De nieuwe Yamaha Xmax 300

ja dat heb ik wel alleen denk ik is een scooter niet handiger?
Het gaat om de vraag of je er wel mag mee rijden. Heb je daar een gepast rijbewijs voor? Een A2 of hoger.
Heb je dat dan lijkt me een XMAX 300 prima, maar er zijn bij Honda, Kymco, Piaggio, Sym, Vespa, BMW enz ook mogelijkheden.
 
Het gaat om de vraag of je er wel mag mee rijden. Heb je daar een gepast rijbewijs voor? Een A2 of hoger.
Heb je dat dan lijkt me een XMAX 300 prima, maar er zijn bij Honda, Kymco, Piaggio, Sym, Vespa, BMW enz ook mogelijkheden.
ik heb a rijbewijs ik mag alles rijden is gewoon of het wel handig ding is net als de vespa
 
ik heb a rijbewijs ik mag alles rijden is gewoon of het wel handig ding is net als de vespa
Nee, een Xmax is veel zwaarder en groter. Wil je net zo handig maar wel een motorscooter, dan zou je ook naar een Yamaha Nmax155 of een Honda PCX150 kunnen kijken. Die zijn een stuk lichter en handzamer dan een Xmax. Niet dat een Xmax geen fijne scooter is hoor! Keuzes...
 
Nee, een Xmax is veel zwaarder en groter. Wil je net zo handig maar wel een motorscooter, dan zou je ook naar een Yamaha Nmax155 of een Honda PCX150 kunnen kijken. Die zijn een stuk lichter en handzamer dan een Xmax. Niet dat een Xmax geen fijne scooter is hoor! Keuzes...
keuzes.. dat kan je wel zeggen. ik zit te stressen hier of ik mijn vespa wel weg moet doen voor een xmax
dan heb ik het puur over het helm dragen en oppeens op de weg rijden ipv fietspad
 
ik heb a rijbewijs ik mag alles rijden is gewoon of het wel handig ding is net als de vespa
Je vraagt naar een vergelijking qua handigheid in het verkeer tussen een Vespa 50cc en een XMAX 300.
Zo een XMAX 300 of eender welke 300cc scooter zal nooit zo handig zijn in stadsverkeer als een Vespa 50cc.
Langer, breder en zwaarder, dat laat zich voelen. Niet qua stabiliteit want mooi stabiel zelfs stapvoets maar qua maneuvreerbaarheid kan een 300cc scooter niet op tegen een Vespa 50cc. Ik rij zelf met een Beverly 300.
Een 300cc scooter heeft flink meer vermogen en laat je toe om ook op de grotere wegen probleemloos mee te gaan met het verkeer, en dat kan een Vespa 50cc niet.
Het is maar de vraag wat je zoekt, hoe je de scooter wilt gebruiken. Ik zie elders op het forum dat je ook denkt aan een TMAX. Qua handigheid zal een 300cc het dan weer beter doen dan een TMAX.
 
Je vraagt naar een vergelijking qua handigheid in het verkeer tussen een Vespa 50cc en een XMAX 300.
Zo een XMAX 300 of eender welke 300cc scooter zal nooit zo handig zijn in stadsverkeer als een Vespa 50cc.
Langer, breder en zwaarder, dat laat zich voelen. Niet qua stabiliteit want mooi stabiel zelfs stapvoets maar qua maneuvreerbaarheid kan een 300cc scooter niet op tegen een Vespa 50cc. Ik rij zelf met een Beverly 300.
Een 300cc scooter heeft flink meer vermogen en laat je toe om ook op de grotere wegen probleemloos mee te gaan met het verkeer, en dat kan een Vespa 50cc niet.
Het is maar de vraag wat je zoekt, hoe je de scooter wilt gebruiken. Ik zie elders op het forum dat je ook denkt aan een TMAX. Qua handigheid zal een 300cc het dan weer beter doen dan een TMAX.
bedankt voor je uitleg. waarheid is ik ben helemaal tevreden over mijn vespa alleen ik rij al 4 jaar vespa en dacht ik heb toch mijn a rijbewijs. ik rij voornamelijk in de stad. nu denk ik straks krijg ik nog spijt. de vespa is splinter nieuw en raak 1500 euro kwijt wnr ik het verkoop
 
bedankt voor je uitleg. waarheid is ik ben helemaal tevreden over mijn vespa alleen ik rij al 4 jaar vespa en dacht ik heb toch mijn a rijbewijs. ik rij voornamelijk in de stad. nu denk ik straks krijg ik nog spijt. de vespa is splinter nieuw en raak 1500 euro kwijt wnr ik het verkoop
Als je tevreden bent over je Vespa 50cc en als die bovendien nog quasi nieuw is, waarom zou je dan veranderen?
Als je toch iets meer wil met je A rijbewijs zou je ook eens naar een Vespa GTS 125 of 300 kunnen gaan kijken.
 
Als je hoofdzakelijk in de stad rijdt dan zou ik voor een lichte wendbare motorscooter opteren. Voordeel ten opzichte van een bromscooter is dat je dan altijd op de weg kan blijven rijden in plaats van dat idioot gewissel van weg - fietspad - weg - fietspad.
 
Als je tevreden bent over je Vespa 50cc en als die bovendien nog quasi nieuw is, waarom zou je dan veranderen?
Als je toch iets meer wil met je A rijbewijs zou je ook eens naar een Vespa GTS 125 of 300 kunnen gaan kijken.
impulsief gedrag idd
 
impulsief gedrag idd
Je zegt o.a.
" ik zit te stressen hier of ik mijn vespa wel weg moet doen voor een xmax
dan heb ik het puur over het helm dragen en oppeens op de weg rijden ipv fietspad"


Misschien moet je tegen dat stressen ook weer eens een rijlesje nemen want je zit al weer een tijdje op een Vespa snorscooter. Kan je ook weer wennen aan een helm. Op je snorscooter mag je die helm uiteraard ook op. Toen je het A rijbewijs haalde had je immers ook een helm op. Van 20 km/p.u. naar een XMAX is dan toch echt weer een reuze stap. En dan zie ik je ook al over de TMAX 560 praten/dromen.

En het maakt niet uit op wat voor machine, motor/scooter, je weer opstapt maar doe het rustig aan met liefst een lichte als ik je zo hoor.
En vergelijk nou geen geen snorscooter met een Motor/Motorscooter. Dat kan echt niet, hele andere tak van sport.

Dat vind ik er dus wel weer van.
En dromen mag natuurlijk. Ik droom nu van een rubberboot met buitenboordmotor, ach ja, mot wat.
 
Als je toch alleen maar in de stad rijdt...ga eens kijken naar een 125cc...
Eventueel weer een Vespa of de Honda PCX...Kymco en Sym hebben ook fijne 125 scooters.
Ik rij zelf sinds een paar dagen een Sym Fiddle 3 125...zeer wendbaar en mij snel genoeg.
 
Ritje naar doel
IMG_20210225_133359.jpg
 
Je zegt o.a.
" ik zit te stressen hier of ik mijn vespa wel weg moet doen voor een xmax
dan heb ik het puur over het helm dragen en oppeens op de weg rijden ipv fietspad"


Misschien moet je tegen dat stressen ook weer eens een rijlesje nemen want je zit al weer een tijdje op een Vespa snorscooter. Kan je ook weer wennen aan een helm. Op je snorscooter mag je die helm uiteraard ook op. Toen je het A rijbewijs haalde had je immers ook een helm op. Van 20 km/p.u. naar een XMAX is dan toch echt weer een reuze stap. En dan zie ik je ook al over de TMAX 560 praten/dromen.

En het maakt niet uit op wat voor machine, motor/scooter, je weer opstapt maar doe het rustig aan met liefst een lichte als ik je zo hoor.
En vergelijk nou geen geen snorscooter met een Motor/Motorscooter. Dat kan echt niet, hele andere tak van sport.

Dat vind ik er dus wel weer van.
En dromen mag natuurlijk. Ik droom nu van een rubberboot met buitenboordmotor, ach ja, mot wat.
is het verschil van vermogen zoveel dan? 300cc leek me weinig.
 
Snorscooter 0,7 pk - Xmax 300 28pk = 27,3 pk verschil. Maar nu trap ik er in om toch die vergelijking te maken.
Je hebt mijn verhaal niet begrepen, en die van anderen ook niet.
 
Snorscooter 0,7 pk - Xmax 300 28pk = 27,3 pk verschil. Maar nu trap ik er in om toch die vergelijking te maken.
Je hebt mijn verhaal niet begrepen.
het gaat niet om vergelijking beste man stel je rijd 95%stad zou je je scooter weg doen voor een motorscooter
 
het gaat niet om vergelijking beste man stel je rijd 95%stad zou je je scooter weg doen voor een motorscooter
Maar je vroeg "is het verschil van vermogen zoveel dan?"
En ik heb een bromscooter, echte Yamaha Mint, ook ooit weggedaan. Eeuwig veel spijt van.
 

Bijlagen

  • mint.jpg
    mint.jpg
    70,5 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
waarom spijt?
Lachte mij rot om dat ding.
Dat ding was zo lelijk dat hij nooit gejat werd.
Bracht mij iedere dag naar mijn werk en terug, bij elkaar 3 km.
Startte altijd.
Reed 45 km/p.u.
Voor 50 euro verkocht want ik had toen ook nog een Aprilia Pegaso 650 er naast staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan