De nieuwe Yamaha Xmax 400 (oktober leverbaar)

Timacaro

Rookie
13 mrt 2015
23
0
Maassluis
De X-MAX familie krijgt weer een update in de vorm van de nieuwe X-MAX 400. Wij laten je hieronder alvast kennis maken:

Nothing but the MAX
De filosofie van Yamaha is, en is altijd geweest, om opwindende en stijlvolle motorscooters te produceren, die zijn ontworpen om tijdens het woon/werkverkeer en in de vrije tijd MAXimaal te kunnen genieten van elke rit.
Yamaha’s enorm succesvolle MAX-serie is geïnspireerd door de iconische TMAX die al meer dan vijftien jaar toonaangevend is in het maxiscooter-segment en vertegenwoordigt het ultieme in de premium sector. Met dynamische prestaties, in combinatie met ongekende kwaliteit en een trendy stijl, is elk model van de MAX-serie ontworpen om keer op keer de verwachtingen van de klant te overtreffen.
Deze speciale MAX-formule, die op unieke wijze de geavanceerde Yamaha-technologie combineert met flair, is onder een groot aantal rijders een enorm succes gebleken. Binnen dit belangrijke en prestigieuze segment nemen de modellen uit de MAX-familie, van 125cc tot 530cc, meer dan de helft van de verkopen van Yamaha-motorscooters voor hun rekening. En de naam MAX blijft de toon voeren als het gaat om stijl, kwaliteit, technologie, veelzijdigheid en prestatie.

Meer prestaties nodig? Nieuwe X-MAX 400!
Elk model met het beroemde MAX-logo moet zich bewijzen. Sinds de introductie in het voorjaar van 2013, geniet de originele X-MAX 400 op de Europese markt een benijdenswaardige reputatie als één van de meest stijlvolle, capabele en functionele motorscooters voor zowel woon-werkverkeer als voor lange afstandsritten. Het is eveneens een uiterst comfortabele en aangename sportieve motorscooter voor weekendtrips.
Het belangrijkste doel van Yamaha bij het ontwerpen was om een nieuwe X-MAX 400 te bouwen die de rijder en passagier nóg meer comfort biedt. De hogere algehele specificatie en het ultramoderne ontwerp met de bekende TMAX uitstraling, versterken in hoge mate zijn positie als een premium motorscooter. Het model voor 2018 is uitgerust met een reeks nieuwe praktische functies die elke rit gemakkelijker en plezieriger maken.
Yamaha heeft de prestatie van de 2018 X-MAX 400 op veel gebieden verbeterd. Eke rijder die ooit een scooter uit de MAX-familie heeft gehad, zal verrukt zijn over de rijeigenschappen, de handling en de uitstraling van de nieuwe X-MAX 400.

Dynamisch en veelzijdig
Het dynamische nieuwe ontwerp van de X-MAX 400 is geïnspireerd door de uiterst succesvolle nieuwe X-MAX 300. Het is overduidelijk dat vrijwel elke functie op deze sportieve, premium motorscooter wordt gekenmerkt door het DNA van de MAX. Het fraai vormgegeven kuipwerk – met het onmiddellijk herkenbare front met de ‘twin-eye’ koplampen – springt direct in het oog, en met het iconische ‘boemerang’ kuipwerk komt in deze scooter de geschiedenis van MAX prominent tot uitdrukking.
Met zijn unieke en speciale combinatie van een licht en compact kuipwerk, een krachtige 400cc-motor en geavanceerde technologie voor rijdersassistentie verrijkt de X-MAX 400 het motorscootersegment met een ideale balans tussen stijl, prestaties, functionaliteit en sportiviteit.
Er is van maandag tot met vrijdag geen betere manier om de stad in te gaan. En wanneer het tijd is om te relaxen, haalt u het meeste uit uw kostbare vrije tijd met het geweldige comfort plus de sterke motor en de sublieme rijkwaliteit van de X-MAX 400.

Krachtige en zuinige 400cc-motor conform EU4 regelgeving
De X-MAX 400, die wordt aangedreven door een krachtige en zuinige 400cc-motor, is de onmiskenbare keus voor forenzen die veelvuldig gebruik maken van de snelweg. De vloeistofgekoelde 400cc viertakt krachtpatser is technologisch geavanceerd en produceert een hoog koppel voor fantastische acceleratie tijdens het rijden, waardoor andere voertuigen sneller en gemakkelijker kunnen worden gepasseerd.
Deze hoge prestaties geven de rijder van de X-MAX 400 meer vertrouwen op drukke snelwegen, en de snelle kruissnelheden van de vloeistofgekoelde ééncilinder 400cc-motor maken langere ritten eenvoudiger.
Dankzij de geavanceerde Yamaha-motortechnologie en het ultramoderne brandstofinjectiesysteem kunnen rijders van de X-MAX 400 er ook verzekerd van zijn dat deze sportieve, premium motorscooter een van de zuinigste en meest betrouwbare modellen in zijn klasse is. Bovendien blijven emissies vanwege de EU4-conformiteit tot een minimum beperkt.

LED koplampen en LED achterlichten
De X-MAX 400 is ontwikkeld om elke forens te laten genieten van de allernieuwste technologie die Yamaha te bieden heeft. Met LED verlichting vóór en achter wordt de specifieke MAX-styling van het nieuwe model nog eens optimaal versterkt. De krachtige ‘twin-eye’ LED koplampen en het LED grootlicht projecteren een sterke lichtbundel waarmee de rijder niet alleen goed kan zien, maar ook gezien kan worden.

Hoogwaardige afwerking en luxueus interieur
De MAX-serie is vermaard om de premium kwaliteit, en de algehele afwerking op deze nieuwe, sportieve motorscooter is ongeëvenaard. Eenmaal aan boord van de X-MAX 400 ontstaat het gevoel de trotse eigenaar te zijn van een luxueuze sportwagen.
Het nieuw ontworpen duozadel is voor de rijder uitgerust met een onafhankelijke rugsteun die extra ondersteuning aan de lendenen geeft om het comfort van de rit te verhogen. De tweekleurige afwerking en prachtige details van de seat cover – zoals bijvoorbeeld dubbelgestikte naden – onderstrepen de zorgvuldige aandacht voor detail in elk aspect van deze motorscooter.
Voor voldoende bescherming tegen rijwind bij hoge kruissnelheden, heeft de X-MAX 400 een windscherm dat met het juiste gereedschap gemakkelijk in twee standen verstelbaar is. De lichtgewicht aluminium velgen geven de X-MAX 400 de uitstraling van een luxueuze sportwagen.
Het sportwagenthema komt verder tot uitdrukking in het nieuw ontworpen hightech dashboard, dat zich kenmerkt door een klassiek design met een zwarte achtergrond en witte cijfers voor zowel de analoge toerenteller als de snelheidsmeter. Een mooi digitaal LCD display in het centrale gebied toont een groot aantal gegevens. En voor extra gemak is er een 12 volt outlet voor het leveren van stroom aan en opladen van elektronische apparaten die kunnen worden opgeborgen in het grote compartiment onder het zadel wanneer deze niet worden gebruikt.

Grote opbergruimte voor twee helmen
Hoewel de X-MAX 400 een compact koetswerk heeft, is de opbergruimte groter dan voorheen. Het ruime compartiment onder het zadel biedt ruimte aan twee integraalhelmen of een laptoptas, en is daarnaast uitgerust met een handige verlichting. Met deze enorme opbergruimte is het meest uitgebreide model uit de MAX-serie een absoluut uiterst praktische woon-werkverkeer motorscooter, maar ook een veelzijdige weekendscooter die ideaal is voor dagtrips en langere tochten.

Het dagelijks leven wordt gemakkelijker gemaakt met een sleutelloos Smart Key startsysteem: starten zonder sleutel
Een andere superfunctie van de X-MAX 400 is het sleutelloze Smartkey startsysteem dat is ontworpen om het dagelijks leven voor u eenvoudiger te maken. Zolang u de Smartkey bij u draagt, kunt u de motor starten, de stuurkolom en het zadel ontgrendelen en heeft u toegang tot de grote opbergruimte onder het zadel en de brandstoftank van 14 liter waarmee lange afstanden kunnen worden afgelegd. En met gebruik van het sleutelloze Smartkey startsysteem, kunt u uw X-MAX 400 met één druk op de knop zelfs vergrendelen en of lokaliseren.

Rijeigenschappen zoals bij een motorfiets
Een van de sterkste punten van de best verkopende MAX-serie is de hoge mate van stabiliteit, ook bij hoge snelheden. De geheel nieuwe telescopische voorvork, van het type motorfiets, en de twee schokdempers (achter) staan garant voor ongekend, sportieve rijeigenschappen. Mede hierdoor zet de X-MAX 400 de nieuwe maatstaf in zijn klasse.

Traction Control Systeem (TCS)
De X-MAX 400 is ontworpen om zeven dagen per week met plezier op te rijden en om elke rijder onder diverse omstandigheden de hoogste veiligheid en controle te geven. De standaardmontage van het Traction Control Systeem (TCS) benadrukt de geavanceerde specificatie van deze nieuwe, sportieve motorscooter.
Dit elektronische systeem gebruikt een aantal sensoren dat de aandrijving van het achterwiel beperkt wanneer verlies van tractie wordt opgemerkt en biedt de rijder meer vertrouwen bij natte of gladde omstandigheden. Dankzij dit geavanceerde Traction Control Systeem (TCS) biedt deze sportieve, hightech motorscooter nóg meer rijplezier, elke dag weer.

Twee remschijven vóór met ABS
Voor sterke en effectieve remprestaties is de X-MAX 400 standaard uitgerust met dubbele remschijven met een diameter van 267 mm aan de voorzijde en een remschijf met een diameter van 267 mm aan de achterzijde, uiteraard standaard voorzien van ABS. Door indien nodig in te grijpen, voorkomt het elektronische ABS remsysteem dat de wielen blokkeren wanneer wordt geremd op een glibberige ondergrond, wat extra veiligheid, vertrouwen en controle geeft. Dit maakt deze sportieve, premium motorscooter tot een van de technologisch meest geavanceerde modellen.

Parkeerrem en verstelbaar stuur, voor optimaal gebruiksgemak
De X-MAX 400 maakt dagelijks forenzen gemakkelijker en plezieriger. De handige parkeerrem betekent dat u met vertrouwen kunt parkeren op hellende of ongelijke oppervlakken. Een ander voorbeeld van de vele slimme functies die deze topklasse X-MAX tot zo’n praktische en gebruikersvriendelijke sportscooter maken, is het in twee standen verstelbare stuur.

Originele onderdelen en accessoires
Elke rijder heeft een andere lifestyle, en om aan de behoeften en wensen van elke afzonderlijke eigenaar van een X-MAX 400 tegemoet te komen, hebben wij een breed assortiment originele onderdelen en accessoires ontwikkeld voor zowel de sportieve rijder als de toerrijder. Het is heel gemakkelijk om de X-MAX 400 naar eigen wens te personaliseren. Zo zijn er voor deze premium motorscooter accessoires beschikbaar zoals bijvoorbeeld een sportscherm, diverse uitlaatsystemen, topkoffers, handvatverwarming, comfort zadel en nog veel meer sportieve en functionele accessoires.

Hoofdkenmerken X-MAX 400
Premium sportscooter met dynamisch MAX-DNA
Veelzijdige allrounder voor door de week en in het weekend
Meest compacte sportscooter in zijn klasse
Rijklaargewicht van 210 kg- 5 kg lichter dan het vorige model
Krachtige 400cc-motor conform EU4 regelgeving
Telescopische voorvork van het type motorfiets en twee schokdempers (achter)
Parkeerrem voor veilig en stabiel parkeren
Twee remschijven vóór
Traction Control Systeem (TCS) en ABS
Royale opbergruimte onder het zadel voor twee integraalhelmen
Verlichting onder het zadel
Met gereedschap in twee standen verstelbaar windscherm
‘Smart Key’ startsysteem, eenvoudig starten zonder sleutel
Twin-eye LED koplampen met apart LED grootlicht
LED achterlicht met contourverlichting
Multifunctioneel LCD instrumentenpaneel
Met gereedschap in twee standen verstelbaar stuur
Rechte en actieve zitpositie

Kleuren
Phantom Blue
Sonic Grey
Blazing Grey

Beschikbaarheid
Vanaf oktober 2017
full
 
Je mag nog steeds in de "rechte en actieve WC pot houding zitten".
Voor W.W. geen probleem.
Maar alleen kleintjes pils met max. schoenmaat 42 kunnen nonstop van Haarlem naar Maastricht.
 
Ha, ha, de 400 upgraden, dan ligt de weg ook open voor een motorische upgrade van de Tmax.

Houding ja welke scooter heeft dit niet of beter gezegd helemaal niet. Allemaal toch wel een beetje.

Het begint zelfs precies bij motoren de mode te worden.
Zie bv de gs rijders met laag zadel en stuurverhogers of andere all roads en zelfs K1600....
Stuurverhogers is eigenlijk om betere houding bij rechtstaan bij offroad.
Gat laag knieën omhoog :-)
 
Ze lullen mooi om het koppel en pk heen.
Zeggen steeds krchtig maar geen cijfers .
Daarmee is het hoogwaarschijnlijker dat die met de euro4 gelijk aan vermogen en kopel is gebleven nders hadden ze de winst wel benoemd.
Want die 5 kg minder die word al snel genoemd
 
Ik zag op n site al pk en nm en die waren gelijk aan de huidige xmax 400, maar nu euro 4, traction control, keyless en xmax 300 styling
 
7900 euro zag ik op de website, hetzelfde doen ze ook met de nieuwe burgman 400
alleen yamaha dan zonder beenruimte
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan