De psychologie van de te-hard-rijder

Deze vond ik net op internet, ook iemand die van snel rijden houdt.
klik ook even op de link, hij heeft ook filmpjes gemaakt. Die muziek _O-

Kudtbikes
Op het TT-circuit in Assen was het vandaag SuperBikes. Op de heenweg was het al lekker raak kwa flitsen. Ik hoop op de terugweg ook. PB zat namelijk -komende vanaf de MediaHypes-redactie te Drenthe- op de A28 en A50 middenin de stroom motoridioten op weg naar huis. Die dus denken dat de snelweg absoluut alleen voor hen is gemaakt. Aangemoedigd door een werkelijk ongelooflijk grote horde koekeloerders, die zich langs de autoweg in berm en bij benzinestations stond te vergapen aan de motorgekken. Echt waar: nog nooit zoiets debiels gezien.

Terug naar de motormongolen. Ze passeerden links, en rechts, hingen zo ongeveer bij iedereen tegen de bumper, en werden nog knap ierie ook wanneer je niet snel genoeg aan de klant ging. Eikels. Ze vlogen nog net niet over het dak. Zo'n mongool wist zich tussen PB's oto op de linkerbaan en de vangrail te persen, om vervolgens plankgas voorbij te denderen, met het handje wapperend zo van "flikker eens een eind aan de kant". Val toch dood vent. Zo'n idioot mogen ze wat mij betreft per direct van z'n motorfiets trappen en wel dusdanig, dattie er nooit meer op komt. Sukkel.

En als het er nou nog maar eentje was... nee, met hele bosjes tegelijk drukten ze alles en iedereen met meer dan twee wielen van de weg af. En stelden zo hun eigen verkeersregeltjes. En, zonder een centje overdrijving, bijna allemaal. Maximaal 100? Ben je besodeflikkerd, gewoon doorgassen. Derde rijbaan bij Zwolle afgesloten met rood kruis boven de weg? Mooi, kunnen de heren (en dames) motorgekken effe lekker doordenderen. Op de afgesloten baan natuurlijk, wat daggu anders?

De een na de ander aan het stunten, zigzaggend tussen de auto's door. En bumperkleven. En met het handje wapperen wanneer je niet snel genoeg aan de kant gaat. Nou, da's net wat voor PB, want die blijft dan wel effe dreug langzaam links hangen natuurlijk. Geen probleem voor de motorgekken: knallen ze je gewoon rechts voorbij, desnoods over de vluchtstrook (tot zeven keer toe geteld). Wat een gekken.

De paar motorrijders, die zich wel aan de veiligheid en regels hielden, hulde. Het waren er helaas maar weinig. Opvallend: de Engelsen en Duitsers reden keurig met de stroom otoos mee. Zo niet onze gehelmde landgenoten: dat waren de zakbakken die zichzelf en de weggebruikers om hun heen ronduit in gevaar brachten. Opzouten die hap. Rijbewijs afpakken, direct.

Ik mag toch werkelijk hopen dat de politie ook bij het afrijden vanuit dit evenement de camera vorstelijk heeft laten flitsen. En filmpopnamen heeft gemaakt, fors inzoemend op de nummerbordjes. Zodat ze die gekken alsnog kunnen aanpakken. Kijk maar: de een na de ander vliegt snoeihard voorbij op het stuk max 100 bij Zwolle (FeunFilmpje 1). En stuk voor stuk met groot licht op. Lekker hoor, zo'n felle knallerd in je spiegels. Effe verderop rijden we 120. Rechts tenminste. Links gaat het heel wat harder (FeunFilmpje 2). Pleur toch op! Nix SuperBikes: Kudtbikes!

Link:
http://www.pbdoetmee.nl/mt-archives/002784.html
 
Deze vond ik net op internet, ook iemand die van snel rijden houdt.
klik ook even op de link, hij heeft ook filmpjes gemaakt. Die muziek _O-

Kudtbikes
Op het TT-circuit in Assen was het vandaag SuperBikes. Op de heenweg was het al lekker raak kwa flitsen. Ik hoop op de terugweg ook. PB zat namelijk -komende vanaf de MediaHypes-redactie te Drenthe- op de A28 en A50 middenin de stroom motoridioten op weg naar huis. Die dus denken dat de snelweg absoluut alleen voor hen is gemaakt. Aangemoedigd door een werkelijk ongelooflijk grote horde koekeloerders, die zich langs de autoweg in berm en bij benzinestations stond te vergapen aan de motorgekken. Echt waar: nog nooit zoiets debiels gezien.

Terug naar de motormongolen. Ze passeerden links, en rechts, hingen zo ongeveer bij iedereen tegen de bumper, en werden nog knap ierie ook wanneer je niet snel genoeg aan de klant ging. Eikels. Ze vlogen nog net niet over het dak. Zo'n mongool wist zich tussen PB's oto op de linkerbaan en de vangrail te persen, om vervolgens plankgas voorbij te denderen, met het handje wapperend zo van "flikker eens een eind aan de kant". Val toch dood vent. Zo'n idioot mogen ze wat mij betreft per direct van z'n motorfiets trappen en wel dusdanig, dattie er nooit meer op komt. Sukkel.

En als het er nou nog maar eentje was... nee, met hele bosjes tegelijk drukten ze alles en iedereen met meer dan twee wielen van de weg af. En stelden zo hun eigen verkeersregeltjes. En, zonder een centje overdrijving, bijna allemaal. Maximaal 100? Ben je besodeflikkerd, gewoon doorgassen. Derde rijbaan bij Zwolle afgesloten met rood kruis boven de weg? Mooi, kunnen de heren (en dames) motorgekken effe lekker doordenderen. Op de afgesloten baan natuurlijk, wat daggu anders?

De een na de ander aan het stunten, zigzaggend tussen de auto's door. En bumperkleven. En met het handje wapperen wanneer je niet snel genoeg aan de kant gaat. Nou, da's net wat voor PB, want die blijft dan wel effe dreug langzaam links hangen natuurlijk. Geen probleem voor de motorgekken: knallen ze je gewoon rechts voorbij, desnoods over de vluchtstrook (tot zeven keer toe geteld). Wat een gekken.

De paar motorrijders, die zich wel aan de veiligheid en regels hielden, hulde. Het waren er helaas maar weinig. Opvallend: de Engelsen en Duitsers reden keurig met de stroom otoos mee. Zo niet onze gehelmde landgenoten: dat waren de zakbakken die zichzelf en de weggebruikers om hun heen ronduit in gevaar brachten. Opzouten die hap. Rijbewijs afpakken, direct.

Ik mag toch werkelijk hopen dat de politie ook bij het afrijden vanuit dit evenement de camera vorstelijk heeft laten flitsen. En filmpopnamen heeft gemaakt, fors inzoemend op de nummerbordjes. Zodat ze die gekken alsnog kunnen aanpakken. Kijk maar: de een na de ander vliegt snoeihard voorbij op het stuk max 100 bij Zwolle (FeunFilmpje 1). En stuk voor stuk met groot licht op. Lekker hoor, zo'n felle knallerd in je spiegels. Effe verderop rijden we 120. Rechts tenminste. Links gaat het heel wat harder (FeunFilmpje 2). Pleur toch op! Nix SuperBikes: Kudtbikes!

Link:
http://www.pbdoetmee.nl/mt-archives/002784.html

_O-

Die muziek er ook bij... geweldig... Ik citeer: "superbikes?... Kudtbikes" _O-

Dan moet je maar niet in zo een koekblikje zitten... Die gaan nou eenmaal wat langzamer. -O-
 
Mijn oordeel
Te-hard-rijders zijn een triest voorbeeld van slachtoffers van 'Groupthink'-processen. Vanwege hun grote wens om hun eigen normen te verdedigen, zowel cognitief als affectief, zal daar ook weinig verandering in komen. Blijft over het middel gedragscontrole; het afnemen van de rijbewijzen. Het klinkt hard, maar het is de enige oplossing om hun gedrag te conformeren aan maatschappelijk gewenst gedrag.

sprak vorige week nog iemand vd polisie: meeste bekeuringen zijn juist diegene die allleen rijden !!

ja en je kan overal wel een theorie op los laten

psychologie van de te-zacht-rijder.........

psychologie van de te hard vloekers..........

psychologie van de te hard stinkers............
 
Deze vond ik net op internet, ook iemand die van snel rijden houdt.
klik ook even op de link, hij heeft ook filmpjes gemaakt. Die muziek _O-

Kudtbikes
Op het TT-circuit in Assen was het vandaag SuperBikes. Op de heenweg was het al lekker raak kwa flitsen. Ik hoop op de terugweg ook. PB zat namelijk -komende vanaf de MediaHypes-redactie te Drenthe- op de A28 en A50 middenin de stroom motoridioten op weg naar huis. Die dus denken dat de snelweg absoluut alleen voor hen is gemaakt. Aangemoedigd door een werkelijk ongelooflijk grote horde koekeloerders, die zich langs de autoweg in berm en bij benzinestations stond te vergapen aan de motorgekken. Echt waar: nog nooit zoiets debiels gezien.

Terug naar de motormongolen. Ze passeerden links, en rechts, hingen zo ongeveer bij iedereen tegen de bumper, en werden nog knap ierie ook wanneer je niet snel genoeg aan de klant ging. Eikels. Ze vlogen nog net niet over het dak. Zo'n mongool wist zich tussen PB's oto op de linkerbaan en de vangrail te persen, om vervolgens plankgas voorbij te denderen, met het handje wapperend zo van "flikker eens een eind aan de kant". Val toch dood vent. Zo'n idioot mogen ze wat mij betreft per direct van z'n motorfiets trappen en wel dusdanig, dattie er nooit meer op komt. Sukkel.

En als het er nou nog maar eentje was... nee, met hele bosjes tegelijk drukten ze alles en iedereen met meer dan twee wielen van de weg af. En stelden zo hun eigen verkeersregeltjes. En, zonder een centje overdrijving, bijna allemaal. Maximaal 100? Ben je besodeflikkerd, gewoon doorgassen. Derde rijbaan bij Zwolle afgesloten met rood kruis boven de weg? Mooi, kunnen de heren (en dames) motorgekken effe lekker doordenderen. Op de afgesloten baan natuurlijk, wat daggu anders?

De een na de ander aan het stunten, zigzaggend tussen de auto's door. En bumperkleven. En met het handje wapperen wanneer je niet snel genoeg aan de kant gaat. Nou, da's net wat voor PB, want die blijft dan wel effe dreug langzaam links hangen natuurlijk. Geen probleem voor de motorgekken: knallen ze je gewoon rechts voorbij, desnoods over de vluchtstrook (tot zeven keer toe geteld). Wat een gekken.

De paar motorrijders, die zich wel aan de veiligheid en regels hielden, hulde. Het waren er helaas maar weinig. Opvallend: de Engelsen en Duitsers reden keurig met de stroom otoos mee. Zo niet onze gehelmde landgenoten: dat waren de zakbakken die zichzelf en de weggebruikers om hun heen ronduit in gevaar brachten. Opzouten die hap. Rijbewijs afpakken, direct.

Ik mag toch werkelijk hopen dat de politie ook bij het afrijden vanuit dit evenement de camera vorstelijk heeft laten flitsen. En filmpopnamen heeft gemaakt, fors inzoemend op de nummerbordjes. Zodat ze die gekken alsnog kunnen aanpakken. Kijk maar: de een na de ander vliegt snoeihard voorbij op het stuk max 100 bij Zwolle (FeunFilmpje 1). En stuk voor stuk met groot licht op. Lekker hoor, zo'n felle knallerd in je spiegels. Effe verderop rijden we 120. Rechts tenminste. Links gaat het heel wat harder (FeunFilmpje 2). Pleur toch op! Nix SuperBikes: Kudtbikes!

Link:
http://www.pbdoetmee.nl/mt-archives/002784.html
Heb gelijk maar even gereageerd!
 
Ik denk dat TS voor het grootste gedeelte wel gelijk heeft wat betreft hoge snelheidsovertredingen. Maar er wordt zo tegenin gegaan omdat niemand van betweters en hypocrieten houdt!
Vandaag kwam ik er ook een tegen bij Hans van Wijk. Ik was door rood gereden bij een kruispunt en ik had rechts ingehaald. Het zijn twee groffe overtredingen, en deze man had mij dat zien doen en zei: jij hebt zeker pas je rijbewijs? En vond zichzelf met zijn 20 jaar rijervaring helemaal geweldig, terwijl hijzelf misschien ook wel dagelijks overtredingen maakt. Ik kots op hypocrieten :r , dus ook op jou TS!
 
Gelukkig zijn er nog mensen die elkaar aanspreken op normafwijkend gedrag.
Dat licht zal wel echt vuurrood zijn geweest want waarom zou deze medemotorrijder daarover liegen.
Zou veel vaker moeten gebeuren. :W

Ninjawil

full
 
En toch zullen de meeste Nederlanders de inbeslagname terecht vinden.

Vind je het niet vreemd dat er vanuit de maatschappij wel brede steun is voor bijvoorbeeld motorrijder-'vriendelijke' vangrails, het inhalen van files, het soepele parkeerbeleid, maar niet voor 190 km/u rijden?


Wat in godsnaam zijn "Motorrijder-vriendelijke vangrails"?

Ik heb inderdaad wel eens horen zeggen dat de vangrails net een frietsnijder zijn als je er met hoge snelheid tegenaan klapt.
 
- 190 km/u pieksnelheden na enorme acceleratie,



dat snelheid zit mij idd ook dwars. Dat haalt ie namelijk nét niet in zijn 2e versnelling. toch voor de 1000cc moeten gaan denk ik :Y *O*
 
Wat in godsnaam zijn "Motorrijder-vriendelijke vangrails"?

Ik heb inderdaad wel eens horen zeggen dat de vangrails net een frietsnijder zijn als je er met hoge snelheid tegenaan klapt.

Dan zit er onder de vangrail nog 1 (= ipv - (_ + -, =)) zodat je als je ertegen komt niet onthoofd of dergelijk wordt door de staanders van de vangrail. Je glijd er dan langs ipv er onder.
 
Nee het klopt echt! Mijn ZX-10R loopt ook pas lekker vanaf de 170 km/h. Ik wil toch niet mijn motor te vervuilend maken door een onvolledig verbranding?

Wat denk je dat dat voor gevolgen heeft voor het milieu?

Yep, dat heb je met zo'n ZX10.
Koop dan gewoon een Blade, die rijden bij 200 al lekker :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan