de regen/vorst staat voor de deur.. welke banden heb jij?

Die heb ik, en daar was ik best blij mee toen ik in een hoosbui de weg naar de Lysebotn afkwam:

[afbeelding]

Maar vandaag gleed hij wel eventjes toen ik een bochtje maakte tijdens het optrekken na een verkeerslicht :N


Ik kan je vertellen dat ik daar 180 kilometer op en neer met de Dunlop Roadsmarts net zo goed uit de voeten kon, en de overige 6000 kilometer in Noorwegen ook. :]
 
Deze test is een vertaling van de test uit "Das Motorrad". In deze test kwam inderdaad de MPR2 als beste uit de test, maar de test is gedaan op motoren van 160kg. Zodra je boven de ca. 200kg komt, dan zal de Dunlop Roadsmart winnen.
Het gevoel dat jij beschrijft is ook precies waarom de MPR2 minder geschikt is voor zwaardere motoren. De motor rolt zijderlings weg over de flank van de band vanwege het lichte karkas (dit is niet hetzelfde als grip, dat heeft hij zat).
En het verschil in de regen is minimaal (en niet op ruime afstand zoals jij schrijft). Dit betreft dan ook alleen het extreme gebruik in de regen, waar 99% van de MF-lezers nooit zal komen.
Die test is gedaan op een 1200 bandit en die is toch echt wel zwaarder dan 160Kg en er is naast nat en droog ook getest met een duo op nat en droog.
Er stond ook wel iets in over een eerdere test maar dat was nog met de Bt020 erbij, hoewel ze de BT021 niet mee hebben laten doen en de testresultaten omdat Bridgestone niet de nieuwe voorband (met dieper profiel) op tijd kon leveren voor de test.
De Dunlop Roadsmart was die andere winnaar, minder last van dat instabiele gedrag onder extreme hellingshoeken en daardoor op droog een voorsprong maar onder de natte omstandigheden haalde de MPR2 weer meer punten waardoor ze allebei evenveel punten hadden in de totaalscore.
Daarbij heb je het over het gevoel wat ik beschrijf, dat is dus wat de test uitmaakte maar dat heb ik dus NIET zelf ervaren ondanks dat ik op het randje rij met m'n 230Kg wegende VFR.
 
Enige minpuntje wat ik niet heb kunnen ontdekken en het gevoel van instabiliteit bij extreme hellingshoeken (nee ik heb geen schaamranden en heb de tenen al aan de grond gehad... met de voet op de steunen voor de bijdehandjes :+ ).
OK, dan heb ik jouw tekst verkeerd begrepen (bovenstaande zin klopt namelijk niet).

De laatste test in "Das Motorrad" was gedaan op CBR600RR-en. Het Nederlandse blad dat deze tests vertaald (Motoplus) lees ik niet.
 
Laatst bewerkt:
Staat idd een foutje.. er staat een keer "en" terwijl dat "is" moet zijn en de rest ligt aan het gebrek aan een klemtoon in de platte text.
Die test was ook van Pro Motor en niet van motorplus.
Maakt verder ook niet uit, de bandentopics zijn ook steeds weer hetzelfde, iedereen geeft een mening op basis van ervaring of van wat veelal tussen de oren zit want dat racebanden zacht zijn en daarom geschikte winterbanden zijn is natuurlijk zeer wetenschappelijk geredeneerd door mensen die wss nog nooit bij laten we zeggen -10 op de motor hebben gezeten :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan