De omgekeerde wereld...............

Hmm, ik dacht eerst dat hij een omstander had aangereden, maar toen las ik dat hij de dief had aangereden. Weet nog niet wat ik hier exact van moet vinden, maar in eerste instantie denk ik 'eigen schuld, dikke bult' voor de dief. Dan moet je maar geen motor stelen.
 
Laatst bewerkt:
natuurlijk denkt iedereen eigen schuld dikke bult..

echter we leven hier niet in een bananenrepubliek..de politie heeft regels..

anders zou iedereen een inbreker ook mogen doodslaan.. (stel je maakt een vergissing en je slaat je beste vriend dood die ook een sleutel heeft..en een kapuchon omdat ie het koud had?)

Is het in verhouding wat de motorrijder zonder rijbewijs krijgt--? zwaar gewond..?

motor gejat? iedereen mag hem doodrijden...

Een rechter zal moeten beslissen wat wel kan, en wat niet.. maar ik snap de emoties erg goed..

Het liefste zou ik hem ook opknopen aan de hoogste boom..
 
Weet je wat het is.. Het heeft allemaal te maken met ego denk ik
De politie man heeft autoriteit gekregen en nu komt er dus iemand die respecteert hem niet en dan moet hij de keus maken. Uit veiligheid afblazen of gewoon kosten wat kost hem pakken.

Check dit clipje
Let goed op. Die motoragent probeert hem eraf te schoppen. Ook hij staat voor een keus. Of afbreken en dan de hele jeugd die hem uitlacht omdat de scooter wint of koste wat kost doorgaan.
 
tja ik zeg had die maar niet moetten vluchten ...

het mooie is wel dat we nu weten dat als de politie achter je aan zit je gewoon harder dan 90 moet rijden want daar boven gaan ze je niet zo snel meer volgen .... wtf :?
 
het moet niet gekker worden...

een politieman wordt dadelijk veroordeeld voor het doen van zijn werk.....


tsssss....wat een apenland is dit toch aan het worden.....
 
Weet je wat het is.. Het heeft allemaal te maken met ego denk ik
De politie man heeft autoriteit gekregen en nu komt er dus iemand die respecteert hem niet en dan moet hij de keus maken. Uit veiligheid afblazen of gewoon kosten wat kost hem pakken.

Check dit clipje
Let goed op. Die motoragent probeert hem eraf te schoppen. Ook hij staat voor een keus. Of afbreken en dan de hele jeugd die hem uitlacht omdat de scooter wint of koste wat kost doorgaan.
Als ik dit filmpje zo zie, dan moet ik weemoedig terugdenken aan Perron Nul en het korps Mariniers.....
 
Laatst bewerkt:
Weet je wat het is.. Het heeft allemaal te maken met ego denk ik
De politie man heeft autoriteit gekregen en nu komt er dus iemand die respecteert hem niet en dan moet hij de keus maken. Uit veiligheid afblazen of gewoon kosten wat kost hem pakken.

Check dit clipje
Let goed op. Die motoragent probeert hem eraf te schoppen. Ook hij staat voor een keus. Of afbreken en dan de hele jeugd die hem uitlacht omdat de scooter wint of koste wat kost doorgaan.


Wat mij betreft had hij hem er gewoon af mogen trappen. In dit land worden door wetgeving, aansprakelijkheid etc. de politie tot softies gemaakt. Geef mij GB of VS maar, waar je hardhandig tot stoppen gedwongen wordt en nog een paar klappen na krijgt met een stok.
 
Wat mij betreft ... eigen schuld, dikke bult voor de vluchtende.
Hij wist wat er aan de hand was en wat de bedoeling was.
Aanvaard dan de consequenties van je eigen gedrag ipv nu een ander ermee op te zadelen.
 
Wat mij betreft had hij hem er gewoon af mogen trappen. In dit land worden door wetgeving, aansprakelijkheid etc. de politie tot softies gemaakt. Geef mij GB of VS maar, waar je hardhandig tot stoppen gedwongen wordt en nog een paar klappen na krijgt met een stok.

Ik ben het ook met je eens hoor. Door al die regelgeving is de nederlandse politie maar soft geworden en dwingt eigenlijk totaal geen respect af. In de VS moet je geen grapjes uithalen met de politie als je een stopteken krijgt. Voor je het weet zit je vast tussen de vangrail en de politieauto en als je geluk hebt ook nog een nekschot met een shotgun.
 
natuurlijk denkt iedereen eigen schuld dikke bult..

echter we leven hier niet in een bananenrepubliek..de politie heeft regels..

anders zou iedereen een inbreker ook mogen doodslaan.. (stel je maakt een vergissing en je slaat je beste vriend dood die ook een sleutel heeft..en een kapuchon omdat ie het koud had?)

Is het in verhouding wat de motorrijder zonder rijbewijs krijgt--? zwaar gewond..?

motor gejat? iedereen mag hem doodrijden...

Een rechter zal moeten beslissen wat wel kan, en wat niet.. maar ik snap de emoties erg goed..

Het liefste zou ik hem ook opknopen aan de hoogste boom..

Hij heeft de keuze gewoon te stoppen.

Hij kiest ervoor een risico te nemen, als je wil spelen met de grote mensen dan kan dat gevolgen hebben.
 
Wat mij betreft ... eigen schuld, dikke bult voor de vluchtende.
Hij wist wat er aan de hand was en wat de bedoeling was.
Aanvaard dan de consequenties van je eigen gedrag ipv nu een ander ermee op te zadelen.


als de rechter er nu ook zo over zou denken...

maar de "slachtoffer" (de dief) zal er wel weer het beste uitkomen door ons fantastische rechtssysteem :r
 
Dit soort gasten zijn om te walgen.
Ik snap niet dat ze de politieagent aan klagen.

Ze moeten toch laten zien wie er de baas is op deze manier denkt de jeugd (en ouderen) dat ze met alles weg kunnen komen en gaan ze gewoon door met dit soort praktijken.

Van mij had die gast dood gemogen tijdens het ongeluk.
(niet door de agent maar door zijn eigen stomme fout)

Triest dit. :r
 
Er spelen mijn inziens twee punten in deze zaak.

- Heeft de agent gehandeld buiten zijn instructie en daarmee bewust een groter risico veroorzaakt.
- Is de geeiste straf in proportie tot de onrechtmatige daad.

Dat er gekeken wordt naar de toedracht van het ongeval lijkt me in basis een duidelijke zaak. Juist omdat er gewonden zijn gevallen moet onderzocht worden hoe, wat en waarom. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat iedere streper maar een beetje wildwest kan doen wat hij wil omdat hij nu eenmaal een blauw lampie en toeter heeft.

Daar staat tegenover dat je iemand ook in staat moet stellen de aan hem/haar opgelegde taak uit te voeren. In mijn ogen heeft de agent juist gehandeld, hij heeft volgens de hem opgelegde taak geprobeerd een vluchtende dief te arresteren die daar bij ook nog allerlei (verkeers-)overtredingen beging, echter zal dat voor diegene die het technisch onderzoek hebben gedaan ter plaatse beter te beoordelen zijn.

Het tweede punt vind ik eigenlijk nog belangrijker. Als je ziet wat voor straffen er tegenwoordig geeist worden lijkt het mij buitenproportioneel zwaar gestraft. Door een ongeluk te veroorzaken waarbij iemand blijvend letsel oploopt krijg je rustig een voorwaardelijke boete van 200 euro's.
Geen (voorwaardelijke) werkstraf of een intrekking van het rijbewijs... neuh... maakt u maar een paar pleurotjes over en dan is het weer geregeld. Het is gewoon goedkoper iemand invalide te rijden dan 35 km te hard te rijden op de snelweg (€ 223,- excl administratiekosten).
En dan vraag ik met toch echt af waarom iemand die tijdens de uitoefening van zijn taak een ongeluk krijgt zo zwaar gestraft moet worden dat ze zijn rijbewijs een half jaar in willen nemen.

Tot slot moet die dief niet zo zitten meuten, zoiets noem je nu beroepsrisico! Had je maar met je jatten van andermans spullen moeten blijven! :( :r :r :(
 
Ik heb het idee dat er ook vrij luchtig over diefstal wordt gesproken/gedaan, alsof het weinig voorstelt. Naar mijn mening tast je iemand toch flink aan in zijn/haar veiligheidsgevoel als er iets als een auto/motor wordt gestolen, of nog erger, een inbraak in huis.
 
Wat ik nog vergat te zeggen.... Het is toch bezopen om vooral te melden dat bij snelheden boven de 90 km uur binnen de bebouwde kom de politie verplicht is de achtervolging te staken!!

Iedere achterlijke randdebiel die van de politie wil ontkomen weet nu dat ze gewoon ff met 100+ door de stad moeten stuiven... |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |(
 
Iemand die zich niet weet te gedragen moet maar met harde hand worden aangepakt en moet niet achteraf gaan janken.

Het moet maar eens afgelopen zijn dat de crimineel in slachtofferrol wordt gezet.

Nu weet ik weer waarom ik op een bepaalde partij heb gestemd.
 
Het komt met dit land nooit goed, zo lang geitenwollensokkentypes het voor het zeggen hebben. Met hun oeverloos gezwam en eindeloos gepolder, meer dan 40 jaar leuteren over een stukje snelweg van een paar kilometer, kamerdebatten over van alles en nog wat, behalve over écht belangrijke dingen, altijd weer nieuwe manieren bedenken om het gewone volk nog iets armer te maken en de mensen die het hard nodig hebben gewoon hun thuiszorg af te pakken omdat de politiek te incompetent is om een adequate controle te bedenken tegen fraudeurs.....

Het is eigenlijk heel simpel:
We zijn toch al bijna voor 50% moslim in dit land. Voer dan gewoon de Sharia maar in.
Stelen? Handjes weg!
Moorden? Zelf ook dood
Verkrachten? Ben benieuwd wat de Koran daarvan zegt...

Eens kijken of onze gebruinde vriendjes uit het rifgebergte dan nog steeds "Dieskriminatsie!!!" schreeuwen, zo gauw ze door een politieagent worden aangesproken. Het zijn dan immers hun "eigen" wetten......

Maar nee, wij zijn de geciviliseerde en verdraagzame sukkels die we zijn. We denken nog steeds dat je alles met praten kunt oplossen.....nou niet dus!
Het wordt tijd dat politiewagens hier ook standaard met bullbars, riotguns en nightsticks worden uitgerust. More power to the Policeforce!
Die jongens lopen regelmatig levensgevaar en hoor je hun daarover miepen? Dacht het niet.
Dacht er werkelijk nou iemand dat een agent er plezier in schept om iemand voor een snelheidsovertreding van 5km/h te beboeten? Zeker weten van niet!
Maar als ze doen wat ze zouden willen en moeten doen, worden ze door een of andere wereldvreemde OvJ die gelooft in het goede in een mens keihard voor de rechter gesleept......

Als ik wel eens naar wegmisbruikers oid kijk en zie hoe sommige mensen tegen een politieman of -vrouw tekeer gaan, dan denk ik: dit zou je in Amerika minimaal een abonnement bij een kaakchirurg opleveren. Daar zijn dus ook alleen de echte gekken opstandig tegen de politie. Zo lang je doet wat ze zeggen en netjes blijft, is er daar helemaal niets aan de hand. Maar waag het niet om tegen een amerikaanse agent in te gaan, dan heb je inderdaad al heel snel een .45 Peacemaker op je gericht.....en terecht...



Het is gewoon om te kotsen in dit land!
En ja, ik ben hier weg zo gauw het enigszins kan!
 
Laatst bewerkt:
Het komt met dit land nooit goed, zo lang geitenwollensokkentypes het voor het zeggen hebben. Met hun overloos en eindeloos gepolder, kamerdebatten over van alles en nog wat.

Het is eigenlijk heel simpel:
We zijn toch al bijna voor 50% moslim in dit land. Voer dan gewoon de Sharia maar in.
Stelen? Handjes weg!
Moorden? Zelf ook dood
Verkrachten? Ben benieuwd wat de Koran daarvan zegt...
Zo een vrouw heeft maar te luisteren toch...?
Volgens de Nederlandse wet staat daar zeker wel 20 uur taakstraf op ofzo, als het dossier al behandeld wordt ;( oja wat was er laatst op bij pauw en witteman als je er meer pakte kreeg je korting toch op je straf dus nog meer ;(

Eens kijken of onze gebruinde vriendjes uit het rifgebergte dan nog steeds "Dieskriminatsie!!!" schreeuwen, zo gauw ze door een politieagent worden aangesproken. Het zijn dan immers hun "eigen" wetten......

Maar nee, wij zijn de geciviliseerde en verdraagzame sukkels die we zijn. We denken nog steeds dat je alles met praten kunt oplossen.....nou niet dus!
Het wordt tijd dat politiewagens hier ook standaard met bullbars, riotguns en nightsticks worden uitgerust. More power to the Policeforce!
Die jongens lopen regelmatig levensgevaar en hoor je hun daarover miepen? Dacht het niet.
Dacht er werkelijk nou iemand dat een agent er plezier in schept om iemand voor een snelheidsovertreding van 5km/h te beboeten? Zeker weten van niet!

Maar als ze doen wat ze zouden willen en moeten doen, worden ze door een of andere wereldvreemde OvJ die gelooft in het goede in een mens keihard voor de rechter gesleept......

Het is gewoon om te kotsen!

Van mij mogen de grenzen weer gewoon dicht dan stopt het landje pik misschien en blijft mooi iedereen in z'n eigen land en iedereen blij.
 
Laatst bewerkt:
Het komt met dit land nooit goed, zo lang geitenwollensokkentypes het voor het zeggen hebben. Met hun oeverloos gezwam en eindeloos gepolder, kamerdebatten over van alles en nog wat.

Het is eigenlijk heel simpel:
We zijn toch al bijna voor 50% moslim in dit land. Voer dan gewoon de Sharia maar in.
Stelen? Handjes weg!
Moorden? Zelf ook dood
Verkrachten? Ben benieuwd wat de Koran daarvan zegt...

Eens kijken of onze gebruinde vriendjes uit het rifgebergte dan nog steeds "Dieskriminatsie!!!" schreeuwen, zo gauw ze door een politieagent worden aangesproken. Het zijn dan immers hun "eigen" wetten......

Maar nee, wij zijn de geciviliseerde en verdraagzame sukkels die we zijn. We denken nog steeds dat je alles met praten kunt oplossen.....nou niet dus!
Het wordt tijd dat politiewagens hier ook standaard met bullbars, riotguns en nightsticks worden uitgerust. More power to the Policeforce!
Die jongens lopen regelmatig levensgevaar en hoor je hun daarover miepen? Dacht het niet.
Dacht er werkelijk nou iemand dat een agent er plezier in schept om iemand voor een snelheidsovertreding van 5km/h te beboeten? Zeker weten van niet!

Maar als ze doen wat ze zouden willen en moeten doen, worden ze door een of andere wereldvreemde OvJ die gelooft in het goede in een mens keihard voor de rechter gesleept......

Het is gewoon om te kotsen!
Probleem ligt niet bij de koran/moslims of bij Marokkanen, turken, Pakistanen of wie dan ook.
Probleem ligt aan de Nederlandse-buitenlanders dus de jeugd die hier op groeit.

Ga jij maar eens naar het buitenland toe en kijk met verbijstering toe hoe vriendelijk en gastvrij ze daar zijn.
Daar kan Nederland ook nog wat van leren.
Maar in dit land word er gewoon niet goed opgetreden tegen criminaliteit zoals het daar wel het geval is.
Ze groeien nu met een bepaald cultuur op waardoor zij zich anders ontbloeien en niet op een goede manier.
 
Laatst bewerkt:
Probleem ligt niet bij de koran/moslims of bij Marokkanen, turken, Pakistanen of wie dan ook.
Probleem ligt aan de Nederlandse-buitenlanders dus de jeugd die hier op groeit.

Ga jij maar eens naar het buitenland toe en kijk met verbijstering toe hoe vriendelijk en gastvrij ze daar zijn.
Daar kan Nederland ook nog wat van leren.
Maar in dit land word er gewoon niet goed opgetreden tegen criminaliteit zoals het daar wel het geval is.
Ze groeien nu met een bepaald cultuur op waardoor zij zich anders ontbloeien en niet op een goede manier.
Jij verwoordt precies wat ik bedoel.
Ik heb ook niets tegen eerlijke hardwerkende mensen, maakt niet uit waarvandaan.
Ik heb wel iets tegen die groepjes jongeren die boven de wet denken te staan en zeggen dat ze uit een land komen, waar de meesten van hen nog nooit geweest zijn.
Zij zijn een belediging voor de echte Marokkanen, Turken, of waarvandaan dan ook...


Maar die fijne 3e generatie "medelanders" zeggen toch zelf dat ze "Mokro's" en wat nog meer zijn. Zij zien zich niet als nederlanders, hebben schijt aan nederland en al haar bewoners. Zo lang zijzelf maar kunnen doen wat ze willen.....

Ik weet hoe vriendelijk de mensen IN Marokko / Turkije en al die landen zijn, ik heb er waarschijnlijk meer bezocht dan jij.

Maar: dat is ook gemakkelijk als al het UITSCHOT van je samenleving in Nederland zit.....
 
Laatst bewerkt:
Belachelijk... de agent wordt nu gestraft omdat hij zijn werk doet.

Vooral zo doorgaan... op den duur kunnen/mogen ze niets meer.
Natuurlijk heeft ook een agent regels waar hij zich aan moet houden, een wildweststaat zitten we ook niet op te wachten.
Maar soms wordt het wel tot in het bizarre door gedreven.

3 maandjes pijn lijden is een goede les voor de dief. En de motor vergoeden.
Hij draagt de gevolgen maar als een grote jongen en niet piepen.

Ik heb er geen medelijden mee.
 
Probleem ligt niet bij de koran/moslims of bij Marokkanen, turken, Pakistanen of wie dan ook.
Probleem ligt aan de Nederlandse-buitenlanders dus de jeugd die hier op groeit.

Ga jij maar eens naar het buitenland toe en kijk met verbijstering toe hoe vriendelijk en gastvrij ze daar zijn.
Daar kan Nederland ook nog wat van leren.
Maar in dit land word er gewoon niet goed opgetreden tegen criminaliteit zoals het daar wel het geval is.
Ze groeien nu met een bepaald cultuur op waardoor zij zich anders ontbloeien en niet op een goede manier.

Dat is juist het probleem, in hun hoe zeg je dat ... vaderlanden doet iedereen normaal maar die hier zitten menen zich aan geen een wet te hoeven houden en doen maar waar ze hier zin in hebben.
In hun "vaderlanden" worden ze soms ook zelf niet meer geaccepteerd.
In die landen waar ze vandaan komen hebben ze ook een harde aanpak dus kan dat hier ook gerust. Je ziet wel daar kunnen ze zich gedragen en hier niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan