De politie is mijn rijbewijs kwijt

FT500R

MF veteraan
29 mrt 2006
1.693
449
Den Haag
Het moet niet gekker worden!

Op 25 juni is mijn rijbewijs ingevorderd in Delft (reed 101 waar je 50 mag, dus was ook echt maar net invordering)
Binnen 10 dagen moet je iets horen en ik lees hier zelfs op het forum dat de meeste hem binnen een week al terug hebben.
Ik had vandaag nog steeds niets gehoord dus ik heb gebeld met het CVOM, krijg ik daar te horen dat ze mijn rijbewijs nog niet ontvangen hebben. :?
Zegt die telefoon doos ook nog dat ik blij moet zijn omdat nu het termijn vervallen is en als ze het eindelijk ontvangen ze het sowieso moeten terug geven... Tjah als ze m gewoon direct hadden ontvangen had ik em al lang terug gehad! :(

Ik kreeg als tip mee om contact op te nemen met politie haaglanden. Weer een vriendelijke telefoon dame verder kon ik op de fiets naar het bureau omdat de telefoniste niets mocht zeggen wegens privacy (alsof er iemand anders over mijn rijbewijs zou bellen????) _O-
Bij het bureau konden ze niets vinden over het hele gebeuren, zelfs terwijl ik de brief met kennisgeving van ontvangst bij me had! De verbalisant was een jonge agente in opleiding (nee helaas niet knap B| ) die ze helemaal niet kende en haar begeleider was geblesseerd naar huis.
Het beste wat zo voor me kon doen was een email sturen in de hoop dat de geblesseerde agent deze thuis zou lezen en dan kon achterhalen waar mijn rijbewijs is.... tot die tijd is het dikke vette pech voor mij -O-

Dat slaat toch helemaal nergens op!
Ok, ik reed te hard, Ok volgens de wet mochten ze mijn rijbewijs invorderen, maar als ik me aan die regels moet houden moeten zij zich toch ook aan zo'n meldings termijn houden??
Ik heb mijn rijbewijs nodig voor mijn werk (chauffeur van een gehandicapte) en ik zou de 25ste op motorvakantie gaan.. '(
Op dit moment kan ik dus niets anders doen dan afwachten totdat iemand mijn rijbewijs ergens onderop een stapel vind, dan moet het alsnog opgestuurd naar de officier van justitie die dit dan direct weer terug geeft :? maar hoelang dat nog gaat duren weet niemand!!

Kan ik hier juridisch nog wat mee? of bij de officier aankaarten dat ik veel zwaarder wordt gestraft dan nodig dus minder boete hoor te krijgen ofzo O-)

wat een gebeun weer!

groeten paul
 
Op dit moment kan ik dus niets anders doen dan afwachten totdat iemand mijn rijbewijs ergens onderop een stapel vind.
Nee hoor. Vragen of ze zwart op wit willen zetten dat ze hem niet hebben, en vervolgens aangeven bij (jawel) de politie dat je rijbewijs weg is (met vermelding hoe natuurlijk) zodat je een nieuwe aan kan vragen bij de gemeente. Jij blij, want je hebt geen registratie en geen boete, zij blij want je doet er verder niet meer moeilijk over.

Of denk ik nu te simpel?
 
Zal toch wel in een systeem staan dat zijn rbw is ingenomen? Ben bang dat ze dat niet zomaar kunnen veranderen omdat ze het fysieke rbw kwijt zijn.. procedures procedures..
 
Je nick en onderschrift worden helaas bevestigd door je verhaal. Je bent behoorlijk respectloos in je verhaal. Mijn ervaring is dat respect respect afdwingt. Succes verder.
 
Tja, wel rot. Ik vind allereerst dat anderen netjes en zorgvuldig met spullen van jou moeten omgaan.

Wel erg naar voor die persoon die van jou afhankelijk is voor vervoer. Ik vraag me af waar je verantwoordleijkheidsgevoel was.
 
@steff

thanks for the support... :(

@nOne
Waarschijnlijk mag ik dan meteen mn mooie nieuwe rijbewijs komen inleveren, daarnaast duurt t waarschijnlijk wel even voordat ze echt toegeven dat ze m kwijt zijn en dan nog een paar dagen om een nieuwe aan te vragen (was nog wel zo trots op mijn oude papiertje ipv dat veel te hippe pasje)

@elgreco
Ik ben normaal het toonbeeld van respect naar politie ed. En fouten maken is inderdaad menselijk maar dit is wel echt heel erg frustrerend (zal dan ook misschien door de frustratie komen dat ik respectloos over kom) Ik denk dat iedereen in mijn situatie wel even zn frustratie van zich af wil typen als hij in de malle molen der nederlansche bureaucratie terecht komt en door toedoen van andere veel langer dan nodig overlast heeft.

@martell

Indd stom van me om meer dan 50 te hard te rijden als ikzelf en andere afhankelijk zijn van mijn rijbewijs, niet goed te praten, haast, even een auto inhalen, allemaal geen excuses natuurlijk maar wel echt kut
 
Laatst bewerkt:
Als je op een 50km weg (dus binnen de bebouwde kom) 101 rijd is de kans dat je je rbw binnen een half jaar terug heb zeer nihil hoor.

Verder had je denk even bij de politie moeten vragen wat je voor de rest nog kan doen. Het is lastig klagen als de instanties in kwestie zelf niets in het systeem hebben staan lijkt me.
 
Als zij em kwijt staan en niet in het systeem staat dat hij is ingevorderd.... waarom ga je dan niet gewoon naar het gemeentehuis om een nieuwe aan te vragen onder het mom van "verloren" ?

Niet geschoten is altijd mis!
 
Laatst bewerkt:
Je nick en onderschrift worden helaas bevestigd door je verhaal. Je bent behoorlijk respectloos in je verhaal. Mijn ervaring is dat respect respect afdwingt. Succes verder.


Waar slaat dat nou weer op. Ik vind het verhaal best netjes. TS is natuurlijk een beetje over z'n toeren heen en dat snap ik ook wel. Hij zeurt toch niet over het feit dat hij gepakt is, hij zeurt TERECHT over het feit dat ze zijn rijbewijs zijn kwijtgeraakt. In NL kan hij nu nog wel een beetje rondrijden als ze hem een briefje geven dat zijn rijbewijs bij de politie zoek is geraakt, maar het buitenland kan hij wel vergeten.

Dat El Greco ... slaat dat op je nationaliteit of je favoriete bezigheid? :P :P :P

GRAPJE! Lach of ik schiet ...
 
Het is volgens mij na 10 werkdagen, en die zijn nog niet eens verstreken (dit is dag 7).
Voor die 10 werkdagen zijn verstreken moeten ze een beslissing nemen, wat niet per definitie betekent dat je hem terugkrijgt.. dus ja... je klaagt een tikkie te vroeg denk ik.

edit: volgens deze site:

"Is het rijbewijs ingevorderd dan moet de politie het binnen 3 dagen naar de officier van justitie sturen. Die moet vervolgens binnen 10 dagen na de invordering beslissen of het rijbewijs voor langere tijd wordt ingehouden. Zo niet, dan moet het rijbewijs worden teruggegeven."


Dan kom je dus op 13 dagen totaal, dus dan ben je ook nog te vroeg :X
 
Laatst bewerkt:
jij hebt een bewijs van afgifte van het rijbewijs, rijbewijs kwijtgeraakt door de politie.
Een mailtje naar de officier van justitie met kopie invordering erbij en formeel opheldering vragen ten aanzien van rijbevoegdheid en kosten aanvraag nieuw rijbewijs, Eveneens een kopie naar de nationale ombudsman met daarin een klacht geformuleerd.
 
Het is volgens mij na 10 werkdagen, en die zijn nog niet eens verstreken (dit is dag 7).
Voor die 10 werkdagen zijn verstreken moeten ze een beslissing nemen, wat niet per definitie betekent dat je hem terugkrijgt.. dus ja... je klaagt een tikkie te vroeg denk ik.

edit: volgens deze site:

"Is het rijbewijs ingevorderd dan moet de politie het binnen 3 dagen naar de officier van justitie sturen. Die moet vervolgens binnen 10 dagen na de invordering beslissen of het rijbewijs voor langere tijd wordt ingehouden. Zo niet, dan moet het rijbewijs worden teruggegeven."


Dan kom je dus op 13 dagen totaal, dus dan ben je ook nog te vroeg :X
scherp
 
gclid=CPuxmfWm16ICFdcsDgodkEv2wQ]deze site~[/url]:

"Is het rijbewijs ingevorderd dan moet de politie het binnen 3 dagen naar de officier van justitie sturen. Die moet vervolgens binnen 10 dagen na de invordering beslissen of het rijbewijs voor langere tijd wordt ingehouden. Zo niet, dan moet het rijbewijs worden teruggegeven."


Dan kom je dus op 13 dagen totaal, dus dan ben je ook nog te vroeg :X

Nope. RBW is niet binnen 3 dagen bij OvJ afgeleverd. Procesfout, dus rijbewijs in ieder geval terug naar TS
 
Nope. RBW is niet binnen 3 dagen bij OvJ afgeleverd. Procesfout, dus rijbewijs in ieder geval terug naar TS
Misschien is het wel afgeleverd, dat weten we toch niet?
En procesfout = vrijspraak geldt volgens mij alleen voor criminelen, niet voor burgers die geen mafiamaatjes dure advocaten kunnen betalen of vergoed krijgen :X
 
Laatst bewerkt:
Misschien is het wel afgeleverd, dat weten we toch niet?
En procesfout = vrijspraak geldt volgens mij alleen voor criminelen, niet voor burgers die geen mafiamaatjes dure advocaten kunnen betalen of vergoed krijgen :X

Lezen is ook een kunst!

TS zei:
Ik had vandaag nog steeds niets gehoord dus ik heb gebeld met het CVOM, krijg ik daar te horen dat ze mijn rijbewijs nog niet ontvangen hebben.
Zegt die telefoon doos ook nog dat ik blij moet zijn omdat nu het termijn vervallen is en als ze het eindelijk ontvangen ze het sowieso moeten terug geven... Tjah als ze m gewoon direct hadden ontvangen had ik em al lang terug gehad!
 
Misschien is het wel afgeleverd, dat weten we toch niet?
En procesfout = vrijspraak geldt volgens mij alleen voor criminelen, niet voor burgers die geen mafiamaatjes dure advocaten kunnen betalen of vergoed krijgen :X


Neenee, ik bedoelde procedurefout. Maar dat is geen vrijspraak want de overtreding blijft staan. Alleen de procedure voor inbeslagname van het rijbewijs is fout gegaan.
 
Neenee, ik bedoelde procedurefout. Maar dat is geen vrijspraak want de overtreding blijft staan. Alleen de procedure voor inbeslagname van het rijbewijs is fout gegaan.
't Is te hopen voor TS, zou wel lekker zijn natuurlijk, en het "lesje" is sowieso wel geleerd. Dan kent dit verhaal alleen maar winnaars, mits het RBW ooit nog terug wordt gevonden :X
 
't Is te hopen voor TS, zou wel lekker zijn natuurlijk, en het "lesje" is sowieso wel geleerd. Dan kent dit verhaal alleen maar winnaars, mits het RBW ooit nog terug wordt gevonden :X

Tja ... Als het echt "kwijt" is wordt de grap dat hij volgens mij bij de politie aangifte moet gaan doen dat hij zijn rijbewijs kwijt is ...
 
tja ...
dan heb je nu dus een probleem ik denk dat je het beste een slaapzak mee kunt nemen en dan gewoon wachten op het politie bureau totdat ze je of een duidelijke verklaring geven of ze je een nachtje af laten koelen in de cel.

je kunt ook gewoon de desbetreffende maten naaier opzoeken die je rijbewijs heeft afgepakt en zeggen dat hij het uit zijn handschoenenvakje moet pakken.

trouwens 101km/h (laten we zeggen 115 op de teller(!)) in de bebouwde kom is wel erg aso niet ?

verder zal ik er niks over zeggen want ik heb ook al meerdere malen 3 cijfers beginnend met een 2 gehad buiten de bebouwde kom

edit:
als je het rijbewijs voor de 25ste wil hebben zal ik het bovenste doen

anders gewoon maar wachten en met een beetje geluk hoef je geen boete te betalen en krijg je een kun je de excuses van een agent in ontvangst nemen.

met een beetje pech wacht je drie maand en kun je dan je boete ook nog betalen
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan