De nieuwe Yamaha Xmax 300

Gewoon nieuwsgierig:
Na hoeveel km gaan jullie tanken met de X Max ?? ik met mijn 300 tussen 375 en 400 Km. maar dan is het echt wel tijd dat ik een benzine station opzoek.
En hoe staat de cockpit ingesteld ?? Bovenaan zie ik graag de temperatuur en onderaan de Trip afstand.

En bij jullie........... ??

Verder nog iemand ??
 
Zijn er al xmax 300 rijders die een andere vario of anders erbij gemonteerd hebben. Zou graag iets hogere snelheid en evt optrekken. Maar wel rustiger in toeren bij 120 dus zuiniger. Wat kan ik t beste laten monteren en is jullie ervaring.
 
Zijn er al xmax 300 rijders die een andere vario of anders erbij gemonteerd hebben. Zou graag iets hogere snelheid en evt optrekken. Maar wel rustiger in toeren bij 120 dus zuiniger. Wat kan ik t beste laten monteren en is jullie ervaring.

Al info gewonnen over dit Scooterbulletje ?? Portrettentrekkerken weet hier wel iets van maar die post hier jammer genoeg niets meer.
 
3 maand geleden besteld, nu pas binnen. Is dus een kerstcadeautje geworden :-)
image.jpeg

Nog een mooi eindejaar iedereen..........
 
Okay. Val mee die prijs johan.Kan jammer helaas niks bestellen via ali express. Had er op zich best zin in. Mocht je nog een keer wat bestellen,laat t dan aub even weten als je wilt. Kan ik mischien t de moeite waard maken voor je. Mvgr ger
 
Sinds kort ook gelukkige eigenaar van een nieuwe Yamaha X-Max 300 model jaar 2017. Had ik nog een mooie prijs voor kunnen regelen. De eerste 1000 km zitten er ondertussen op en het eerste onderhoud is ook gebeurd. Gemiddeld verbruik schommelt momenteel tussen de 2.9 - 3.0 l/100km. Gezien het nu winter is en ik hem zeer rustig heb ingereden vind ik dat wel dik ok.

Na het eerste garagebezoek dacht ik maar eens een stukje autostrade te doen voor de eerste keer. Het viel me echt op dat de snelheid geen probleem is maar het gebulder rond mijn oren wel. Heel lastig! Nu dacht ik om een ander windscherm aan te kopen om dit probleem op te lossen. De dealer had op mijn verzoek al het standaard scherm op de hoogste postie gezet maar dat haalde helaas niets uit.

Tijdens mijn testrit stond er zo'n laag sportschermpje op en had ik eigenlijk veel minder last van lawaai, zelfs op de snelweg. Maar met het standaard scherm in laagste of hoogste stand is echt hels. Nu ben ik aan het twijfelen tussen een hoog sherm, een opzetstukje of een laag sport scherm. Heeft er hier iemand enige ervaring met windschermen?

Mogelijheden:
- V-TECH LINE TOURING FOR YAMAHA X-MAX 300 2017 prijs 134,95 EUR
- Givi sport of hoger scherm

Voor de fans, alvast een fotootje van mijn nieuwe aanwinst van 3 weken geleden in bijlage.

IMG_20190110_220138.jpg

IMG_20181225_085751_363.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heerlijke machine! Dat gebulder heb je altijd met dat soort ruitjes. Misschien dat een extra flip-up nog kan helpen? En anders een lager ruitje of hoger. Met regen kijk ik liever niet door een scherm heen en zou ik voor lager kiezen... maar dan wordt je wel meer nat. :]
 
Aan het scherm van Puig dacht ik zelf ook. Ziet er nog redelijk ok uit maar wel megahoog. Vraag me af of ik er nog over kan kijken... Ik ben 1m77.. Bijkomend vind ik de zwarte versie precies mooier maar daar kan je zeker niet doorkijken. En ergens uittesten is blijkbaar niet mogelijk voor zover ik weet. Nog een vraag, als je de Puig monteert wordt er gezegd dat deze 13cm hoger is dan het standaard scherm. Maar dat is moeilijk in te schatten hoe hoog het dan boven het dashboard uitkomt, want het standaard scherm kan in hoge en lage positie gezet worden.

Was aan het overwegen om deze Puig ook te nemen of een sportscherm omdat het veel lager is. Merk je ook een verschil in snelheid op de autostrade? Betere of mindere windgeleiding?

@Scooterbulletje ik ga er van uit dat dit de Puig is en niet de Givi Airflow?
 
Hey DarkLite, proficiat met de aankoop. Ik ben zelf grote fan van het sportscherm. Ik kom maar 166cm boven het maaiveld uit en vind een hoog scherm gevaarlijk omdat je er doorheen kijkt bij bv regenweer.

Blader eens wat pagina's terug, dan zie je foto's van mijn X Max 300.
 
Dank je @JohanX , welk sportscherm heb jij dan gekozen? Heb je dan geen last van gebulder in je helm op de autostrade?

Het sportscherm van yamaha zelf (Zie foto). Gebulder heb je niet meer, wel meer druk op de borst. Nu moet ik wel zeggen dat ik zeer zelden boven de 90km/uur rij. Neem steeds binnenwegen naar het werk.
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    767,7 KB · Weergaven: 39
Bedankt @JohanX , en ook mooie updates die je hebt doorgevoerd. De rode tinten met het grijs zijn heel mooi!

Voor mij is het voornamelijk bedoeld om comfortabel een stukje autostrade, 30min, te kunnen doen. Ik denk dat de Puig in dat geval interessanter is. Hopelijk kan @Scooterbulletje me even laten weten hoe hoog deze ruit boven het dashboard uitkomt, want ik wil er ook wel graag kunnen overkijken met mijn 1m77 😋
 
DarkLite. Het jammere van die schermen is dat je dat niet kan uittesten. Althans in Belgenland toch niet.
Maar om een ''sportscherm gevoel'' te testen kan je eens zonder scherm rond crossen, heb ik ook gedaan......
 
Bedankt voor de tip @JohanX . Mijn testrit was met een sportscherm en was inderdaad perfect voor snelheden onder de 90km/u. Op de autostrade was het toch wat veel licht happen vond ik. Ben dus toch serieus die grotere aan het overwegen. Ook om uit de regen te zitten lijkt me dat wel fijn
 
Het is inderdaad het puig scherm. Kun je ook gewoon in 2 standen zetten net als t orgineel. Ik kijk er gewoon overheen,en geen last meer van de wind of wa. Is ook wa breder aan de zijkanten als orgineel.Rij vaak met me klep of vizier omhoog.Ben zelf 1.87. Er hebben er bij mij opgezeten die kleiner waren,en die keken er ook overheen. Heb zelf t getinte scherm genomen. Komt als ik t goed heb 7 cm hoger als t orginele in de hoogste stand en 12 als je nu t scherm in de laagste stand heb staan. Ziet er in t echt beter uit kwa looks als op de fotos.
 
Terug
Bovenaan Onderaan