de regen/vorst staat voor de deur.. welke banden heb jij?

conducteur

Die hard MF'er
27 okt 2008
743
0
Groningen
m'n huidige achterband is aan vervanging toe..


Ik rijd op een Kawasaki z1000 en er zit nu een Continental Road Attack 190/50 op (voorband trouwens ook conti attack, maar dies nog perfect)..


ik ben nogal een sportieve/harde rijder, en vraag me nu af welke band jullie zouden aanraden?

Ben me een beetje aan het inlezen in de 'nieuwe' banden met 5 verschillende compounds enzo noem maar op.. BT 016 enzo volgens mij..

Maar een aanrader uit ervaring is altijd wel nice!
 
Dezelfde band het hele jaar door MPP, en die rij ik met 30 graden boven nul, en ook bij 10 graden onder nul!

In november mag ie weer naar het zwarte woud, kijken of er dan al sneeuw ligt.. :P
 
ik rijdt met de BT016 en bevalt me nog steeds goed, ook met regen heeft die genoeg grip :Y

die avater van jouw is ziek man :X
 
Ik zou er gewoon weer een conti onder mikken. Dit omdat je nog een voorband hebt van conti die nog goed is.

Mijn ervaring is dat het toch wel het beste is om het zelfde type voor -en achterband te gebruiken..................
 
metzeler exp, voorlopig "beste" nat weer band.

heidenau k68 komt eraan met een echte winterband in motormaten.

conti is goed maar voor de winter zou ik een pilot road erop gooien, zelfde type betere nat weer band.
 
Ik heb een GSX-R 600 met een BT-016 er onder liggen. Op het droge vind ik ze super, maar zodra het nat word vind ik ze beduidend minder worden. Als ik achter m'n vriend aan rij die een paar michelin pilot powers er onder heeft liggen heeft hij nergens last van terwijl ik toch regelmatig een beetje glij. Wel moet ik zeggen dat de afgelopen winter ben doorgekomen op BT-014's. Maar in de winter zou je je denk ik beter op je gemak voelen op sport/toerbanden omdat die niet zo warm hoeven worden en meer profiel hebben. Maar dat laatste weet ik niet uit persoonlijke ervaring.

Succes met kiezen. ;)
 

Nick Enghardt :')
709804594_5_AKGs.jpeg
 
m'n huidige achterband is aan vervanging toe..


Ik rijd op een Kawasaki z1000 en er zit nu een Continental Road Attack 190/50 op (voorband trouwens ook conti attack, maar dies nog perfect)..


ik ben nogal een sportieve/harde rijder, en vraag me nu af welke band jullie zouden aanraden?

Ben me een beetje aan het inlezen in de 'nieuwe' banden met 5 verschillende compounds enzo noem maar op.. BT 016 enzo volgens mij..

Maar een aanrader uit ervaring is altijd wel nice!
Kan jij niet ff een andere avatar nemen? :r

Metzeler Racetec, niet ideaal voor regen idd maar ik probeer deze dan ook zoveel mogelijk te vermijden :+
 
Een week geleden was het nog volop zomerweer.
Het is een weekje ietsiepietsies kouder en ze starten al een topic over winterbanden _O-

Stelletje pessimisten ;)
 
Gewoon dezelfde band als door het jaar heen ! In de herfst/winter moet je je rijstijl aanpassen!

Als je naar het Elefantentreffen gaat ja dan zou ik M&S-banden van Heidenau monteren !
 
Ik heb er pas Michelin PR2ct op laten leggen en die blijven er op totdat ze versleten zijn. Ze schijnen goede grip te hebben op nat wegdek dus ben benieuwd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan