De partij voor de motorrijder.

Han S

MF veteraan
11 apr 2015
33.131
73.004
Is dat wat?

We hebben de Partij voor de Dieren bijvoorbeeld. Ik lag vannacht na te denken. Aanleiding was een filmpje die ik zag over een nieuw soort vangrail, een vangrail met rollen die de auto en ook de vrachtauto opvangt en bijna geen wrijvingsweerstand heeft.

Maar tot mijn niet geringe verbazing staat ook die rail weer op palen met een dermate kleine onderlinge afstand, dat de vallen de motorrijder er bijna zeker een gaat raken.
In Nederland staat misschien wel meer dan duizend kilometer vangrail, maar ik moet de eerste nog tegenkomen die tot de grond reikt.

Het aantal motoren neemt toe en ook de gemiddelde leeftijd van de rijder. En zo kwam ik op het idee om er wat aan te doen, want die vangrails hebben bij motorrijders al heel wat ellende veroorzaakt. Wil je daar wat aan doen dan zal dat via de politieke weg moeten. Ik wil dat al die vangrails doorgetrokken worden tot aan de grond, kost een hoop geld, maar dat boeit me minder. Als er een enkele motorrijder is die daardoor zijn arm of been niet verliest is het goed besteed.
 
Versplintering als strategie, Nederland onbestuurbaar, valt er ook niets meer aan de weg te timmeren en leefde iedereen nog lang en gelukkig. DOEN!
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Geen slapende honden wakker maken, als je zo'n partij opricht heb je binnen de kortste keren net zoveel tegenstanders...
 
Ff zoeken op motorvriendelijke vangrail.
Dat is er dus al maar helaas niet overal.
 
vangrail_motor.jpg


Ik ben ze nog niet tegengekomen.
 
Er is best al wel geleiderail met schorten.
 
De A38 heeft hem al wat jaartjes dacht ik.
Zal nog is een keer opletten.
Rij er dagelijks langs.
 
Er is best al wel geleiderail met schorten.

De nieuwe N23 is een prachtige nieuwe weg waarmee je in tien minuten van Hoorn naar Enkhuizen rijdt, maar het is me niet opgevallen dat daar dit soort vangrails zijn toegepast. Volgens mij de ouderwetse rails op palen.
 
De nieuwe N23 is een prachtige nieuwe weg waarmee je in tien minuten van Hoorn naar Enkhuizen rijdt, maar het is me niet opgevallen dat daar dit soort vangrails zijn toegepast. Volgens mij de ouderwetse rails op palen.

Hier in de buurt hetzelfde, deze is in eind 2018 opgeleverd.

 
De A38 heeft hem al wat jaartjes dacht ik.
Zal nog is een keer opletten.
Rij er dagelijks langs.
Heb je het ook wel over een stuk snelweg...
Kom je niet eens op snelheid
 
Ja Rob, maar ook met 50 km/u wordt je been er afgerukt door zo'n paal.
 
Dan weet ik niet hoe jij rijdt;), maar ik heb daar toch snelheid zat in die bocht:+
Als ik flink aan het boederen ben haal ik dames met looprekjes in, geen hardloopsters met kinderwagens...

Ook hier... vangrail is voor mij 50% van mijn kunnen... ruimte is 110 % en zwarte strepen
 
Terug
Bovenaan Onderaan