JohanX
Die hard MF'er
Als je het mij vraagt is dit een bijna perfecte Xmax. Vind die mist lichten ook erg gaaf.
Bijna idd. Graag nog sportscherm en akra :-) Zou wel eens de rekening willen zien...
Als je het mij vraagt is dit een bijna perfecte Xmax. Vind die mist lichten ook erg gaaf.
Hoe heb je de boutjes van de schijven los gedraaid? Eerst even warm gemaakt of gewoon koud?Gisteren de remschijf voor vervangen. Na ruim 47.000 km tijd voor nieuw ijzer. Ook gelijk de remblokken vervangen, dan loopt het weer goed op elkaar in. Het geeft weer een veilig gevoel. Onze kat vond het ook gezellig, of zou het komen omdat de buddy nog warm was?
Bekijk bijlage 1858702
Bekijk bijlage 1858703
Bekijk bijlage 1858704
Met een inbussleutel en daar weer een pijpsleutel om geschoven. Ging best gemakkelijk eigenlijk.Hoe heb je de boutjes van de schijven los gedraaid? Eerst even warm gemaakt of gewoon koud?
Door het vele remmen was de schijf zo dun geworden dat deze niet meer de vereiste dikte had. Niet alleen de remblokken slijten, ook de schijven.En waarom heb je die remschijf vervangen?
En hoeveel heeft je XMAX gereden?
Gisteren de remschijf voor vervangen. Na ruim 47.000 km tijd voor nieuw ijzer. Ook gelijk de remblokken vervangen, dan loopt het weer goed op elkaar in. Het geeft weer een veilig gevoel. Onze kat vond het ook gezellig, of zou het komen omdat de buddy nog warm was?
Bekijk bijlage 1858702
Bekijk bijlage 1858703
Bekijk bijlage 1858704
Die van de XMAX zijn van staal. Ik rijd het hele jaar door en in de winter zijn de wegen niet zo schoon. Lees veel zand en rotzooi op de weg. Dan slijten de onderdelen wel hoor. De schijf voor was zo dun geworden dat vervanging echt noodzaak was. Ach en 100 Euro per 47.000 km dat zijn de kosten ook niet.Na ruim 47.000km.
Mijn Beverly heeft nu ongeveer 27.000 gelopen en ik kan op de remschijf wel zien waar de remblokken aangrijpen, maar ik kan helemaal geen inslijting voelen, geen niveauverschil.
De remschijven van de Beverly zijn van RVS. Uit welk materiaal zijn die van je XMAX?
Ik denk dat dat wel meevalt. Bij een auto duurt het ook een paar dagen voor je roest op de schijven ziet. Na een keer remmen is de roest weer verdwenen.Van staal. Begint die schijf dan roest te vertonen als je scooter een dag stilstaat?
Ik rij ook het hele jaar door, als de omstandigheden een beetje redelijk zijn.
Bij een auto duurt het als het regent maar een paar uur voor je roest op de schijven ziet, en die roest is inderdaad direct weg van zodra je eens geremd hebt. Met RVS schijven heb je geen roest.Ik denk dat dat wel meevalt. Bij een auto duurt het ook een paar dagen voor je roest op de schijven ziet. Na een keer remmen is de roest weer verdwenen.
Mijn scooter staat mooi droog in de garage.