de "onverwoestbare" DR800 toch verwoest?

rmr

Rookie
14 okt 2009
5
0
Amsterdam
Beste mf'ers,

Vanmorgen is mijn een Suzuki DR800 die ik een maand in mijn bezit had overleden. Op Halfweg brak mijn balans as ketting na het optrekken. Ik hoorde en voelde een harde klap en hij viel daarna uit terwijl ik op een 2baans weg reed. Met geluk kreeg ik m op de middenberm en ik kwam ook nog vast te zitten. Gelukkig kwam er een motor rijder van de overkant aanrijden die mij hielp met duwen. Toen ik veilig was deze motor rijder weer verdwenen en kon m dus niet bedanken, mocht deze persoon dit lezen bedankt voor deze actie!

Ik werd door een goede vriend met de motor naar de garage gesleept en daar hebben we de motor uit elkaar getrokken. Toen wij de motor open trokken zagen we dat er een ketting als een bolletje was opgerold in de hoek van mn blok ;( ;( Dat zag er zwaar verrot uit ook kwam ik veel gruis tegen en stukjes metaal.

We hebben na deze akelige blik heb ik de motor naar een andere garage gebracht voor een 2 opinion. Hier kreeg ik te horen dat ie afgeschreven was. De ketting die was afgebroken heeft behoorlijk huisgehouden. Kleppen krom, geen compressie, tandwielen die gebroken waren en meer, na dit bericht stonden de tranen erg dichtbij maar heiniken heeft mij erdoor heen geholpen

Ik heb deze motor pas een maand en pas 5 weekjes mn motorrijbewijs.

Wat een drama allemaal :N . Heeft iemand nog tips wat ik met de overblijfselen kan doen dan hoor ik het graag.
 
De enige oplossing lijkt mij een gebruikt blok proberen te vinden. Denk niet dat het lonend is om je eigen blok van verse onderdelen te voorzien. Weet niet of hier eenvoudig aan te komen is, is niet de meest gangbare motor denk ik.

In ieder geval en sterkte...
 
http://alpha.messageboard.nl/182/viewforum.php?f=7&sid=2601a282ffade546555ce0e710de177d Misschien??
 
http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http%3A//www.google.nl/search%3Fhl%3Dnl%26q%3DDR+800+blok%26meta%3Dlr%253Dlang_nl&url=http%3A//motoren.marktplaats.nl/onderdelen-suzuki/283774787-dr-800-los-blok.html%3Fxref%3D1 (Zie Marktplaats)... ;)
 
hey mensen,

bedankt voor de tips. Ik had de motor bij een particulier gekocht in friesland via marktplaats. Hij heeft nu 35000 op de teller staan. Ben vandaag langs de suzuki dealer geweest om te kijken voor een ander blok want die van marktplaats is volgens mij een ragmotor omdat er meerdere crossers worden aangeboden. Ook ie die getuned en ik wil liever 1 waar er niet mee gekloot is.

Bij mijn motor is er nu het vermoeden dat er mee gekloot is omdat de slijtage erg raar is op de balansas ketting, veel van de schakels missen busjes en er zitten 4 andere gekleurde schakels op.

Ik heb een aantal opties nu maar op een rijtje gezet:
Nog een keer helemaal open maken en kijken hoeveel er beschadigd is en wat de kosten ervan in totaal zijn.
Nieuwe blok
In losse onderdelen verkopen want de rest is wel in orde
of er maar een project van maken

nogmaals bedankt
 
hey mensen,

bedankt voor de tips. Ik had de motor bij een particulier gekocht in friesland via marktplaats. Hij heeft nu 35000 op de teller staan. Ben vandaag langs de suzuki dealer geweest om te kijken voor een ander blok want die van marktplaats is volgens mij een ragmotor omdat er meerdere crossers worden aangeboden. Ook ie die getuned en ik wil liever 1 waar er niet mee gekloot is.

Bij mijn motor is er nu het vermoeden dat er mee gekloot is omdat de slijtage erg raar is op de balansas ketting, veel van de schakels missen busjes en er zitten 4 andere gekleurde schakels op.

Ik heb een aantal opties nu maar op een rijtje gezet:
Nog een keer helemaal open maken en kijken hoeveel er beschadigd is en wat de kosten ervan in totaal zijn.
Nieuwe blok
In losse onderdelen verkopen want de rest is wel in orde
of er maar een project van maken

nogmaals bedankt
4 anders gekleurde plaatjes heeft de standaard orginele balansas ketting inderdaad.

Er zijn maar weinig bedrijven die weten dat die balansasketting elke 6000 km gesteld moet worden en goed geinspecteerd bij onderhoud. Het bedrijf waar je motor staat weet dat in ieder geval niet.
 
aah oke ik wist eerlijk gezegd ook niet dat de balansasketting om de 6000 km afgesteld moest worden. En dat van die plaatjes ik dacht dat er 1 maar gekleurd hoorde te zijn en de monteurs van de suzuki dealer dacht ook dat het er maar 1 moest zijn. Leipe shit allemaal man ik kan ook maar weinig blokken vinden. FF iets anders kan je een ander blok van een andere model er ook op zetten een blok van een gsx met daarbij de bijbehorende achterbrug bevoorbeeld?
 
Die Zot van Snelmotoren Zeist, weet gewoon van het hoe en wat van de balansasketting van de BIG...
Dacht dat er maar 3 DR 800 BIG specialisten in NL waren waarvan er geen 1 in een motorzaak werkt..

En dat er geen motorzaak was die wist hoe je hem moet spannen want ze doen het allemaal verkeerd als ze het al doen...

Maar heb het dus mis.. 1 zaak weet wel hoe het moet 8-)

rmr, ik babel wel verder bij de BIG club.. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan