De pineut....aangereden :(

Bijzondere manouvre zou het dan zijn.

Artikel 54.
Bestuurders die een bijzondere manoeuvre uitvoeren, zoals wegrijden, achteruitrijden, uit een uitrit de weg oprijden, van een weg een inrit oprijden, keren, van de invoegstrook de doorgaande rijbaan oprijden, van de doorgaande rijbaan de uitrijstrook oprijden en van rijstrook wisselen, moeten het overige verkeer voor laten gaan.

Hoeveel procent van de ongevallen zouden kunnen teruggeleid worden naar overtredingen die te maken hebben met bovenstaande artikel, en natuurlijk... Hoeveel procent van de bekeuringen (die het afgelopen jaar uitgeschreven zijn) hebben dan ook te maken met bovenstaande artikel?


Er zijn in BE 4.3% minder ongevallen op de openbare weg te bespeuren sinds de nieuwe verkeerswet (lees massieve flitscontroles). 4.3%, mi wil dit toch zeggen de getroffen maatregelen hun doel voor 95.7% missen
snelheid is NIET de hoofdoorzaak van verkeersongevallen en het flitsen dient dus inderdaad ter spijzing der staatskas of
snelheid is WEL de hoofdoorzaak en dan moet de snelheid NOG MEER dalen (nog zo een 95.7%
 
Terug
Bovenaan Onderaan