De Rijstkoker van Gijs!

Status
Niet open voor verdere reacties.
:+ :+ :+
full
 
Zo Gijs, eindelijk verstandig? Een betrouwbare Suzuki gekocht, daar heb je nooit wat mee... _O-
Mooi apparaat man! *D

:W
 
ducable,volgens mij stammen wij uit ongeveer dezelfde periode je weet wel kort na de dertigers,als ik de foto zo zie. Is dat een T 500,ik heb er niet zo veel kijk op dus sorry als ik het niet goed heb.
 
Mooie bike hoor, hij ziet er zo op de foto erg strak uit 8-) Binnenkort ga ik ook aan mijn 750 beginnen want alle projecten hier thuis lopen ook op z'n eind :)
Mocht je nog vragen of onderdelen nodig hebben, hier thuis ligt ook het een- en ander.


P.s. dat zadel op de achtergrond van foto 2, die ga je toch niet zelf gebruiken he O-) ;)
P.s. 2, dat windschermpje op de foto zou ik in de container gooien, of op een oude intruder schroeven ;)
 
Gijs is de man :} :} Mooi man, ik heb er zelf ook eentje in caféraceruitvoering mijn eerste motor, ik heb hem nooit verkocht, al dik 22 jaar in mijn bezit. ik koop alleen maar motoren :Y
 
Dank vrienden. Enne...Mattje, kan altijd he? Effe gezellig doen. ;)

Ik heb overigens natuurlijk weer gelijk een luxe probleem. Als de vork uit elkaar gaat, ontkomt Gijs er niet aan om de onderpoten ff te polijsten! O-)
Echter op zo'n poot zit deze sticker. Heeft iemand enig idee of die (evt. replica?) nog ergens te krijgen zijn?
[afbeelding]

:+


Gijs volgens mij hebben ze die hier klik ff op decals en dan naar Suzuki en dan GT750

Reproduction Decals
 
Laatst bewerkt:
Oh ja nog ff over de voorvorkkeerringen, die vork van mij is dus nog steeds niet dicht, of ik doe wat verkeerd of Suzuki levert nu keerringen die het niet aankunnen. Als je bij Suzuki bestelt krijg je erg smalle keerringen ik geloof iets van 10mm terwijl er wel plaats is voor dik 14mm. Ik heb dus nu hier veel bredere keerringen besteld en hoop het nu eindelijk op te lossen.

VOORVORK KEERRINGSET 35X48X13 MM [FKS015] - €8.00 : Roukama Japparts, De complete motor onderdelen webshop

Ik heb die van 14,5 mm besteld die staan niet op hun site maar als je dit bij de bestelling aangeeft hebben ze ze wel.
 
Laatst bewerkt:
Tjonge, Gijs heeft wat losgemaakt! O-)

Seba$: dat schermpje is er al af. Ruilen tegen twee goede knipperglaasjes? _O-
En die buddy...das er eentje van een RD350 Yammie. Wil ik ook wel ruilen voor een setjes rechte lamporen! ;)

Teamheronsoes: ik wou dat ik ook kon zeggen dat ik mn eerste R5 nooit verkocht had! Die liep na 23000 km op zn eerste setje zuigerts nog als een naaimachien.

Metalglanz: dezelfde leeftijd als DuCable? Das niet te hopen voor je. _O- _O-

En Hapo: toen ik zag hoe betrouwbaar jouw Soes is, moest ik er wel eentje kopen!! *D

Verder moet Gijs erg zn best doen om niet aan dat apparaat te gaan sleutelen. Maar doe ut toch maar niet. Eerst de R5 af en de caferacert. :Y

:W
 
Laatst bewerkt:
Oke, Teamheronsuzuki, ik wacht de resultaten van jouw inspanningen wel af. Ben zeer benieuwd.

:W
 
Mannen, ik heb twee vragen.
De eerste:
Wie heeft er nog een rechte rechtse voetsteunbeugel???? :+
Deze is nl naar voren en naar boven verbogen en wel zodanig, dat de kicker in je kuit prikt. Isse nie zo fijn. :N
full

Graag pm-tje!!
 
Laatst bewerkt:
De tweede:

Waarvoor zijn deze twee bouten??? Er zitten aan het einde gaatjes in voor een borgclip. Iemand een idee?
full


Latuuuurrrr....


:W
 
Laatste vraag kan vervallen! :$
Antwoord is zeer waarschijnlijk:
full

Riem over de buddy voor de passagier!.

_O-
 
Voetsteun ff meenemen naar de motorvriendelijke lassert, die stookt hem heet met de acetyleenbrander en kan dan zo weer in de juiste stand gebogen worden. Wel weer spuiten of poedercoaten ofcourse.
 
Pure nostalgie zo'n waterorgel,ook nog een paar jaar zo'n ding gehad.(3in1 eronder,jammie)
Succes ermee! :W
 
Dat denk ik niet. de Kawa had veel meer pk's in combinatie met een instabiler frame. Had de bijnaam: Widowmaker!
:+ 750GT is meer een toermachine.

:W
 
Voetsteun ff meenemen naar de motorvriendelijke lassert, die stookt hem heet met de acetyleenbrander en kan dan zo weer in de juiste stand gebogen worden. Wel weer spuiten of poedercoaten ofcourse.

Dat kan ook natuurlijk. Er is echter al iemand aan het snuffelen in z'n voorraad onderdelen voor mij! O-)

:W
 
Op vehikel staan vaak een paar Engelsen, helemaal achterin, die hebben e.a. an new
old stock, ook bijv een GT750 toerenteller.
 
Thanks! *D

Ik heb zo links en rechts wat info ingewonnen en de algemene tendens is: Blok niet openmaken, bakolie eruit, is die gezond, dan is alles met de kruk in orde. Carbs reinigen en kijken offie ut doet!
Dus haalt Gijs morgenochtend een verse tot de nok gevulde vonkenbak bij de plaatselijke delert. Gaan we eerst eens kijken wat het allemaal elektruccetonisch wel of niet doet!
Verder is de tank origineel en hoort dus op de fiets. :Y
Moet alleen een keer opnieuw geplamuurd en gespoten worden. Plus dat de vacuumkraan lekt. Die krijgt dus ook een facelift.
Achterremvoering is aan zn endje dus moet het wiel er uit. Gelijk ff polijsten en omdat de spaken niet meer moeders mooiste zijn, gaat het velgje met blinkende naaf naar Haan Wheels deze winter! :) *O*
Verders gaat de voorvork er uit ivm verse balhoofdlagers en keerringen nieuwe oogst.
En als dat dan toch uit elkaar ligt, gaat Gijs er ook gelijk een recht lampoor infrotten.
Kortom...deze winter is er weer genoeg te doen!!


:W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan