De psychologie van de te-hard-rijder

Ik denk dat TS voor het grootste gedeelte wel gelijk heeft wat betreft hoge snelheidsovertredingen. Maar er wordt zo tegenin gegaan omdat niemand van betweters en hypocrieten houdt!
Vandaag kwam ik er ook een tegen bij Hans van Wijk. Ik was door rood gereden bij een kruispunt en ik had rechts ingehaald. Het zijn twee groffe overtredingen, en deze man had mij dat zien doen en zei: jij hebt zeker pas je rijbewijs? En vond zichzelf met zijn 20 jaar rijervaring helemaal geweldig, terwijl hijzelf misschien ook wel dagelijks overtredingen maakt. Ik kots op hypocrieten :r , dus ook op jou TS!


:^
 
Dit topic is echt compleet... nutteloos! *O* *O*

Verder wel grappig :P .. Ik ga zelf geen ordeel vellen, maar je hebt in ieder geval een discussie opgewekt :P lol :}
 
Laatst bewerkt:
Ik vind t ook errug leuk dat dit Topic-starter GasGas als nickname heeft! :Y


:]

ps. ik zal voortaan NOOIT meer te hard rijden. Dat betekent hier dus niet meer max. 15 km te hard want dan ben ik al mn rijbewijs kwijt! -O- Nee, doe t niet meer. Dit topic heeft t me geleerd.




















:+
 
Waarom rij ik te hard?
Na het behalen van mijn rijbewijs na slechts 6 uurtjes les. Voelde ik meteen een Rossi. M'n eerste motor was dan ook een cbr1000. Op dat ding had ik maar twee mogelijkheden. Vol gas of vol in de ankers. Racen over straat en fietspad om toch net iets eerder aan te komen dan die maten achter me. Die open uitlaat deed het ook erg goed. 4 jaar lang heb ik dit vol gehouden zonder ook maar één ongeluk of bijna ongeluk en zonder hoge boetes.


Inkeer
Na 4 jaar toch even mijn rijgedrag onder de loep genomen en besloten dat het misschien toch enigszins gevaarlijk was. Ik probeerde een voorbeeld te nemen aan mensen als de topic starter. Deze beschouwing was twee jaar geleden.

huidige situatie
In de afgelopen 2 jaren dat ik probeerde een voorbeeld functie te zijn voor elke motorrijder heb ik nog nooit zo'n grote stapels bekeuringen en ongelukken gehad. Vorig jaar alleen al ben ik 3 keer van achteren aangereden waarvan 2 keer vrij serieus.
minstens 20 keer geflitst met 10 km/u tehard en ontelbare keren vol in de ankers gemoeten vanwege wangedrag/onoplettendheid van mede weggebruikers.

Besluit
Ik heb m'n open demper weer gemonteerd die meer dan 134dB maakt. (Verder gaat mijn dB meter niet) Dan horen ze me weer tenminste aankomen en zullen ze wel twee keer bedenken dicht op m'n achterwiel te rijden.
Ik ga weer "roekeloos" rijden want dan ben je veel meer bezig met het rijden i.p.v. omgeving te bewonderen.
Snel rijden betekent ook sneller langs gevaarlijke situaties. Snel rijden houd je scherp. Je leert beter anticiperen en heirdoor ben je minder groot risico op de weg.

Boodschap aan TS: Jij schaamt je voor ons. Dat mag. Maar op het moment dat jij in de kroeg staat en vertelt dat je motorrijder bent zullen veel mensen je bewonderen en dat komt door de reputatie van die kleine groep rotte appels.

graag gedaan. :W
 
Ik vind t ook errug leuk dat dit Topic-starter GasGas als nickname heeft! :Y


:]

ps. ik zal voortaan NOOIT meer te hard rijden. Dat betekent hier dus niet meer max. 15 km te hard want dan ben ik al mn rijbewijs kwijt! -O- Nee, doe t niet meer. Dit topic heeft t me geleerd.















:+

GasGas is een merk, witte n00b in tomatensaus.
De TS heeft op zich best gelijk, wie eerlijk is moet dat toegeven.
Dat je ervoor kiest om toch door te gaan met je eigen (misschien wel gevaarlijke) rijstijl is voor 100% aan jou..
 
@ TS ---> YOU SUCK!

azijnpisser... :r

Koop een trapfiets en ga op een trapfietsforum lopen zeiken :W
 
PPPFFFRRRTTT...ik ga niet eens reageren in dit totaal onzinnige topic met zo'n stompzinnige TS die beter direct naar het bejaardenhuis kan verhuizen...heb zelden zo'n betutelende, kortzichtige, bekrompen, nietszeggende, kleinzerige, hoop stinkende kamelenstront uit iemand brein zien flikkeren als van deze azijnpissende Neandertaler...maar da's maar mijn mening natuurlijk ;)


oeps...tikte ik dit nu hardop :X






:+ :P O-)
 
PPPFFFRRRTTT...ik ga niet eens reageren in dit totaal onzinnige topic met zo'n stompzinnige TS die beter direct naar het bejaardenhuis kan verhuizen...heb zelden zo'n betutelende, kortzichtige, bekrompen, nietszeggende, kleinzerige, hoop stinkende kamelenstront uit iemand brein zien flikkeren als van deze azijnpissende Neandertaler...maar da's maar mijn mening natuurlijk ;)


oeps...tikte ik dit nu hardop :X






:+ :P O-)

WHAHAHAHAHAHAHAHAHA JIJ BENT GRAPPIG MAN!!!!

not..

:r
 
Even een korte uitleg over de psychologie van een te-hard-rijder:

Als je 200 rijd heb je weinig tijd om er over na te denken of dit wel verstandig is.
 
....
huidige situatie
In de afgelopen 2 jaren dat ik probeerde een voorbeeld functie te zijn voor elke motorrijder heb ik nog nooit zo'n grote stapels bekeuringen en ongelukken gehad. Vorig jaar alleen al ben ik 3 keer van achteren aangereden waarvan 2 keer vrij serieus.
minstens 20 keer geflitst met 10 km/u tehard en ontelbare keren vol in de ankers gemoeten vanwege wangedrag/onoplettendheid van mede weggebruikers.

Besluit
Ik heb m'n open demper weer gemonteerd die meer dan 134dB maakt. (Verder gaat mijn dB meter niet) Dan horen ze me weer tenminste aankomen en zullen ze wel twee keer bedenken dicht op m'n achterwiel te rijden.
Ik ga weer "roekeloos" rijden want dan ben je veel meer bezig met het rijden i.p.v. omgeving te bewonderen.
Snel rijden betekent ook sneller langs gevaarlijke situaties. Snel rijden houd je scherp. Je leert beter anticiperen en heirdoor ben je minder groot risico op de weg.

...
graag gedaan. :W
:^
(Iets) Sneller rijden dan het omringende verkeer lijkt mij ook een veiliger situatie, omdat je pro-actief denkt, ipv reageren op alle stomme stunten die je medeweggebruikers uitvoeren.
Het enige nadeel is het feit dat er nu zodanig véél flitsers op de baan zijn, dan je op die manier niet meer kunt rijden, zonder dat iedere rit je je rijbewijs kan kosten.
Ik rij ook met meer aandacht als ik me wat "vlotter" door het verkeer beweeg, als ik me netjes tussen de vooruitsukkelende voertuigen hou, is de kans inderdaad véél groter dat ik door verminderde aandacht achteraan mijn voorligger knal of dat mijn achterligger mijn achterwiel probeert in te deuken.
Het komt mij soms over alsof de mensen nu de idee hebben van "ik rij de max toegestane snelheid, alle andere overtredingen zijn niet van belang, iedereen rijdt traag, dus kan ik mijn manoeuvre gemakkelijk uitvoeren, de anderen kunnen door de lage snelheid toch gemakkelijk stoppen"
Lage snelheid = schijnveiligheid
 
Boodschap aan TS: Jij schaamt je voor ons. Dat mag. Maar op het moment dat jij in de kroeg staat en vertelt dat je motorrijder bent zullen veel mensen je bewonderen en dat komt door de reputatie van die kleine groep rotte appels.

:}

Schijt hebben aan degenen die denken exact te kunnen bepalen wat goed is voor jou, dat is voor mij een belangrijk onderdeel van het motorrijden. Als je het verkeersbeleid hier als motorrijder zijnde geweldig vind, denk ik dat je op het verkeerde voertuig gestapt bent. Ik schaam me er in ieder geval allerminst voor om bij die groep 'rotte appels' te horen! :]
 
Godsgeklaagde kanarie ! Weer zo´n ongelooflijk topic. :r

Ik kom hier toevallig aangezien ik aan het zoeken was op GasGAS EC250. Vind ik namelijk een leuke brommert. Kun je lekker asociaal mee door de stad raggen. Vind ik leuk ! Blijkt gvd dat de TS GasGas heet ! Maar hij vind gassen helemaal niet leuk ! Ik wel. Daarom ga ik nu ergens anders zoeken.
 
De mensen die zich door de TS voelen aangesproken laten zich erg kennen. Als kleine kinderen schelden ze de TS verrot, "ja, jij bent stom!" roepen ze dan terug, vervaarlijk zwaaiend met hun geheven vuistje, stampvoetend met hun laarsjes. Ook roepen ze "Ja, ik gedraag mij zoals ik wil, lekker pûh!", waarmee zij aangeven in hoeverre zij zich iets aan andere mensen gelegen laten. Woest rijdend op hun brommertjes (kijk mamma, zonder handen!) vervolgen zij vervolgens hun weg.

Tut tut.
 
Ik rijd altijd op m'n gevoel,en ja dat is vaak te hard nou en.
Zo hoef ik maar de helft van het verkeer in de gaten te houden.
En als het nodig is rijd ik langzaam.
 
De mensen die zich door de TS voelen aangesproken laten zich erg kennen. Als kleine kinderen schelden ze de TS verrot, "ja, jij bent stom!" roepen ze dan terug, vervaarlijk zwaaiend met hun geheven vuistje, stampvoetend met hun laarsjes. Ook roepen ze "Ja, ik gedraag mij zoals ik wil, lekker pûh!", waarmee zij aangeven in hoeverre zij zich iets aan andere mensen gelegen laten. Woest rijdend op hun brommertjes (kijk mamma, zonder handen!) vervolgen zij vervolgens hun weg.

Tut tut.

Stomme moraalridder. :P









:+
 
Door GasGas in een van zijn andere topics:


Kind of hond voor je voorwiel, wat te doen?

In koekblik is de juiste oplossing duidelijk: remmen.

Maar bij de motor lijkt de juiste oplossing me minder eenduidig. Bij hard remmen verplaatst je gewicht zich naar je voorwiel, met alle risico dat je bij impact over de kop slaat, headfirst hard op het wegdek landt, je eigen motor op je rug krijgt, etc.

Is de betere oplossing, hoe cru het ook mag klinken, gas bijgeven? Een beetje (niet supersport) motor weegt inclusief berijder 300 kilo, waarmee je het van kleine dieren en kinderen wel wint. Voor het andere slachtoffer is de impact groter, maar met trekkende motor en het gewicht iets achter lijken mij je eigen overlevingskansen zoveel beter.

Ik hoop uiteraard nooit in de situatie te komen, maar is de beste oplossing (althans voor je eigen gezondheid) gas bijgeven?


Nee hoor lekker zeuren over snelheid van anderen en zelf met het voorstel komen om gas bij te geven als je een kind voor je voorwiel krijgt, lekkere vent ben jij !!!


TS: WAT BEN JIJ EEN THUNDERNERD !!!!
 
Dit is ook een hele leuke uitspraak van je!

Vraagje:
Lijkt het je ook niet heel erg slecht voor het imago van de motorrijders als je even gas bij geeft en een kind overrijdt om er zelf beter af te komen?

Nee jij bent sociaal!

Edit> Ik zoek nog even verder in je oude uitspraken, dit is best leuk!

Ahum, volgens mij al eens gezegd.

Geeft niet hoor mag best nog eens gezegd worden, dit was ook een van de redenen waarom dit topic zo lang is geworden
 
Terug
Bovenaan Onderaan