De politie knijpt ook wel eens een oogje dicht...

Bikefreak

MF veteraan
20 aug 2002
13.106
4.535
Afgelopen week dacht ik "alleen" op de weg te zitten.
Lekkere bocht voor me, op het gas en met 180 eruit..........
Daarna remmen om vervolgens te draaien om het bochtje de ander kant op te nemen.. Staat er een plots eem motoragent achter me!!!!!!!!!! Waar komt die van daan????? Ik moest aan de kant. Het zweet brak me uit. Daar gaat mijn rijbewijs dacht ik.

En wat denk je dat hij zei: "Ik weet dat je met zo'n motor ook eens wil gassen, maar doe dat dan op stille op-/afritten van de snelweg. En toen mocht ik verder...

Als manneke agent dit leest: Bedankt zeg

En MF'ers jullie ook nog ervaringen?????

Marcel
 
We mogen ze zeker niet allemaal over dezelfde kan scheren, want er zitten inderdaad erg realistische types tussen. Mensen die meer denken in termen van menselijkheid en redelijkheid ipv "de letter van de wet".

:} voor de realistische en begrijpende politie agenten
 
We mogen ze zeker niet allemaal over dezelfde kan scheren, want er zitten inderdaad erg realistische types tussen. Mensen die meer denken in termen van menselijkheid en redelijkheid ipv "de letter van de wet".

:} voor de realistische en begrijpende politie agenten

:^

Bovendien bereik je met redelijkheid veel meer, namelijk dat mensen zelf na gaan denken, dan wanneer je met zo'n wetboek gaat schermen.

Maar koekblikwouten zijn helaas vaak een stuk minder redelijk tov motorrijders...
 
één zwaluw maakt nog geen zomer.....

Precies, zaterdag kwam zo'n "vriendelijke" motoragent mij nog 3 kilometer achternarijden om me even te waarschuwen dat ik 3 km terug van voren geflitst was maar dat ik dus toch een boete thuis kon verwachten. :j
 
Wow, denk je ik rij motor dus kan ik niet van voren geflitst worden.....rijdt ie achter je aan, wat een mafkees!
Zeg weten jullie mischien wat voor motoren de politie meestal undercover hebben? Ik weet wel dat de meeste koekblikagenten een volvo, volkswagen en heel soms een bmw of mercedes hebben.

Dit is trouwens niet altijd het geval maar meestal wel, van motoren weet ik niet welke modellen ze vaak hebben. Ik hoorde van die pan dingen
 
Heb jij voor op je motor dan ook een nummerplaat zitten?
Of was deze agent zo vriendelijk om al jouw gegevens op te sturen naar het bureau voor de "bonnetjes"
Wat een ei..l!!
 
Laatst bewerkt:
Kwamen we donderdag vanuit 't zuiden via Maastricht het land weer binnen, worden we elk stoplicht door van die aardige mannetjes gemaand vooral door te rijden! Ging zo een paar stoplichten door, totdat er geen mannetjes meer waren. Nog geen twee tellen later kwamen ze van achter aan, mét blauwe lampen en sirenes, zetten het kruispunt af en manen iedereen om zo snel mogelijk door te rijden. Het is maar een vraag...

Tja, kon natuurlijk ook komen door die militaire colonne die we inhaalden, maar who cares?
 
Heb jij voor op je motor dan ook een nummerplaat zitten?
Of was deze agent zo vriendelijk om al jouw gegevens op te sturen naar het bureau voor de "bonnetjes"
Wat een ei..l!!

Geen nummerplaat van voren natuurlijk :?
Deze agent was zo vriendelijk om mij helemaal tot aan het volgende stoplicht (3 km) te volgen zodat hij via de walkie-talkie mijn nummerplaatgegevens aan zijn collega kon doorgeven. Dat was dan 6km rijden en +/- 15min. kostbare politietijd verloren gegaan voor een boete van 28 Euro, ik reed +/- 55.
 
Kijk dat is nu het voordeel van een ambtenaren baan. Het interesseert niet wat de kosten zijn tov de opbrengsten. De kosten worden toch gedekt door ons belastingbetalers.
Aan het begin van het jaar effe een kostenbudgetje maken en als het niet uit komt, ach dan gaan ze volgend jaar wat meer controleren want dat levert geld op of de overheid schuift weer wat Eurootjes er naar toe.


Trouwens het politie apparaat is al lang haar doel voorbijgestreefd. Ze hebben geen "opvoedkundige taken meer" maar zijn gewoon een inkomstenbron voor justitie/overheid.
En die voorbeeldfunctie nemen ze ook niet zo nauw: vorige week ingehaald door 3 agenten in een burgerauto. Reden zeker 150 (want ik reed 140) en de besturende agent was met een mobieltje aan het bellen.......... Wat heet:"voobeeld stellen"

Efficiency en effectieviteit is een begrip dat nog ingeburgerd moet worden in de ambtenarij. Wordt tijd dat er eens wat prestatiegraadmeters ingevoerd worden....
:9


 
Laatst bewerkt:
Voordat ik mensen/ambtenaren tegen het hoofd stoot;

Mijn verhaal is enigzins gechargeerd................
Enne ik dwaal af. Wou eigenlijk die agent bedanken die me matste.

Thanks
 
Laatst bewerkt:
In november vorig jaar ging ik op een mooi vrije middag een kort ritje maken. Op de rotonde in IJsselstein kwamen twee motoragenten voor me rijden.
Onbewust volgde ik hen in hun fijne tempo van zo'n 160 km. (80 km weg)Een lekker ritje van zo'n 20 km. Na die 20 km op een rotonde stopt een van de twee en geeft me te kennen ook te stoppen. Oei!!!!!
Na de woorden "Verder rustig aan" ging hij weer achter zijn collega aan.
Dit toont maar weer aan dat ook motoragenten een echt motorhart kunnen hebben.
Sinds dit voorval kan ik weer wat enthousiaster naar motoragenten zwaaien.
:} *D :}
 
Ik heb vroeger een Honda CB750KZ gehad. Geflowed blokje, snelle uitlaat, andere sproeiers. Dan wil je ook wel eens proberen hoe snel dat ie gaat.
Nou, bij 200 wijst de toerenteller erg rood aan, dus deze lafaard draait dan het gas iets dicht.
Even later ga ik het dorp waar ik woon in, met een wat normalere snelheid, komt er een motoragent aanscheuren. Oom agent wijst mij naar de kant en ik krijg de gebruikelijke preek. Na de preek zegt ie: "ik wist niet dat die Honda-tjes zo hard liepen."
Dit is wel 14 jaar geleden gebeurd, ik denk niet dat ze vandaag de dag nog zo soepel zijn.

Maar ook agenten in blikjes zijn soms soepel. Ik reed pas met een auto 's avonds laat vol gas over de brug tussen Dordrecht en Zwijndrecht. Max. snelheid is 50 km/uur; drie banen, een busbaan, twee rijbanen.
Affijn, het bovenste bochtje kan je met 110 km/uur nog net halen. Word ik me daar zomaar aangehouden door dat busje wat zo lekker mee reed. Busje met verkeerde sportstreep dus.
Wel een prent, maar voor 30 km/uur te snel. Correctie heet dat.

Waarvoor dank. :}


Die kl*te kastjes, die moeten ze slopen.
Hoe? Zie methode van op www.tuftufclub.com
 
Terug
Bovenaan Onderaan