De reanimatie van een CB

CB400F

de zwarte zwabberaar
Donateur
19 nov 2002
8.121
116
Velsen-Zuid
Na jaren van verwaarlozing, ben ik afgelopen weekend, weer begonnen aan het reanimeren van "de Zwarte".
Wat moet er zoal gebeuren:
[*]andere draadboom, de huidige gaf al een tijdje storing en ik heb een nieuwe liggen
[*]Tank opnieuw spuiten, de verf ziet er nu niet uit
[*]poetsen poetsen en nog een poetsen, want overal zit vliegroest
[*]Electronische ontsteking ?
[*]konische balhoofdslagers?

En wat ik verder nog tegen kom, blokje zou in principe goed moeten zijn, dat heb ik voor het weg zetten nog helemaal open gehad en volledig van nieuwe pakkingen voorzien, dus dat zou nog wel prima moeten zijn.

Al met al, zondag dus de fiets opgehaald uit de stalling, waar ie stond sinds ik uit mijn sleutelhok moest, Bandjes stonden zacht en rem deed niets meer. Mooie reden om gelijk de remleidingen door staalflex te vervangen en een andere klauw te monteren, want die er nu op zit mist de ontluchtingsnippel en alle remvloeistof was verdwenen.
Maar eerst begonnen met het grote werk, dus gelijk de draadboom eruit getrokken en de nieuwe (orginele in deze, in de caferacer moet een aangepaste komen) erin gedaan. Ben je toch altijd weer even zoet mee.
Daarna aan de tank begonnen, schuren schuren en nog eens schuren. Vervolgens zooi in de spuit plamuur gezet en daarna kon het schuren weer verder gaan :P
Her en der even wat putjes die te diep zijn opgevuld zodat het allemaal weer netjes strak wordt.

En maar eens bedenken hoe de zooi gespoten gaat worden. De tank word zwart, dat staat buiten kijf, maar volgens mij kan ik nog wel wat lolligs ermee. Ik heb destijds met de CBR geexperimenteerd met een honda logo in de lak mee gespoten.
Denk dat ik dat nu weer ga doen, maar welk logo gaat het worden.
Het klassieke logo is schitterend, maar ook weer wat lastig om uit te snijden en het gaat toch in een enkele kleur worden.
Een andere optie is het japanse Honda Logo, dat is natuurlijk ook wel weer leuk.

Van de week zal ik weer eens wat foto's van het beestje gaan posten.

Voor wie haar niet kent:
large
 
Laatst bewerkt:
hahaha, maar ja niet iedereen kan zeggen dat hij/zij bij deze dame onder haar rokje gekeken heeft :+
 
Hey veel succes met opknappen dan heh!
En don't forget: Less is more..

Foto's,foto's,foto's, foto's
 
hahaha, maar ja niet iedereen kan zeggen dat hij/zij bij deze dame onder haar rokje gekeken heeft :+

En zelfs in de bosjes mee heb gelegen :+

whohahaha, maar euh, ben blij te horen dat ze weer wat TLC krijgt. Krijgen we haar nog te zien op een BBQ?
 
Als het een beetje mee zit moet dat gaan lukken, de orginele plannen die ik had voor dat weekend zijn toch om gegaan.
 
En zelfs in de bosjes mee heb gelegen :+

whohahaha, maar euh, ben blij te horen dat ze weer wat TLC krijgt. Krijgen we haar nog te zien op een BBQ?

Sow, dus deze "dame" heeft al wat relaties op d'r lijstje staan. Zou je haar wel meebrengen naar de CBBQ met al die ouwe snoeperts?

:+
 
Daar ben ik niet zo bang voor, moet haar alleen op tijd af hebben, maar gaat de goede kant op :P Alleen nu weer even woekeren met de tijd :(
 
hehehe zo festival weer overleefd, dus komende week maar weer verder met de CB :P
To do:
- spuitwerk afmaken
- nieuwe onderdeeltjes bestellen
- schuur thuis opruimen
- onderdelen stelling in ere herstellen :P
- schuur bij mijn ouders weer een beetje fatsoeneren.
 
Korte update:

Draadboom helemaal nagelopen en die is klaar, beter gezegd. Dit is zo uitgehard en verdroogd dat die niet meer te redden is.
Nu heb ik nog wel ergens een NOS kabelboom liggen, maar ik ben ooit echt wild geweest van die originele. Denk dat ik ook voor de zwarte maar ga voor het "Ratman"6 draden systeem, net als ik voro de caferacer op wil gaan bouwen.
Moest de werkbank nu weer even vrijmaken ivm een surprise, maar daarna weer vrolijk door.
Nog ergens los draad zien te scoren en de goede kabelschoentjes (op advies van Ratman ook maar originele Honda connectoren halen)
 
:W Oma,

zo draad is gevonden, connectoren zijn ook in huis en vanaf donderdag de schuur weer voor mezelf.
Dus eindelijk weer eens aan de knutsel
 
ksst oma,

zo we zijn weer bezig:
16052010033.jpg


16052010034.jpg


16052010035.jpg


Ook ben ik weer helemaal klaar met mijn oude ontsteking, dus zo naar de wel bekende zaak in Wormerveer, waar een mooie verse op me ligt te wachten.

Het gaat er dus al met al toch nog van komen, de zwarte gaat weer rijden na (ik denk 6 jaar stilstand)
 
Goed,

dus aan de gang met de hele zooi.
Eerst maar eens boodschappen gedaan voor wat modern spul:
IMAG0078.jpg


en daarna de patient onder handen genomen,
dus dyna s ontsteking erin en gelijk een setje verse bobines:
IMAG0079.jpg


en toen hadden we dyna erop zitten
IMAG0080.jpg


was een beetje gepiel om de beugels te modificeren, waardoor het allemaal wat minder snel ging dan gepland, maar goed het zit erop en morgen gaan we weer verder
 
Damn is het alweer zo lang geleden??

inmiddels verhuisd en nu is de zwarte weer thuis
fecb7848e695a80e58c146d1c40c62b6


dus nu weer verder klussen.
 
nope,

in al die tijd niets gedaan aan deze fiets. Maar nu weer verder ermee.
 
Zo tijd voor een kleine update.
Zat nog even goed te kijken naar de bobines en die hangen wel erg laag tov het blok, waardoor de bougiekabels tegen het blok aan hangen.
Dat lijkt me niet heel erg geslaagd, dus even kijken of ik die iets kan ophogen
 
lijkt inderdaad wel mee te vallen, maar ze komen net tegen de carter ontluchting aan.
Denk dat ik er 2 dikke moeren onder gooi, dan zou ik voldoende massa over moeten houden denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan