De nieuwe Yamaha Xmax 300

Bezig de scooter winterklaar te maken.
20191108_161806.jpg

20191108_161823.jpg

20191108_161752.jpg
 
Hoi Xmax rijder ik heb geïnformeerd wat een jaarlijkse beurt kost voor mijn xmax 300 .
Mijn max heeft 3500 km gereden , maar moet volgens garantie specificaties een jaarlijkse beurt hebben .
Nu vind ik de prijs van 200 euro best hoog , voor olie en filter
Is dit normaal ,wat betalen jullie voor zn beurt
 
Hoi Xmax rijder ik heb geïnformeerd wat een jaarlijkse beurt kost voor mijn xmax 300 .
Mijn max heeft 3500 km gereden , maar moet volgens garantie specificaties een jaarlijkse beurt hebben .
Nu vind ik de prijs van 200 euro best hoog , voor olie en filter
Is dit normaal ,wat betalen jullie voor zn beurt
Ik betaalde bij Gebben voor de eerste beurt 1000 km (olie en filter) 109. Dus dat is al bijna de helft..
De rest van de olie/luchtfilter beurten die ik zelf. Alleen klepspeling controleren laat ik doen. En de riem vervangen over een tijdje.
 
Ik was bij Motoport EUR 113 kwijt voor de eerste 1.000 KM beurt. Nog niet toe aan volgende beurt.
 
Aantekening 2019-11-09 171003.png


Na 1.000 beurt pas bij 10.000 een beurt. (staat een 0 teveel in de manual, 50.000 moet 5.000 zijn)
 
Momenteel rijd ik met een Honda X ADV na mijn X-Max 300 verkocht te hebben van het jaar 2017 waar ik 7000km mee gereden had. Met pijn in het hart had ik hem weggedaan want het is één van de beste en leukste machines waar ik ooit mee gereden heb. Moest de achtervering ooit een monoshock worden of zo één met piggy bag reservoir koop ik er direct een nieuwe. Ohja, een TFT display was ook leuk geweest. Ik blijf er met veel nostalgie naar terug kijken, prachtige machine!
 
Momenteel rijd ik met een Honda X ADV na mijn X-Max 300 verkocht te hebben van het jaar 2017 waar ik 7000km mee gereden had. Met pijn in het hart had ik hem weggedaan want het is één van de beste en leukste machines waar ik ooit mee gereden heb. Moest de achtervering ooit een monoshock worden of zo één met piggy bag reservoir koop ik er direct een nieuwe. Ohja, een TFT display was ook leuk geweest. Ik blijf er met veel nostalgie naar terug kijken, prachtige machine!
Mis de mijne ook wel eens,de burgman 650 is wel een stukje zwaarder en schadelijker. Maar Mischien de techmax 400 iets voor volgend jaar.
 
Momenteel rijd ik met een Honda X ADV na mijn X-Max 300 verkocht te hebben van het jaar 2017 waar ik 7000km mee gereden had. Met pijn in het hart had ik hem weggedaan want het is één van de beste en leukste machines waar ik ooit mee gereden heb. Moest de achtervering ooit een monoshock worden of zo één met piggy bag reservoir koop ik er direct een nieuwe. Ohja, een TFT display was ook leuk geweest. Ik blijf er met veel nostalgie naar terug kijken, prachtige machine!
Haha,grappig.
Heb in 2018 de X-Max 300 gehad.
Ingeruild op een X-Adv en deze dit jaar weer ingeruild op een Z900 en een Burgman 200.
De X-Max is mijn inziens ook de best rijdende scooter in zijn klasse.
Zuinig,reed er in de Dolomieten 1:34 mee en power zat(voor een 300 dan;)).
 
Haha,grappig.
Heb in 2018 de X-Max 300 gehad.
Ingeruild op een X-Adv en deze dit jaar weer ingeruild op een Z900 en een Burgman 200.
De X-Max is mijn inziens ook de best rijdende scooter in zijn klasse.
Zuinig,reed er in de Dolomieten 1:34 mee en power zat(voor een 300 dan;)).
Dat heb ik dus ook gedacht om de X-ADV terug in te ruilen tegen een T-Max. Maar ik kan me niet permitteren om elk jaar van motor te wisselen zoals ik (dagelijks) van onderbroek wissel lol. Maar moest het kunnen zou ik het zeker doen! Het ideale zou zijn de X-Max voor het stadsverkeer en dan een T-Max denk ik voor de grotere afstanden via autostrades. #dreamingoutloud
 
Zelf wel eens met de 530 gereden, en ja het is wel ff wat anders zegmaar, serieus vlot apparaat. Maar ik zou me met een X-Max ook prima vermaken, en die gaat er uiteindelijk ook wel komen. Maar goed, nu eerst verder herstellen, dan weer een baan vinden, en dan kan ik pas serieus gaan kijken.. Ben er bang voor dat het pas volgend jaar gaat worden, maar goed het is momenteel ook niet echt lekker motorweer, al zullen sommige daar anders over denken. Ik heb een hekel aan kou :)
 
Gisteren had ik eens contact opgenomen met een dealer voor het inruilen van mijn X ADV die nog maar 3 maanden oud is tegen een T-Max Tech Max met topcase. Er moest nog 5000 EUR worden opgelegd en ze zijn pas leverbaar vanaf januari. Denk toch dat ik even geen stomme uitgaven meer doe, want motoliefde is een dure hobby. Verdorie die nieuwe T-Max vind ik echt wel bom!
 
Of de nieuwe Tmax 250
Die worden alleen in sommige Aziatische landen verkocht. In Indonesie zijn de 125cc scooters rond de 1000 euro. 150 tot 250cc scooters kosten tussen 2000 en 4000 euro. Een TMax 530 kost zo rond de 20000 euro en is nog duurder dan hier en dus onbetaalbaar voor de locals.
 
Terug
Bovenaan Onderaan