De psychologie van de te-hard-rijder

Hoe denk jij over wheelies en ander gestunt?
Leuke vraag(al was die niet aan mij gericht), maar eigenlijk kan je daar natuurlijk geen eenduidig antwoord op geven. Hangt er IMO maar net vanaf hòe en wáár e.e.a. plaats vindt.

Als iemand bewust probeert zijn motor in vreemde standen beter onder controle te krijgen en dat op een verstandigemanier doet op een veilige/rustige/afgesloten plek is er in mijn ogen geen enkel bezwaar tegen en valt het in de zelfde categorie als bijvoorbeeld trialrijden: het vergroten van de motorbeheersing. In dat geval is er zelfs iets voor te zeggen om het te zien als een vorm van acrobatiek (moeilijke maar gecontroleerde handeling) in plaats van als een "stunt" (per definitie een gevaarlijke handeling).

Iets anders vind ik het trekken van wheelies bij wijze van "stoer gedrag" op een drukke weg of voor een vol terras, ook al omdat de uitvoerders van dit soort stunts doorgaans niet het niveau van oefening (en het zelfde doel)hebben van de motorrijders uit de eerste groep, daar waar dit niveau eigenlijk een stuk hoger zou moeten liggen gezien de gekozen lokatie en de aanwezigheid van "levende/bewegende obstakels"
 
De gedaagden
Er zit een korps veel-te-hard-rijders op het forum. Tot mijn plezier worden ze soms betrapt voor snelheidsovertredingen ver boven de 50 km/u, worden ze voorgeleid voor de rechtbank en raken het rijbewijs een tijdje kwijt.

zzzzzzzzzzzz

Hier vind ik je al eng worden.

En waarom yeeh zwaar :-) :? Met 25kW kan je toch al makkelijk 120?
 
Inderdaad, een 17 jarige (toen reageerde hij voor het eerst op dit forum) baseert zijn nickname op een trailmotor, terwijl ie later een GS500E koopt en eigenlijk wil overstappen op een supersport. Tuurlijk, sorry dat ik dat niet gezien heb. dom dom dom
Voor een vent met een brommer in je icoon schop je wel lekker tegen iedereen aan hè??? Bang dat we je anders niet voor vol aan zien of zo??? B|
 
Voor een vent met een brommer in je icoon schop je wel lekker tegen iedereen aan hè??? Bang dat we je anders niet voor vol aan zien of zo??? B|

Nee, deze TS was niet op zoek naar heftige reacties met deze topic of zo

U vraagt, wij draaien (ben Molenaarszoon)
 
...
enkele rotte appels doen de hele groep pijn.
...


Zo zijn ooit de snelheidslimieten ingevoerd omdat een percentage niet kan rijden en ongelukken veroorzaakte of gewoon uit de bocht vloog.
Mijn enige ongeval met de motor was toen ik op een 80km weg een drietal auto's inhaalde met ongeveer 90km/h omdat zij 70 reden.
Na de 2e wilde ik tijdig tussenvoegen voor een tegenligger en een onoverzichtelijke zijweg (ik reed op een voorrangsweg buiten de bebouwde kom).
Door ruimtegebrek vanwege bumperkleven kon ik er niet tussen en versnelde ik tot ongeveer 110km/h om toch die 3e auto voorbij te gaan (tijd genoeg omdat ik ruim voor de tegenligger bij me was tussen wilde voegen) en inderdaad... een automobilist van links zag me niet en stak zomaar over.
getuigeverslag
De motorrijder haalde vlot en correct in en reed niet overdreven hard of asociaal. Hij kreeg geen ruimte om tussen te voegen en deed het enige wat hij kon doen en reed zelfs toen nog niet overdreven hard.
Hij had tijd en ruimte genoeg om de laatste in te halen en vormde geen enkel gevaar voor anderen, vervolgens stak er een automobiliste van links over die hij net niet meer kon ontwijken.

Dus wie maakt het kapot voor wie :? |(
 

Man wat een dom gelul weer. Jij bent het andere uiterste van de groep die je veroordeeld. Ga je ook lopen klagen over al die leasebak rijders die zich asociaal gedragen in het verkeer? Al die vertegenwoordigers in hun nette pak maar met asociaal rijgedrag? Alle politie agenten die zowel in burger als in functie verkeers overtredingen maken? Al die bejaarden die niet al te scherp meer zijn? Al die verjaardags gasten die met een borreltje op achter het stuur kruipen? enz, enz, enz. Waarom voel jij je benadeeld door mijn rijgedrag? Het verhaal dat jij net afsteekt is net zo onredelijk een éénzijdig als die rando's die elke snelheidsovertreding acceptabel vinden. Wat is dat toch voor dom gezeik dat alle motorrijders worden benadeeld door die ene hardrijder op zijn tijd. Zou elke porsche eigenaar naar een lotgenoot kijken met een blik van; dat is een asociale klootzak die eigenlijk op voorhand zijn rijbewijs maar moet worden afgenomen want hij verkloot het straks voor mij :? Die gasten die elke snelheids overtreding koste wat kost gaan lopen verdedigen staan een beetje los van de maatschappij, maar jij bent ook niet helemaal in kontakt met de rest van de wereld.
 
Typisch dat een aantal mensen hier hun eigen (foute) gedrag proberen te verantwoorden door erop te wijzen dat een ander (in dit geval TS) ook iets fout heeft gedaan. Hulde voor degene die toegeven dat ze wel eens iets fouts doen en daar het risico van in zien.
 
Tja... daar heb je ook wel een beetje gelijk in... per slot van rekening is het vrijdagmidag en erg warm... dan krijg je dat ;)

Ok dat klinkt vriendelijker :)

Dat brommertje is mijn eerste liefde op 2 wielen de Suzuki TS50, heb ondertussen al een grotere brommer hoor
 
Wat een gezever. :Z

Als iemand te hard wil rijden moet ie dat lekker zelf weten. Zolang hij of zij zelf de consequenties daarvoor dan maar aanvaardt. End of story.

Weet je wat pas asociaal is? Langzaam rijden. Eén langzaamrijder houdt tig anderen op die daar niet om gevraagd hebben. Iemand die (te) hard rijdt gaat je voorbij en dan ben je er vanaf.
 
Onzin. Twee weken terug nog boven de 200 gereden (geheel legaal op een lege rechte Duitse Autobahn).
In zo verre legaal, je bent niet meer verzekerd, dus naar mijn mening net zo dom bezig O-)
Denk je overigens dat de klap met 200 minder hard in in D; land dan in Nederland?

Verder vind ik je een vermakelijk figuur, ik hoop dat je nog met een hoop overtuigende opmeringen komt, dan is mijn vrijdag middag weer geslaagd :} *O*
 
Ok dat klinkt vriendelijker :)

Dat brommertje is mijn eerste liefde op 2 wielen de Suzuki TS50, heb ondertussen al een grotere brommer hoor
Oke, excuus... Ik ergerde me er even een beetje aan dat je de TS persoonlijk aanviel op zijn handelen uit het verleden i.p.v. inhoudelijk in te gaan op zijn argumenten en ik schoot een beetje door. -O-

TS50... leuk ding :Y
 
Wat een gezever. :Z

Als iemand te hard wil rijden moet ie dat lekker zelf weten. Zolang hij of zij zelf de consequenties daarvoor dan maar aanvaardt. End of story.

Weet je wat pas asociaal is? Langzaam rijden. Eén langzaamrijder houdt tig anderen op die daar niet om gevraagd hebben. Iemand die (te) hard rijdt gaat je voorbij en dan ben je er vanaf.
Alleen is dit toegestaan en te hard rijden niet.
We kijken dus puur naar de lettertjes in het wetboek en denken niet na met het gezonde verstand.
 
FF ZWAAAAAIEEEEEEEN :W :W :W :W :W :W :W


Ik zal aan je denken als ik met 150 op 1 wiel met mijn open pijp door een 30km zone rag met spelende kinderen :W
 
Wat een gezever. :Z

Als iemand te hard wil rijden moet ie dat lekker zelf weten. Zolang hij of zij zelf de consequenties daarvoor dan maar aanvaardt. End of story.

Ja das zeker waar, maar ik denk dat deze topic meer bedoeld is voor de hardrijders die hun rijbewijs verliezen en dan hier op het forum komen uithuilen.
;(
 
Wat een gezever. :Z

Als iemand te hard wil rijden moet ie dat lekker zelf weten. Zolang hij of zij zelf de consequenties daarvoor dan maar aanvaardt. End of story.

Weet je wat pas asociaal is? Langzaam rijden. Eén langzaamrijder houdt tig anderen op die daar niet om gevraagd hebben. Iemand die (te) hard rijdt gaat je voorbij en dan ben je er vanaf.
Voor de variatie ben ik het nu eens niet met je eens. Iemand die te langzaam rijdt die haal je in en dan ben je van 'm af...

Iemand die een beperkte snelheidsovertreding maakt op een duidelijk overzichtelijke plaats of een snelweg heb ik ook geen moeite mee maar rijden met een snelheid die echt grof hoger licht dan die van het omringende verkeer is vragen om problemen met/voor andere verkeersdeelnemers omdat eea nooit meer in te schatten is voor die ander en dus per definitie geen uiting van sociaal gedrag.

Weet je wat trouwens pas echt asociaal is??? Iemand die onoplettend rijdt of die voortdurend met andere dingen bezig is onder het rijden... :Y
 
Wat een gezever. :Z

Als iemand te hard wil rijden moet ie dat lekker zelf weten. Zolang hij of zij zelf de consequenties daarvoor dan maar aanvaardt. End of story.

Weet je wat pas asociaal is? Langzaam rijden. Eén langzaamrijder houdt tig anderen op die daar niet om gevraagd hebben. Iemand die (te) hard rijdt gaat je voorbij en dan ben je er vanaf.
:^

Tig anderen ophouden is dus een file creeëren. En waar heeft haast heel nederland een hekel aan? Juist, de file!

Bovendien: baat 't niet, dan schaadt het niet. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan