Zover ik weet is de stroomadapter in het kastje geschakeld en zou je daar de rode draad aan kunnen sluiten.
Wel even in instructieboekje kijken wat voor zekering daar voor gebruikt wordt en of dat overeenkomt met de handvat verwarming.
 
Volgens mij bedoelen ze ermee, dat d rode draad aangesloten moet worden op een geschakelde draad, zodat hij uit gaat als de motor wordt afgezet.
Zover ik weet is de stroomadapter in het kastje geschakeld en zou je daar de rode draad aan kunnen sluiten.
Wel even in instructieboekje kijken wat voor zekering daar voor gebruikt wordt en of dat overeenkomt met de handvat verwarming.
Aahhh, dat klinkt logisch inderdaad. Het draad van de handvatverwarming is zelf ook voorzien van een zekering. Komt die zorg dan te vervallen?
 
Aahhh, dat klinkt logisch inderdaad. Het draad van de handvatverwarming is zelf ook voorzien van een zekering. Komt die zorg dan te vervallen?
Als die zekering lichter is dan die van de kring waarop je de draad aansluit is er geen probleem. Is de zekering zwaarder dan heb je er niets aan.
 
Xmax is weggebracht voor 10K beurt. Gebeld door de dealer dat de kabel van traction control en ABS gescheurd is. Had al langer last van traction control problemen maar dat verklaard het dus. Blijkt dus wel dat de kabel makkelijk kan scheuren, of ik moet natuurlijk net pech hebben. Hier een filmpje van het probleem
 

Bijlagen

  • VID-20221130-WA0012.mp4
    1,9 MB
Nog meer mensen problemen met abs of tcs? Lampje brandt nu weer en zit net een nieuwe kabel in die dit regelt. Abs en tcs blijven oranje branden. Morgen maar weer de motorzaak bellen
 
Nog meer mensen problemen met abs of tcs? Lampje brandt nu weer en zit net een nieuwe kabel in die dit regelt. Abs en tcs blijven oranje branden. Morgen maar weer de motorzaak bellen
Heb je de bandenspanning gechecked? Bij te zachte banden kan dit ook gebeuren..
 
Nog meer mensen problemen met abs of tcs? Lampje brandt nu weer en zit net een nieuwe kabel in die dit regelt. Abs en tcs blijven oranje branden. Morgen maar weer de motorzaak bellen
Nee, bij doet hij het nog steeds goed, en ik rij door wind en weer. Hij heeft nu 38.000 km gelopen.

Groeten.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit inmiddels op 47.000 km en geen problemen met abs/tcs. Misschien goed om je scoot uit te (laten) lezen.
Inderdaad laten doen! Achter sensor is nu voor de tweede keer stuk, wel onder garantie.

Maar erg vervelend heb hem namelijk vrijwel dagelijks nodig. Het betreft een nieuw model met ongeveer 10K kilometers. Is al de 2de keer in korte tijd en vertrouw de TCS en ABS ook niet echt meer. Soms geeft die namelijk ook geen melding aan en doet de ABS het niet of Schakelt opeens TCS control in bij een stoplicht. Ik kan dan niet weg rijden wat gevaarlijk situaties mee brengt! Hopelijk na de 2de reparatie het probleem opgelost.
 
De eerste 4k km staan op de teller. Ik heb twee issues die me tegen staan.
1. Soms heeft de motor moeite met starten. Als hij dan gestart is dan knippert het batterij symbool in het dashboard tot ik begin te rijden. Dan geeft hij ook gewoon 14,+V aan. Soms start hij moeilijk als ik in de ochtend wil vertrekken en soms nadat ik heb getankt en daarvoor flink heb gereden.

2. De achtervering ( volgens mij de rechterkant) piept bij het inveren. Niet schokkend, maar wel irritant.

Komt bovenstaande bekend voor of ben ik de enige?
Voor de rest is het een heerlijke scooter. Rijdt geweldig.
 
De eerste 4k km staan op de teller. Ik heb twee issues die me tegen staan.
1. Soms heeft de motor moeite met starten. Als hij dan gestart is dan knippert het batterij symbool in het dashboard tot ik begin te rijden. Dan geeft hij ook gewoon 14,+V aan. Soms start hij moeilijk als ik in de ochtend wil vertrekken en soms nadat ik heb getankt en daarvoor flink heb gereden.

2. De achtervering ( volgens mij de rechterkant) piept bij het inveren. Niet schokkend, maar wel irritant.

Komt bovenstaande bekend voor of ben ik de enige?
Voor de rest is het een heerlijke scooter. Rijdt geweldig.
Ik heb geen Yamaha, maar dat startprobleem lijkt mij niet normaal. Zou niet mogen.
Van zodra de motor aanspringt moet dat batterijsymbool uit gaan.
Jouw scooter is nieuw en wellicht nog onder garantie. Ik zou er mee naar de dealer gaan voor nazicht.
 
De eerste 4k km staan op de teller. Ik heb twee issues die me tegen staan.
1. Soms heeft de motor moeite met starten. Als hij dan gestart is dan knippert het batterij symbool in het dashboard tot ik begin te rijden. Dan geeft hij ook gewoon 14,+V aan. Soms start hij moeilijk als ik in de ochtend wil vertrekken en soms nadat ik heb getankt en daarvoor flink heb gereden.

2. De achtervering ( volgens mij de rechterkant) piept bij het inveren. Niet schokkend, maar wel irritant.

Komt bovenstaande bekend voor of ben ik de enige?
Voor de rest is het een heerlijke scooter. Rijdt geweldig.
Dat low-battery symbooltje ben ik ook wel eens tegengekomen vooral als het buiten erg fris is. ook starten die soms slecht dan. Houd er rekening mee dat er een goedkopere accu in zit. Je zou kunnen gaan voor gel of lithium accu die zijn ook een stuk lichter. Mijn XMAX komt uit 2022 dus we hebben waarschijnlijk de zelfde batch
 

Bijlagen

  • PXL_20230201_074254059.jpg
    PXL_20230201_074254059.jpg
    157,2 KB · Weergaven: 20
Dat low-battery symbooltje ben ik ook wel eens tegengekomen vooral als het buiten erg fris is. ook starten die soms slecht dan. Houd er rekening mee dat er een goedkopere accu in zit. Je zou kunnen gaan voor gel of lithium accu die zijn ook een stuk lichter. Mijn XMAX komt uit 2022 dus we hebben waarschijnlijk de zelfde batch
Mijn x-max is van 2017 staat altijd buiten en word het hele jaar door gebruikt, ik heb nog nooit problemen met starten gehad. Top scooter, alle lof voor yamaha.
 
Terug
Bovenaan Onderaan