De reden dat je motor bent gaan rijden???

Ik ben opgegroeid in Burkino Faso...mijn familie en ik woonde maar liefst 25KM van de dichtsbijzijnde waterput vandaan...elke dag liepen mijn broertje N'duyo en ik met een zware kruik op ons hoofd door de alles verzengende zon om water te halen EN weer terug...tot op een dag een cameraploeg met Caroline Tensen ons dorpje Abu Delembé bezocht voor een tranentrekker van RTL4...en toen gebeurde iets wat niemand ooit verwacht had...onze medicijnman kreeg een motorfiets aangeboden...deze was bedoeld voor het gehele dorp, zodat we water konden halen zonder blaren op de voeten te krijgen...om beurten mochten we naar de waterput rijden...eerst N'duyo, toen N'Kufo, toen Merehne, toen Maboeko etc. etc...toen ik eindelijk aan de beurt was was ik zo blij als een kind...ik reed naar de waterput, maar eenmaal aangekomen bedacht ik me...ik reed verder en verder en had allang besloten: die motor is van mij en ik ga niet terug naar dat pokke-lepra dorp...ik snap nu ook goed dat mensen bij motorrijden een gevoel van vrijheid ervaren...ik heb dat namelijk ook...al mijn dorpsgenoten verrekken van de dorst (en honger) en ik rij met wapperende haren door het zonnige Afrika!






:+
 
mijn verslaving heb ik opgelopen, toen ik bij m'n vader zaliger op de
treeplankjes van z'n Heinkel scooter mocht.Ik denk datik een jaar of
6 was en die warme wind door mijn haren voelde waaien en dan die snelheid..
wat was het?..50..60 km toch al gauw!
Daarom rij ik nu naked en met een jethelmpie op, van bocht naar bocht en met
een grote grijns op m'n smoel waarvan je bij terugkomst gewoon pijn van in
je bek hebt.
Verder is motorrijden een aardig alternatief als therapeutisch middel
tegen allerlei lichamelijke kwaaltjes en klachten.Heb ik pijn in me rug..
even een half rondje nederland doen.Voel je je een beetje somber en
neerslachtig..trek het gas maar eens lekker open.
Grijpt de stress van je baan je naar de strot...kruip op je machientje en laat het allemaal van je af waaien..i luv it
 
mijn verslaving heb ik opgelopen, toen ik bij m'n vader zaliger op de
treeplankjes van z'n Heinkel scooter mocht.Ik denk datik een jaar of
6 was en die warme wind door mijn haren voelde waaien en dan die snelheid..
wat was het?..50..60 km toch al gauw!
Daarom rij ik nu naked en met een jethelmpie op, van bocht naar bocht en met
een grote grijns op m'n smoel waarvan je bij terugkomst gewoon pijn van in
je bek hebt.
Verder is motorrijden een aardig alternatief als therapeutisch middel
tegen allerlei lichamelijke kwaaltjes en klachten.Heb ik pijn in me rug..
even een half rondje nederland doen.Voel je je een beetje somber en
neerslachtig..trek het gas maar eens lekker open.
Grijpt de stress van je baan je naar de strot...kruip op je machientje en laat het allemaal van je af waaien..i luv it
 
Gedwongen door een motor rijdenden vriend en me Pa.....

op mijn 19e na het behalen van mijn auto rijbewijs. Moest ik dus van mijn motor rijdende vader gaan beginnen aan me motor rijbewijs. Zijn woorden waren zo iets van. Het boeit je misschien nu geen reet maar over een paar jaar ben je blij dat je het papiertje op zak hebt.
Na een les of 10 en na een aanrijding met een auto op de scooter :X was het dus ook totaal voorbij. 1 jaar niet gelest. Tot dat ik een oude maat tegen kwam die ook motor rijd. Na wat aan dringen toch nog mijn rijbewijs gehaalt op mijn 23st ofzo. Nu 28 en totaal verslaaft aan motoren, motorracen en alles wat er om heen draait..... Tot irritatie van mijn vrouw toe :9 :W We moeten dus sparen voor een huisje en dus ook al aardig op weg.((voor een hypotheek moet je in Aus minimaal 10% eigen geld hebben van de executie waarde))
Maar ik betrapte me al een paar keer op het rond snuffelen naar een Zx10 of Gixxer1000 2004 versie :X :N

Als ik nu nog met rijbewijs had moeten beginnen was het een ramp geweest.
Dus tanks Pa tanks Ed :} 8-) :+ :9 :W
 
Van kleins af aan heb ik gezwijmeld samen met m'n vader
(die niet mocht van z'n vrouw, mijn moeder) :)

Ik was op mijn 18e zo effectief met zeuren dat ik mijn motorrijbewijs mocht halen, gevolgd door mijn vader.
 
Leek me leuk, en gaat sneller dan de brommer, en woonde 12 km van de eerste winkel af, in de middle off nowhere in Staatsbos bij Nieuwleusen/Punthorst/Staphorst/IJhorst aab een zandweg geboren, Koolhaarsweg

Toen 18
2 x spijt gehad, was bij beide schuivers die ik heb gemaakt
Nu 43 en heb altijd doorgereden, ook wel auto enzo, maar motor is gewoon erg handig

Dus niet uit het land van de file's maar uit een andere praktische overweging
Ook eerst A en toen B en E rijbewijs gehaald

Eerste winter was fucking koud, met de schaatsen achterop naar de ijsbaan, toen nog geen handvat verwarming enzo, gewoon Yamaha RD 350 LC wat de klok sloeg
 
Ik ben opgegroeid in Burkino Faso...mijn familie en ik woonde maar liefst 25KM van de dichtsbijzijnde waterput vandaan...elke dag liepen mijn broertje N'duyo en ik met een zware kruik op ons hoofd door de alles verzengende zon om water te halen EN weer terug...tot op een dag een cameraploeg met Caroline Tensen ons dorpje Abu Delembé bezocht voor een tranentrekker van RTL4...en toen gebeurde iets wat niemand ooit verwacht had...onze medicijnman kreeg een motorfiets aangeboden...deze was bedoeld voor het gehele dorp, zodat we water konden halen zonder blaren op de voeten te krijgen...om beurten mochten we naar de waterput rijden...eerst N'duyo, toen N'Kufo, toen Merehne, toen Maboeko etc. etc...toen ik eindelijk aan de beurt was was ik zo blij als een kind...ik reed naar de waterput, maar eenmaal aangekomen bedacht ik me...ik reed verder en verder en had allang besloten: die motor is van mij en ik ga niet terug naar dat pokke-lepra dorp...ik snap nu ook goed dat mensen bij motorrijden een gevoel van vrijheid ervaren...ik heb dat namelijk ook...al mijn dorpsgenoten verrekken van de dorst (en honger) en ik rij met wapperende haren door het zonnige Afrika!






:+



_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
 
Motorrijden interesseerde me nooit. Gevaarlijke idioten vond ik het.

Toen ging mijn verkering uit en kreeg ik verkeerde vrienden. Nu rij ik zelf motor. '(
 
Vriendin heeft al een tijdje een CBR600F en heeft me aangestoken met het virus. De snelheid, het bochtenwerk, het geluid en het gevoel bij +9000RPM.
 
Ben ooit begonnen met een tomosje, die 3 maanden later vastliep. Toen kwam er een suzuki crosbrommer met snelle 50.. Dat was wel even wat anders. Toen het bromfietsrijbewijs werd uitgevonden werd de pakkans te groot en heb ik mijn motorrijbewijs gehaald. Eerst met het idee om de brommer tot motor om te bouwen, maar al snel stond er een GS850G in de tuin.. Was wel vreselijk koud in de winter, bij elk stoplicht de handjes op de motor om op te warmen.

Is eigenlijk vanzelf gegroeid.. En voor het type motor; gewoon een motor die lang in elkaar blijft zitten, waar ik goed op pas, die makkelijk zelf te onderhouden is en niet veel kost in aanschaf.
 
toen een jochie van 4 of 5 jaar was
stond er achter onze flat een oude bmw een beetje aan te roesten

en daar klom ik al klein jochie op (stiekumpjes) en deed ik alsof ik motoragent was

dan vond ik toen zoooo geweldig :}

toen ik 18 werd kreeg ik van me ouders me autorijbewijs kado

en omdat ik wou wachten tot ik genoeg geld had voor me rijbewijs EN dat ik meteen zwaar kon rijden besloot ik te sparen en te wachten tot me 21ste

nu heb ik me avb gehaald..vorige week een motor opgehaald uit belgie (moet nog ff langs het RDW)
en binnen nu en ongeveer een maandje me AVD
daarna lekker in de zomer KNALLEN!!! *D *O*
 
Het is gewoon genetisch bepaald denk ik.

+

- sneller dan alles wat op de weg rijdt (behalve andere moto's)
- snelle acserelatie
- bochtenwerk
- inhalen wanneer JIJ wilt
- lekker wendbaar
- grote keus met een redelijk budget (in vergelijking met auto's)
- blijft ALTIJD leuk
- mede motorrijders
- Wheely's :X
- Knee Downs :X
- af en toe harder dan 80 m/sec rijden :X
 
Ik was 8 jaar in de zomer van '71 en we reden op de franse snelweg terug naar huis. Komt er een motorrijder ons inhalen, terwijl wij 160+ reden en mijn vader altijd tot de snelsten behoorde. Zegt mijn vader:" Let op, hij gaat zo zwaaien." En ja hoor, die in zwart leer gehulde held stak zijn hand op, dus ik vraag mijn vader hoe die dat in vredesnaam kon weten. Mijn vader legde uit dat motorrijders allemaal naar elkaar zwaaien. Toen begreep ik dat die club met allemaal eenlingen de club was waar ik thuis hoorde.
 
Vroeger toen ik in een boekhandel werkte, zwijmelde ik bij elk motor blaadje weg, kort na auto rijbewijs voor mijn motor gegaan. Mede dankzij vrienden die al op motoren reden, is het zo snel gegaan. Dus min of meer jeugdsentiment! :D
 
was jaar of 21 en mocht op een motor rijden van iemand
was een cbr600 oei wat was die snel als je alleen autos gewent bent
ben toen met lessen begonnen en ook een cbr aangeschaft
nu heb ik inmiddels een jaar een sp1 })
 
Terug
Bovenaan Onderaan