de regen/vorst staat voor de deur.. welke banden heb jij?

correctie is op zijn plaats.
michelin is niet de beste nat weer band. zoals ik al eerder zei, dat is de metzeler tourance exp. daar kan michelin echt niet tegen op, volgens een test van motoplus uit 2008.
maar goed die is niet te verkrijgen in 190 breed. mogelijk dat dezelfde mix in een tourband van metzeler zit?
superblackbird???
 
mic_power_one_rain_412x750.jpg


die dus...
 
correctie is op zijn plaats.
michelin is niet de beste nat weer band. zoals ik al eerder zei, dat is de metzeler tourance exp. daar kan michelin echt niet tegen op, volgens een test van motoplus uit 2008.
maar goed die is niet te verkrijgen in 190 breed. mogelijk dat dezelfde mix in een tourband van metzeler zit?
superblackbird???
Laten we straatbanden nu niet verwarren met all-roadbanden....
De Tourance, Anakee en Trail-Attacks zijn banden voor de zware all-roadmachines zoals de BMW GS-serie. De rubbermix is ook totaal anders, om maar niet te spreken over het karkas. Deze banden kunnen veel minder vermogen aan, maar wel veel meer belasting door kuilen/hobbels etc.....
 
Ik heb van alles geprobeerd maar blijf nu bij de MPR2.
Laatst bij een test van ik dacht Pro Motor een gedeelde eerste plaats.
Enige minpuntje wat ik niet heb kunnen ontdekken en het gevoel van instabiliteit bij extreme hellingshoeken (nee ik heb geen schaamranden en heb de tenen al aan de grond gehad... met de voet op de steunen voor de bijdehandjes :+ ).
Bij nat weer laat de MPR2 de concurentie ver achter zich wat in NL wel een belangrijke factor is.
Deze test is een vertaling van de test uit "Das Motorrad". In deze test kwam inderdaad de MPR2 als beste uit de test, maar de test is gedaan op motoren van 160kg. Zodra je boven de ca. 200kg komt, dan zal de Dunlop Roadsmart winnen.
Het gevoel dat jij beschrijft is ook precies waarom de MPR2 minder geschikt is voor zwaardere motoren. De motor rolt zijderlings weg over de flank van de band vanwege het lichte karkas (dit is niet hetzelfde als grip, dat heeft hij zat).
En het verschil in de regen is minimaal (en niet op ruime afstand zoals jij schrijft). Dit betreft dan ook alleen het extreme gebruik in de regen, waar 99% van de MF-lezers nooit zal komen.
 
bt021.
alleen achter is het middenstuk met minimaal profiel.
(deze zomer teveel wheelies geoefend en te weinig bochtjes)
 
Dunlop Roadsmart.
Bevallen in deze regen al stukke beter als mijn vorige bt021
 
Laatst bewerkt:
Michelin Pilot Roads 2ct; voor mij een heel fijn bandje onder alle omstandigheden.
 
Ik las laatst in een motorblaadje dat de Pirelli Diablo Rosso's het goed doen onder alle omstandigheden!
Ik rij zelf overigins met de BT021, vind het geen topband voor in de regen, wel erg slijtvast!
 
BT45 ofzoow..die lagen al eronder toen ik hem kocht. Ik rij er nu 3 weken of dus kan niks over andere banden zeggen...Waar ik op leste weet ik niet meer..

Rien
 
@ super blackbird;
het is juist vreemd om niet naar de all road banden te kijken (en zo zwaar zijn die all roads niet meer hoor).
ten eerste worden de wegbanden ook voor deze machines gemaakt in hun maten, vervolgens kan je de wegbanden dan vergelijken met de "all-road" banden. (zo allroad zijn ze nu ook weer niet) en wat blijkt dat is dat de allroad michelin net zo hard rond rijdt als de weg michelin in de regen. nu denk ik niet dat de weg pilot road voor de hp2 een andere is dan voor een; nu neem ik een dwarsstraat, een street tripple.
als je dan met een andere allroad band veel beter af bent dan met een weg michelin dan is de vraag echt zo gek niet om te kijken of ze niet dezelfde truuk hebben uitgehaald maar dan andersom. een allroad band met ander profiel maar hetzelfde rubber geschikt voor een wegmotor?
wie wil nu grip in de regen in de bocht beoordeeld met 14 van de 20 punten voor de pilot road als je met een andere band er 18 kan krijgen.
weet je meteen waarom je in de bocht in de winter gewoon buitenom wordt ingehaald maar dat is natuurlijk iets off topic. :)
 
Laatst bewerkt:
@ super blackbird;
het is juist vreemd om niet naar de all road banden te kijken (en zo zwaar zijn die all roads niet meer hoor).
Je begrijpt mij verkeerd.....
Er is nooit een vergelijk gedaan (bij mijn weten) tussen all-road en wegbanden. Daarnaast passen all-road banden niet onder de meeste straatfietsen......
En ik doelde in mijn vorige reactie dat enkele all-roadrijders hun banden vergelijken met de straatbanden van anderen.
 
Laatst bewerkt:
Michelin PP2CT.

Voorbije twee dagen uitgebreid "getest" in de regen en die doet het echt goed

(buiten bij terugschakelen en remmen tegelijk op een zeebrapadstrook in de regen, dan slipt het achterwiel, maar dat lag aan dus aan mij :X :X )
 
test kwam uit bike magazine, ik kan de test nog niet vinden maar wel een stukje eruit dat iemand heeft opgetypt.

04-30-2007, 03:46 AM
This month Bike did a test of what were the best (road) tyres for dual purpose (DP) bikes. They did two tests - track & road, tried 10 different make/models and did the test on two R12GS's. From what I can see, the tests were done in dry weather, so there is no information on wet handling.

Metzeler Tourance:
track time: 1m 18.6s, road rating: 6.5/10

Dunlop 607 Trailmax:
track time: 1m 17.8s, road rating: 8/10
DP - track winner
DP - joint road winner

Bridgestone BT-020:
track time: 1m 17.7s, road rating: 8.5/10

Michelin Anakee:
track time: 1m 20.7s, road rating: 6/10
Slowest on track

Avon Azaro/Storm ST:
track time: 1m 16.9s, road rating: 9/10
Fastest on track (but tyre split)

Bridgestone Battlewing:
track time: 1m 19.8s, road rating: 6.5/10

Michelin Pilot Road:
1m 19.0s, road rating: 7/10

Pirelli Scorpion Sync:
1m 18.8s, road rating: 6.5/10

Continental Road Attack:
1m 17.4s, road rating: 9/10
Road tyre - track winner
Road tyre - road winner

Avon AM43/44 Distanzia:
1m 18.0s, road rating: 8/10
DP - joint road winner

Conclusion:
Anakee limited tarmac ability

DP - very hard to pick a winner between Avon Distanzia & Dunlop 607 Trailmax. Both very good tyres they reckon and offer enough stability and handling to worry road tyres.

Road - they loved the Avon Azaro/Storm ST but were very concerned that the back tyre split after 10 laps. So between the Bridgestone BT-020 (stable, easy handling, good ride quality) and the Continental Road Attack (agility, steering with a lighter input and better rate of turn, easier direction changes). Simple conclusion - big miles = BT-020, the "spirited rider" = Road Attacks.....

Good article. Worth buying the magazine just for this read. Loads more detail about each tyre but I ain't typing it all.....


test zou dus in april ergens zijn gepubliceerd.

ps er is ook eentje met de natte variant

ps2 nb deze test is gedaan op een 1200gs van bmw, wat duidelijk anders rijdt dan een chopper tourder of sport. dus banden combi met motor maakt wel uit, geeft de tester ook aan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan