De pineut....aangereden :(

Marky mark

Die hard MF'er
22 jul 2002
769
0
Den Haag (centrum)
Tjsa het moest er eens van komen en vanochtend is het dus gebeurt; ik ben aangereden :(

Het gebeurde voordat ik er erg in had. Ik reed op een tweebaansweg en zag dat de automobilist continue naar rechts keek. Hij ging telkens langzamer rijden waardoor ik besloot om hem in te halen. Toen ik al lang en breed naast hem zat besloot hij toch maar naar links te gaan. |( Ik heb geen knipper of wat dan ook gezien. Hij raakte me in zijkant van de motor, waarna ik uitweek en onderuit ging.

Nu ik over het voorval nadenk, denk ik steeds meer dat ik als mototrijder fout zat. Ik had nooit mogen inhalen als er rechts een verzamelplaats voor bussen en de ingang van een hotel is en links de uitrit van een Mac Donalds (voor de kenners in hoofddorp aan de vuursteen. Links de Mac, rechts het NH hotel) :X Echter het is niet verboden daar in te halen en de bestuurder van de auto heeft gewoon niet goed gespiegeld en heeft zijn auto ineens naar links gegooit waar achteraf zijn collega´s hem op stonden te wachten.

Bijzonder ook wel was de reactie van de bestuurder. Ik gaf hem uitleg hoe het volgens mij gebeurde. Hij antwoorde hierop:" Oh dus het is mijn schuld?! Je bekijkte het maar, ik ben de eignaar van een glazenwassers bedrijf en heb zojuist een uur in de file gestaan. Ik moet nu weg, ik moet glazenwassen in de efteling, je zoekt het maar uit!" Waarna hij zijn auto parkeerde, mij een kalender-kaartje met het logo en het telefoonnummer van het bedrijf in handen drukte, in de auto van zijn collega´s stapte en er vandoor ging. :?

Sja.. daar sta je dan. Politie maar even gebeld. Die gasten hebben mij prima geholpen :} Eerst hebben ze het nummer bebeld van het kaartje. Kregen de eigenaar van het bedrijf, maar die scheen NIET de bestuurder van de auto te zijn. De persoon in kwestie werkte daar niet :? Toen hebben ze het kenteken van de auto die de bestuurder had achtergelaten getraceerd. Eigenaar even gebeld... maar dit was ook niet de bestuurder, en de eigenaar kon de bestuurder ook niet B| Waarop de politie besloten heeft de geparkeerde auto in beslag te nemen en de eignaar meedeelde dat de auto opgehaald kon worden door de bestuurder *O* *plotseling* wist de eignaar toch wie er in zijn auto reed, waarschijnlijk zijn zwager, hij zou wel even contact met hem opnemen ... :z :z :z

Later in de middag heeft de bestuurder zich gemeld bij de politie, waarschijnlijk gaan ze de man vervolgen omdat hij zich niet kenbaar heeft gemaakt bij een ongeluk. :W

Enfin balen allemaal, ego naar maan maar gelukkig heb ik niets :)

Nu zit ik alleen met de verzekeringpapieren. Ik denk echt dat ik goed zit en hij fout, maar ik weet het niet zeker :N Ik zit nu met de vraag, mag je inhalen als er links en rechts uitritten zijn. Volgens mij wel, de steep in onderbroken en het overzicht is goed. Maar misschien denken kenners hier anders over :?
 
Of het mag :? Gewoon niet doen, is een stuk veiliger ;)
Maar dat weet je nu, hoop dat het goed afloopt voor je :Y
 
vraagje voor onze baksteen lijkt me :Y
goed balen in iedergeval. Maar fijn dat ze de bestuurder hebben weten te achterhalen :)
Motor ernstig beschadigt??
succes en sterkte met het herstel van zowel je ego als je motor :)
 
klote, stom dat je die gast weg hebt laten komen... bof je nog dat de plici hem heeft kunnen achterhalen...
 
Wat er aan de zijkant van de weg is heeft toch niets met inhaalverbod te maken, zolang het geen straten zijn?
 
Lijkt me dat de automobilist fout zat.
Balen hoor, sterkte met de afhandeling, en gelukkig maar dat je zelf niets hebt!
 
Of het mag :? Gewoon niet doen, is een stuk veiliger ;)
Maar dat weet je nu, hoop dat het goed afloopt voor je :Y

Gelukkig ben ik nooit te oud om te leren he ;) Maar voortaan iets voorzichtiger inderdaad.


vraagje voor onze baksteen lijkt me :Y
goed balen in iedergeval. Maar fijn dat ze de bestuurder hebben weten te achterhalen :)
Motor ernstig beschadigt??
succes en sterkte met het herstel van zowel je ego als je motor :)

Motor heeft voornamelijk schuifschade. Kappen (voor en achter), tank, schakelpook. De pook was geheel afgebroken waardoor ik niet meer kon rijden. Een bergingsbedrijf heeft em meegenomen -O-
 
Wat er aan de zijkant van de weg is heeft toch niets met inhaalverbod te maken, zolang het geen straten zijn?


Volgens mij is het prive terein van de Mac Donalds en van de Hotels die daar staan. Ik zou het niet typeren als straten. Maar wat het dan wel is, uitrit ofzo :?
 
Wat een eikel die vent.. in ieder geval mooi dat je niks mankeert. Hopelijk krijg je het netjes uitgekeert
 
van baan wisselen is een bijzondere verrichting en dus vereist dat ook dat je beter oplet als wat die man heeft gedaan.
Automobilist is in dit geval dus schuldig.

Hij kan denk ik ook nog een flinke douw krijgen van de politie wegens het verlaten van de plaats van het ongeval op de manier die hij heeft gedaan.
 
Balen voor je...

Is je zwarte ruit nog heel ;) beetje flauw....



Ik heb zelf ook een aanrijding/ongeval gehad jongstleden, waarbij ik ook twijfelde wie er nou fout was.

Gelukkig besloot de verzekering dat de tegenpartij fout was, hij deed een bijzondere verrichting----> Deur van de auto open terwijl ik er 30 cm naast stond/optrok..

Ik blij, hoewel de schade redelijk meeviel: uitlaat, koppelingspedaal, -hendel


Heb jij veel schade?

Succes met de afhandeling!

[edit]

LEZEN! |(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Even copy-paste uit het RVV:

Artikel 11
1. Inhalen geschiedt links.
2. Bestuurders die links voorgesorteerd hebben en te kennen hebben gegeven dat zij naar links willen afslaan, worden rechts ingehaald.
3. Fietsers dienen elkaar links in te halen; zij mogen andere bestuurders rechts inhalen.
4. Bestuurders die zich rechts van een blokmarkering bevinden mogen bestuurders die zich links van deze markering bevinden rechts inhalen.
5. Bestuurders mogen trams rechts inhalen.

Artikel 12.
Het is verboden een voertuig vlak voor of op een voetgangersoversteekplaats in te halen.

§ 3. Files
Artikel 13.

[...]
2. Files mogen aan de rechterzijde worden ingehaald.

Dit is alles wat het RVV zegt over inhalen. Artikel 11.2 zou in jouw nadeel kunnen zijn, maar:

Artikel 18.
1. Bestuurders die afslaan, moeten het verkeer dat hen op dezelfde weg tegemoet komt of dat op dezelfde weg zich naast dan wel links of rechts dicht achter hen bevindt, voor laten gaan.
[...]
spreekt weer in jouw voordeel.

Persoonlijk denk ik dat jij in je recht staat *D

Je mag trouwens blij zijn dat die sukkel de plaats van het ongeval heeft verlaten zonder zijn juiste personalia kenbaar te maken, dat maakt zijn zaak iig een heel stuk zwakker })

[edit] en veel sterkte en succes met het herstel!
 
Even copy-paste uit het RVV:Dit is alles wat het RVV zegt over inhalen. Artikel 11.2 zou in jouw nadeel kunnen zijn, maar:spreekt weer in jouw voordeel.

Persoonlijk denk ik dat jij in je recht staat *D

Je mag trouwens blij zijn dat die sukkel de plaats van het ongeval heeft verlaten zonder zijn juiste personalia kenbaar te maken, dat maakt zijn zaak iig een heel stuk zwakker })

[edit] en veel sterkte en succes met het herstel!


Tjsa als hij inderdaad links voorgesorteerd stond en zijn knipper uit had staan, had ik hem inderdaad rechts ingehaald :) Maar die man keek naar rechts, sterker nog, ik had het idee dat zijn auto reeds naar rechts ging .. I guess I was wrong. B|

Maar bedankt voor je hulp :} Ik denk ook dat ik in mijn recht sta *O*
 
Volgens mij kan jij alleen een PV krijgen voor het niet rechts mogen inhalen.
De automobilist voerde idd een bijzondere verichting uit. Hij is dus fout.

Succes :)
 
Inhalen is toch ook 'n bijzondere verrichting...
In het meest gunstige geval is het 50-50...
Maar dat is volgens mij zo dus...
 
Inhalen is toch ook 'n bijzondere verrichting...
In het meest gunstige geval is het 50-50...
Maar dat is volgens mij zo dus...
nope, heb jaren geleden ooit hetzelfde meegemaakt. Alleen wanneer hij kan bewijzen dat hij al richting aangaf en voorgesorteerd was. Maar dat zal hij niet kunnen. Plus het feit dat hij weggereden is. Niet aan twijfelen. " Kat in het bakkie" voor jou. :)
 
klote, stom dat je die gast weg hebt laten komen... bof je nog dat de plici hem heeft kunnen achterhalen...
:^

Lekker klootzakje, waarschijnlijk nog proberen er onderuit te komen ook. Hopen dat hij nog ff een tik meekrijgt vanwege verlaten plaats ongeval.
 
Balen...

Ik heb zelf een paar maanden geleden exaxt hetzelfde aan de hand gehad..
Auto komt vanaf tankstation, rijd erg langzaam en na 100 meter er achter te hebben gereden ben ik hem gaan inhalen... onderbroken streep maar wel een afslag naar links.... (ja ik weet het, heeeeeel |( ) en net op het moment als ik naast hem zit slaat hij links af....
Auw...

Maar belangrijker voor jou: ik een bekeuring voor artikel 11/2:
"Bestuurders die links voorgesorteerd hebben en te kennen hebben gegeven dat zij
naar links willen afslaan, worden rechts ingehaald"

De tegenpartij een bekeuring voor artikel 18/1:

"Bestuurders die afslaan, moeten het verkeer dat hen op dezelfde weg tegemoet komt of dat op dezelfde weg zich naast dan wel links of rechts dicht achter hen bevindt, voor laten gaan."

Verzekering technisch kan dit anders uitpakken... (ik ben nog aan het wachten)

Ik weet ook zeker dat hij zijn knipperlichten niet aan had maar er was maar één getuige en die kon niet aangeven of dit zo was.

Ik hoop dat je een goede afhandeling van het geheel tegemoet kan zien.

En jeetje wat eeen ..... van een man die tegenpartij van jou....
 
Tjsa als hij inderdaad links voorgesorteerd stond en zijn knipper uit had staan, had ik hem inderdaad rechts ingehaald :) Maar die man keek naar rechts, sterker nog, ik had het idee dat zijn auto reeds naar rechts ging .. I guess I was wrong. B|


je moet er eens op gaan letten hoeveel mensen eerst de andere kant op sturen voor ze een bocht nemen ;)

Mooi balen joh. Geef maar een gil als je hulp nodig hebt met sleutelen of opknappen ;)
 
je moet er eens op gaan letten hoeveel mensen eerst de andere kant op sturen voor ze een bocht nemen ;)
Die mensen hebben allemaal last van grootheidswaanzin ofzo :P "Ik moet de bocht wel ruim nemen, anders kan ik er nooit doorheen met mijn grote Fiat Panda!"


@TS: succes met de afhandeling van alles.
 
Lullig voorval, maar mijn inziens sta jij sterk. Je haalde in op een plek waar dat mocht en die overzichtelijk was. Hij had nooit naar links mogen komen terwijl jij hem aan het inhalen was. Komt natuurlijk bij dat hij zich uit de voeten heeft gemaakt, klopt van geen kant.

Mijn schoonvader heeft op deze manier ook een ongeluk gehad 2 jaar geleden. Hij reedt op een 2 baans weg achter een opa en oma die steeds langzamer gingen rijden omdat ze waarschijnlijk de weg aan het zoeken waren. Hij besloot om ze in te halen (onderbroken streep, overzichtelijke situatie), op het moment dat hij ernaast zat (BMW K100 overigens) slaat die kerel linksaf een uitrit contructie in, met als resultaat dat hij getorpedeerd werd. Die kerel beweerde dat hij zijn richting aanwijzer aan had staan, hoogst onwaarschijnlijk, wie gaat er nu inhalen als de automobilist aangeeft dat hij linksaf gaat slaan?!? Na wat juridisch getouwtrek heeft mijn schoonvader 100% van zijn schade vergoed gekregen.

Het valt me steeds meer op dat mensen niet met rijden en/of het overige verkeer bezig zijn, of ze zoeken de weg, of ze zitten te bellen, te discusieren, domweg voor zich uit te dromen, enzovoorts. Ik rij met mijn auto 65000 km per jaar en zie nogal wat rare dingen gebeuren op de weg, mijn inziens vaak te wijten aan onoplettendheid. Prutsers zijn het, dat de politie daar ook eens bekeuring voor uitschrijft.

Veel sterkte met de afhandeling!!
 
Als hij is vertrokken na het ongeluk zonder dat jullie papieren etc. hebben ingevuld (of op de politie hebben gewacht), maakt hij zich in principe schuldig aan een misdrijf: doorrijden na een ongeval.
 
Inderdaad een VPO (Verlaten Plaats Ongeval). Krijgt ie in ieder geval een hele dikke prent voor.
Verder schadeformulier invullen en de verzekeringen het laten uitzoeken.
Overigens, mocht daar een inhaalverbod zijn of minder overzicht, dan prevaleert altijd nog de regel: Bij afslaan al het overige verkeer voor laten gaan.
Je kunt wel een gedeelte van de schuld in de schoenen krijgen als blijkt dat inhalen daar niet toegestaan/aantoonbaar gevaarlijk is.

Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan