De nieuwe Yamaha Xmax 300

Ik heb zelf een 250. Merk je die 50cc extra aanzienlijk?
Die 50 cc extra is niet het enige verschil. Het is ineens een heel ander luxe segment. Hij rijdt gewoon 10 x beter, stuk sneller, geen bokkige vering bij putten of kinderhoofdjes meer,. Ik was heel tevreden met mijn 250 tot 1 kilometer op deze 300.. Het rijdt en zit gewoon echt een stuk luxer en is veel meer richting motor rijden met nog meer comfort. Overigens die 250 van mij was van 2012 en daarvoor had ik een 2009..En heb ook Burgman 650 en 400 gehad. Dit rijdt echt het best en ik heb ineens met deze scooter mijn droom naar Costa Blanca te gaan weer opgepoetst 8-) ..
 
  • Leuk
Waarderingen: XMAX
Deze vraag is hier al een paar keer gesteld en nog nooit een sluitend antwoord op gekregen. Ben er ook wel benieuwd naar eerlijk gezegd...
Nog een paar maandjes dan ben ik toe aan een nieuwe riem. Dan heb ik de 25000 aangetikt. Er komt dan gewoon weer een originele op. De xmax300 heeft toch genoeg power en is lekker snel op gang?
 
Zeker maar ik wil gewoon de net wat snellere 300 hebben😁
Los van de vraag welke riem je het beste kunt monteren vraag ik mij af wat zo’n 24k beurt kost inclusief riem, kleppen stellen, nieuwe bougie etc. Er komen prijzen voorbij van € 1.000. Als dat zo is, voor mij geen motorscooter.
 
Los van de vraag welke riem je het beste kunt monteren vraag ik mij af wat zo’n 24k beurt kost inclusief riem, kleppen stellen, nieuwe bougie etc. Er komen prijzen voorbij van € 1.000. Als dat zo is, voor mij geen motorscooter.
Nee de 10k beurt was bij mij €111,- de 5k beurt is een paar euro goed koper. Bij de 20k beurt zit dan als extra de riem/rollen/kleppen stellen bij. Duurste is de riem, die rollen zijn niet duur en kleppen stellen zijn ze ook niet echt lang mee bezig, daar kan je makkelijk bij. Dus ik schat rond €300, - mits er niks anders vervangen moet worden. Als je t precies wil weten moet je motoport even bellen😉
 
Los van de vraag welke riem je het beste kunt monteren vraag ik mij af wat zo’n 24k beurt kost inclusief riem, kleppen stellen, nieuwe bougie etc. Er komen prijzen voorbij van € 1.000. Als dat zo is, voor mij geen motorscooter.
Dat kom je net zo goed bij andere motoren tegen. Mijn buurman was voor de grote beurt van zijn BMW 1200RT ook 1100 euro kwijt. Dat heeft niets te maken met motorscooters op zich. Ben je handige Henkie dan bespaar je veel geld. Heb je 2 linker handen dan zul je de prijs bij de dealer moeten betalen. Rij je 20.000 km per jaar dan hakt dat er in maar dat is met de meeste vervoersmiddelen.
 
Dat kom je net zo goed bij andere motoren tegen. Mijn buurman was voor de grote beurt van zijn BMW 1200RT ook 1100 euro kwijt. Dat heeft niets te maken met motorscooters op zich. Ben je handige Henkie dan bespaar je veel geld. Heb je 2 linker handen dan zul je de prijs bij de dealer moeten betalen. Rij je 20.000 km per jaar dan hakt dat er in maar dat is met de meeste vervoersmiddelen.
Daar noem je ook iets, ik heb zelf een 1200 GS gereden en verschillende BMW’s uit de F serie. De kleine beurten vielen best wel mee maar de grote onderhoudsbeurten zijn behoorlijk duur. En ja, ik rijd precies 20.000 km per jaar dus ik ben voorzichtig met wat ik aanschaf.
 
Nee de 10k beurt was bij mij €111,- de 5k beurt is een paar euro goed koper. Bij de 20k beurt zit dan als extra de riem/rollen/kleppen stellen bij. Duurste is de riem, die rollen zijn niet duur en kleppen stellen zijn ze ook niet echt lang mee bezig, daar kan je makkelijk bij. Dus ik schat rond €300, - mits er niks anders vervangen moet worden. Als je t precies wil weten moet je motoport even bellen😉
Goed idee, dat ga ik morgen gelijk even doen.
 
Groot onderhoud bij mijn Beverly met nieuwe riem en rollen en filters en olie enz, enz: 495€.
Niet niks maar voor eens per 5 jaar of zo blijft het een goedkope hobby.
 
Groot onderhoud bij mijn Beverly met nieuwe riem en rollen en filters en olie enz, enz: 495€.
Niet niks maar voor eens per 5 jaar of zo blijft het een goedkope hobby.
Ja, één keer in de 5 jaar is geen probleem, een 24000 km beurt van een motor kost ook zoveel.
 
Heeft er iemand hier ervaring met de Malossi tc unit en/of Malossi forcemaster op de xmax 300 ? Ik vraag me af wat het merkbare verschil is.

Vandaag langs de dealer geweest om een afspraak te maken voor het jaarlijks onderhoud. Terloops eens gevraagd wat een 20000km beurt kost. Rond de 350€.
Op de vraag wat een sport vario doet op een X Max was hij er zelf niet happig op. Zal iets sneller optrekken (Wat is ''iets'') maar is op zijn eigen al snel uit de startblokken aldus de dealer. Maar zal vooral sneller slijten waardoor de volgende grote beurt er sneller zal zijn dan de vooropgestelde 20000km..... Als je het mij vraagt...... hou het origineel...... Wil je sneller koop een T Max......
 
Vandaag langs de dealer geweest om een afspraak te maken voor het jaarlijks onderhoud. Terloops eens gevraagd wat een 20000km beurt kost. Rond de 350€.
Op de vraag wat een sport vario doet op een X Max was hij er zelf niet happig op. Zal iets sneller optrekken (Wat is ''iets'') maar is op zijn eigen al snel uit de startblokken aldus de dealer. Maar zal vooral sneller slijten waardoor de volgende grote beurt er sneller zal zijn dan de vooropgestelde 20000km..... Als je het mij vraagt...... hou het origineel...... Wil je sneller koop een T Max......
Ik wil gewoon de wat snellere 300. Dus koop een tmax is jou mening, maar dat was niet de vraag🥴
 
Ook mijn nieuwe X-Max kraakt weer in de vering,net zoals de vorige.
Zoals ik hier al eerder heb aangegeven maakt hij een zagend,krakend geluid bij het nemen van drempels en kuilen.
Is er echt niemand van jullie die dit probleem herkent?
Bij de importeur houden ze zich van de domme.
 
Vandaag langs de dealer geweest om een afspraak te maken voor het jaarlijks onderhoud. Terloops eens gevraagd wat een 20000km beurt kost. Rond de 350€.
Op de vraag wat een sport vario doet op een X Max was hij er zelf niet happig op. Zal iets sneller optrekken (Wat is ''iets'') maar is op zijn eigen al snel uit de startblokken aldus de dealer. Maar zal vooral sneller slijten waardoor de volgende grote beurt er sneller zal zijn dan de vooropgestelde 20000km..... Als je het mij vraagt...... hou het origineel...... Wil je sneller koop een T Max......
ik heb een malossi vario eronder zitten en volgens mij is het verschil 0.5 seconden. Als je echt sneller wilt moet je gewoon iets anders kopen.
 
Ook mijn nieuwe X-Max kraakt weer in de vering,net zoals de vorige.
Zoals ik hier al eerder heb aangegeven maakt hij een zagend,krakend geluid bij het nemen van drempels en kuilen.
Is er echt niemand van jullie die dit probleem herkent?
Bij de importeur houden ze zich van de domme.
Komt dat zagend, krakend geluid van de voorvork af of van de achterophanging?
 
Ook mijn nieuwe X-Max kraakt weer in de vering,net zoals de vorige.
Zoals ik hier al eerder heb aangegeven maakt hij een zagend,krakend geluid bij het nemen van drempels en kuilen.
Is er echt niemand van jullie die dit probleem herkent?
Bij de importeur houden ze zich van de domme.
Kan der de middenbok niet zijn door de schok dat je deze is
 
Ik heb vanmorgen een proefrit gemaakt op een fonkelnieuwe X-Max 300Tech. Even wennen aan het aangrijppunt van de koppeling en na 50m al volledig gewend aan de Max. Maar toen kwam de klinkerweg in het dorp en daar gingen lever en longen door elkaar. Ik ben gewend aan de ruim 15 cm veerwegen van mijn Honda NC750x en de vering van de Max is echt een stuk korter. Ik weet nu dat 30km/uur binnen de bebouwde kom van de dorpen bij ons in het oosten ook een prima snelheid is voor scooterrijders. En dan heb je ook al die drempels nog. Op mooi asfalt rijdt de Max heerlijk, de zithouding met benen gewoon en recht vooruit is uitstekend. Het zadel is erg zacht en na een half uurtje begon er toch iets in mijn billen te knijpen. Op de provinciale weg reed de Max perfect en boven de 90km/uur begon de herrie boven het scherm. Terug naar de garage heb ik, tegen de wind in, even 110 km/uur gereden, wat een gebulder. Kortom, ik begrijp dat veel mensen uiterst tevreden zijn over de X-Max maar ik ben teveel aan het comfort gehecht en op de weg naar huis heb ik mijn NC750x gekoesterd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan