De reden dat je motor bent gaan rijden???

Keertje achterop gezeten bij SilenT.. toen was ik verkocht, snel lessen genomen *O*

Auto's boeien niet (meer), alles op de motor :)
 
Keertje achterop gezeten bij SilenT.. toen was ik verkocht, snel lessen genomen *O*

Auto's boeien niet (meer), alles op de motor :)
Kheb het al met de pap lepel drin gegoten gekregen..
Vaders reed / rijd al motor en ik zat al vroeg achterop en voor me 4rde verjaardag kreeg ik een PW50
die is er dan wel uit gegaan :(
Te snel ik interesseerde me er niet veel voor ofzo, volgens mijn ouders :z

En op mijn 18e zsm rijlessen genomen, en geslaagd *O*

en in augustus heb ik hem al weer 2 jaar 8-)
:]
 
Pappa had een motor gehuurd. Ik mocht achterop de chopper :Y . Ik vond dat scheef (op een chopper :Z ) in de bochten zo leuk, dat ik op mijn 18 meteen voor motor wou.

Aangezien mijn ouders auto rbw wouden betalen t/m 1x opgaan mits ik daarna pas de motor zou doen heeft er voor gezorgd dat ik uberhoubt een koekblik bewijs heb.
 
Kheb het al met de pap lepel drin gegoten gekregen..
Vaders reed / rijd al motor en ik zat al vroeg achterop en voor me 4rde verjaardag kreeg ik een PW50
die is er dan wel uit gegaan :(
Te snel ik interesseerde me er niet veel voor ofzo, volgens mijn ouders :z

En op mijn 18e zsm rijlessen genomen, en geslaagd *O*

en in augustus heb ik hem al weer 2 jaar 8-)
:]


Kun je dat niet overdrijven? Dit is nog waar ook B|
 
Als jong ventje lag ik eens op de achterbank van de auto te slapen.
Op den duur werd ik even wakker en keek uit het zijraam. Naast ons reed een geheel zwarte porsche 911, met donkere ramen en een grote zwarte spoiler achterop.
Een tijdje bleef deze precies naast ons rijden en gaf toen ineens gas om ons achter te laten in een wolk van stof en opspringende steentjes.

Ik dacht 'da mo'k ok he'. Echter bleek deze iets boven het budget.
Vervolgens 'kregen' wat vrienden een motor. Vooral bij 1 van hen vaak achterop gezeten.
Toen ontdekte ik dat je bovenstaand trukje op een motor dus ook zeer geslaagd kunt uitvoeren.

Ik werd 18 en gelijk motorrijbewijs gehaald (jaar of wat later pas autorijbewijs).

Gevolg is wel dat ik vaak in het zwart rijd op een zwarte motor. ;)
 
Aangeboren afwijking denk ik, wilde ik van kids af aan al.
Waarom deze?? had hiervoor een 'beetje' O-) verbouwde Intruder (op het frame, tank en zijkappen na) en na een jaar of 6 een ZX-6 erbij (die een jaar later totall los was) en vond het bochtenwerk en de snelheid leuker dus nou deze.
<---
 
Tja.......

full


Het is gelukkig niet zo ver doorgeslagen dat ik motoragent ben geworden (sorry Baksteen).


Nee, het echte verhaal is dat ik een snelle auto erbij wilde om me een beetje uit te kunnen leven in het weekend. Totdat ik naar MotorXperience keek en opeens dacht, hee, dat is ook een optie. Maand later geslaagd en motor gekocht. (2jaar geleden). Had het 10 jaar eerder moeten doen.
MotorXperience heeft het laatste duwtje gegeven zeg maar.

Vindt het zooo leuk dat ik in de winter ook gewoon doorrij en ook woon/werkverkeer wil gaan doen.
 
Laatst bewerkt:
Voor deze jongen voornamelijk om me af te kunnen reageren (moet je vooral supersport gaan rijden |( )
Was het zo ie zo al jaren van plan ,maar nooit echt van gekomen (geen tijd ,geen geld etc )
Vorig jaar mei/juni begonnen en december vorig jaar het rijbewijs gehaalt *O*
Rij nu dus op een supersport (zie avatar : GSX-R 750 K4 met yoshi TRS demper }) )

Voor mij is het vooral rustgevend (ja ,het is ongeloof waardig ,ik weet het)

Wil er wel mee doorgaan
Dit jaar een VRO curcus volgen bij m´n oude rijschool
En volgend jaar een circuitcurcus (hopelijk nog dit jaar O-) )

Het blijft gewoon prachtig om te doen :Y
 
Ik heb de afgelopen 3 jaar (snelle) scooters gereden dus dan weet je hoe vrij 2 wielen voelen. :]
Als je maar 45km/u mag kunnen en niet serieus genomen wordt door auto's, besluit je die dingen op te voeren omdat dat gewoonweg veiliger rijdt.
Helaas verschillen onze blauwe vriendjes hierin van mening B|

Autorijden vind ik echt niet erg om te doen maar de mede-koekblikkers zuigen het bloed onder je nagels vandaan zoals mij nooit echt gebeurde op de scooter.

Ik was in de eerste instantie van plan te sparen tot mijn 21e maar een scooterongeluk wat me verbazend veel verzekeringsgeld opleverde (I love smartegeld) deed me twijfelen over nu toch vast beginnen. :?

Als je dan onverwachts meegaat met een klasgenoot die gaat kijken voor een cb500 en bij het starten daarvan al helemaal happy van het geluid wordt is alle twijfel weg:
IK MOET MOTORRIJDEN!!

Inmiddels heb ik een CBR600F gekocht en heb ik gister mijn voertuigbeheersing gehaald. Enige minpunt wat ik tot nu toe ben tegengekomen is dat het geheel toch net ff meer geld gaat kosten dan ik dacht (of wilde denken) maar 1 ding weet ik nu al zeker:
Jermo is een motorrijder!! :] *O* :Y *D :} :9~
 
Tja hoe begint zoiets... geen flauw idee.

Heb 7 ooms die motorrijden. En sinds kort is me nichtje begonnen met lessen.
Het zit dus in de fam. Vroeger vond ik die machines al prachtig. Moto GP kijken
met mijn ooms. Al gauw kwam het lezen van de bladen erbij.

Waarom sportief... de trekkracht, snelheid, geluid, de lijnen van de motor.

Enige waar ik me eigenlijk nog steeds in wil verdiepen is de techniek van de
motor zelf. Zodat ik ook wat meer zelf kan gaan sleutelen. Deed ik met mijn
brommers wel maar durf het nu niet meer aan met al die high tech snufjes.
 
Bij mij staat het voor bevrijding en iets als helemaal voor mezelf.

Altijd al gek geweest van motorrijden, maar ja van huis uit meegekregen om eerst te sparen voor huisje boompje beestje.
Toen dat geregeld was, snel m'n rijbewijs gehaald en toen gekeken naar een motor.
Maar daar dacht m'n vrouw anders over. Of een motor of zij....
Ik had beter voor die motor kunnen kiezen, want ze is inmiddels m'n ex.

Toen die hele sores van de scheiding voorbij was moest en zou die motor er komen.
Dus elke keer als ik op stap om te rijden, geniet ik met volle teugen, had het alleen 15 jaar eerder moeten doen.....
 
Als kind gaf ik geen ruk om motoren, en ook brommers en vooral de lui die zo stoer en zo snel mogelijk moesten vond ik nogal sneu.
Ik haalde dan ook eerst mijn B rijbewijs. Mijn vriendinnetje (= nu mijn vrouw) wilde wel eerst haar motorrijbewijs halen. Ik kon het toen niet hebben dat ze motor zou gaan rijden en ik niet, stel je voor, ik als stoere knul bij haar achterop... :r
Dus stiekum, ergens anders, een les genomen en supersnel had ik het rijbewijs (totaal 7 weken)
Toen was ik ook wel meteen verkocht. Mijn vriendinnetje deed haar woon-werk verkeer met de motor, en uit praktische overwegingen ben ik dat ook gaan doen.
We hebben het zelfs een tijdje zonder auto volgehouden. Met kleine kinderen is een auto wel erg praktisch, maar zodra het kon heb ik een zijspan aangeschaft zodat ze mee kunnen, en ze vinden het fantastisch(gelukkig)
Tot 1,5 jaar geleden deen ik woon-werk verkeer altijd met de motor.
Nu heb ik een andere functie, met bijbehorende (impotente) leasebak, maar vaak neem ik toch nog de motor, gewoon voor de lol.
Zodra het kan rijd ik een stukje, soms zelfs maar effe 20 minuten of zo, maat het is lekker ontspannend, even het hoofd helemaal leeg, alleen met jezelf. (motorcycle emptyness)
8-)
 
euhm... gewoon als extra hobby... maar het is nu mn hoofdhobby geworden :}

het idee was om met meerdere vrienden te gaan rijden... zij hebben nu wel hun rijbewijs maar geen geld voor een motor :X dus rij ik veel in mn uppie... niet erg, want dat schiet lekker op })
 
Toen ik nog een ukkie was zag ik de 1998 R1 en later de R6 voor het eerst in frankrijk op vakantie :o
Het kwijl was niet af te voeren, zo heftig :P

Vond brommers altijd voor sjonnies (nu ook weer trouwens, heel vreemd).
Maar toen mn broertje een honda mt5 kocht sloeg de gekte al snel op mij over.

Automatisch wordt je dan in de motorwereld gezogen.
Op een dag zag ik een kawasaki zxr 400 en was daar helemaal gek van geworden.
Dus dat moest en zou hem worden. En dat gebeurde ook :)

Later zx6r gekocht en nu ben ik kawa gek geworden '(
 
Omdat ik de vrijheid van het brommerrijden ook wilde op de grote weg. En nu een extra reden: de benzineprijzen... de motor is toch even wat zuiniger dan de auto...
 
:^

En paps heeft nog steeds een "hekel" aan de ex factor omdat ik door hem ben gaan motorrijden

_O- :P :+
Ze hebben hem hier nooit gemogen maar niet vanwege dat motor rijden, aangezien ze heel blij zijn met ChaserBoZ ;)

Ik rij laatste tijd ook beetje erg voorzichtig zeker na afgelopen maandag de crash van m'n vriend durf ik amper te sturen :X
 
ik heb een trauma opgelopen in mijn jeugd, mijn pa vertikte het om harder te rijden dan 70 kmh met de auto, en dat heb ik nooit kunnen verwerken, dus was er maar een oplossing, motorrijden, me afzetten tegen het ouderlijk gezag , lange haren, ongeschoren, leren kleding.....
Vind er nu na 30 jaar eigenlijk nog steeds geen zak aan, maar hoort inmiddels bij mijn imago, en dat verander je niet zomaar, maar diep in mijn hart kocht ik het liefst een golfje gti met van die vette wielen eronder, stereo erin met 6000 watt, folie op de ruitrn, enz.enz maar ik durf nie :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
 
Vroeger toen ik in een boekhandel werkte, zwijmelde ik bij elk motor blaadje weg, kort na auto rijbewijs voor mijn motor gegaan. Mede dankzij vrienden die al op motoren reden, is het zo snel gegaan. Dus min of meer jeugdsentiment! :D

Ben jij dat op die foto?
Met bandages aan als ik eht goed heb?
 
Ik ben opgegroeid in Burkino Faso...mijn familie en ik woonde maar liefst 25KM van de dichtsbijzijnde waterput vandaan...elke dag liepen mijn broertje N'duyo en ik met een zware kruik op ons hoofd door de alles verzengende zon om water te halen EN weer terug...tot op een dag een cameraploeg met Caroline Tensen ons dorpje Abu Delembé bezocht voor een tranentrekker van RTL4...en toen gebeurde iets wat niemand ooit verwacht had...onze medicijnman kreeg een motorfiets aangeboden...deze was bedoeld voor het gehele dorp, zodat we water konden halen zonder blaren op de voeten te krijgen...om beurten mochten we naar de waterput rijden...eerst N'duyo, toen N'Kufo, toen Merehne, toen Maboeko etc. etc...toen ik eindelijk aan de beurt was was ik zo blij als een kind...ik reed naar de waterput, maar eenmaal aangekomen bedacht ik me...ik reed verder en verder en had allang besloten: die motor is van mij en ik ga niet terug naar dat pokke-lepra dorp...ik snap nu ook goed dat mensen bij motorrijden een gevoel van vrijheid ervaren...ik heb dat namelijk ook...al mijn dorpsgenoten verrekken van de dorst (en honger) en ik rij met wapperende haren door het zonnige Afrika!

Ik zou boeken schrijver woren als ik jou was


_O- _O- _O- _O- _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan