De Rijstkoker van Gijs!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gijs Vijs

MF veteraan
28 dec 2005
7.238
1.677
Aangezien ik het eens niet kon laten, een vers topic! :+
Deze winter komt mn projekt: De natte droom van G.Vijs" gegarandeerd af. En omdat ik tegenwoordig alle tijd v/d wereld heb, moest er dus nog wat anders komen. Liefst een grotere fiets ivm het rijden van langere afstanden.
Wel: gezocht en gevonden:
full

Bouwjaar 1975. Komt uit de USA. Veel chroom en op de glaasjes van de achterste knippers na, geheel kompleet. :Y
Hij heeft wel drie jaar stilgestaan, en de carbs zijn vuil. Dus maar nog ff niet mee rijden.
Er zat een behoorlijke hoeveelheid reservedelen bij. De vorige eigenaar was een liefhebber.
Oa: gereviseeerde kruk, kan er zo in. (wel ff blokje openmaken) O-)
Revisiesetjes carbs,
waterpomp,
startmotor,
pakkingset,
keerringenset en nog veel meer. *O*
En omdat ik nog niet thuis ben in het suzuki-gebeuren heb ik de fiets eerst maar eens helemaal gepoetst. De ervaring leert, dat je dan vanzelf evt gebreken tegenkomt.
 
Laatst bewerkt:
En dat klopte ook in dit geval. Wat heb ik gevonden:

Benzinekraan lekt,
Rechtervorkpoot keerring lekt,
Rechter lampoor is ingedeukt,
Balhoofd heeft speling,
Stootrubber middenbok aan de rechter uitlaat is weg.
Dashbord staat iets scheef.
Verder heeft de tank een aantal kleine deukjes.
full

Het lijkt erop, dat de motor een keer op z'n rechterkant gevallen is. De uitlaat heeft ook accuzuur vlekken, die niet verwaaid zijn. Das dus niet onder het rijden gebeurd.

Electrisch is alles oke, bij de aankoop heeft de verkoper ff prik op het systeem gezet en alles deed het, ook de startmotor! :Y
 
Laatst bewerkt:
Aangezien de voorvork toch uit elkaar moet ga ik gelijk ff checken of de binnenpoten nog recht zijn.
Origineel was de motor uitgerust met achtervalbeugels en in kleur gespoten koffers, maar die pasten niet door de deuropening. _O-
Daarom staan/liggen die nu droog op zolder.
Plaatje van de aankoop:
full

Hier gaan we weer een mooie rijdbare klassiekert van maken!! *O* :Y ;)

Zo, nu eerst ff verder met de caferacert.


:W
 
Laatst bewerkt:
Origineel was de motor uitgerust met achtervalbeugels en in kleur gespoten koffers, maar die pasten niet door de deuropening. _O-

_O- _O- lachuhh. nooit van gehoord. achtervalbeugels.

wel gaaf, zo'n GT750. succes met opknappen. ik ben zelf bezig met een Z750 uit 81. net wat onderdelen gespoten. leuk werk, zo'n ouwtje weer rijdbaar/toonbaar te maken
 
ik zeg het niet snel maar als deze motor al die jaren zo de tand des tijds heeft doorstaan is het zonde om hem te verbouwen. Mooie brommert en veel plezier ermee!
 
Een echte waterbuffel!
Ik ben alleen bang dat jouw 750 sneller klaar zal zijn dan mijn 500..tenzij dit project net zo snel gaat als de R5....... ;) _O-
Veel plezier ermee! Ik kom nog wel eens langs voor een bakje 8-)
 
Wow dit is een echt leuk fietsje, die ga je toch wel origineel houden ??
 
Dank vrienden. Enne...Mattje, kan altijd he? Effe gezellig doen. ;)

Ik heb overigens natuurlijk weer gelijk een luxe probleem. Als de vork uit elkaar gaat, ontkomt Gijs er niet aan om de onderpoten ff te polijsten! O-)
Echter op zo'n poot zit deze sticker. Heeft iemand enig idee of die (evt. replica?) nog ergens te krijgen zijn?
full


:+
 
Mooie fiets ,ik had er ook nog op geboden,maar er kwam wat anders
in beeld wat ik nog leuker vind,en ik heb er al 1 dus toch maar verder gegaan voor
die andere fiets,er stond een paar dagen daarvoor ook precies zo,n zelfde te koop
alleen zonder koffers maar wel nog mooier en voor dezelfde prijs verkocht,daar had
ik wel spijt van dat ik die niet heb gekocht.
Wat onderdelen betreft zijn er nog veel delen via de Suzuki importeur
te krijgen en dus nog bij de dealer te bestellen,Marcel is overigens het
goedkoopst met zijn onderdelen.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er erg mooi uit als je nagaat hoe oud of de bike is,heb zelf vroeger ook een gt750 gehad.Als ik me s,ochtends scheer dan denk ik nog wel eens aan het snelle monster.Veel plezier ermee
 
Ja, het geluid wil ik ook best eens horen! Maar aangezien dat ding drie jaar heeft stilgestaan, kunnen we gevoegelijk aannemen, dat de keerringen het niet lang uit zullen houden! Dus, geduld is een schone zaak!!

:W
 
De link met scheren in de spiegel kijkend snap ik niet helemaal |( Zie je er nog zo snel uit nu? :+
Nou ja hij was zo scherp als een scheermes in de bochten met nadruk op WAS.Vandaar de link met het scheermes snap je,[en de crash die ik ermee gehad heb] :W
 
Gijs, gefeliciteerd met deze prachtige snelkoker! En in wat voor een staat, helemaal origineel, schitterend! :Y *O*
Zoals zovelen hiervoor mij sta ik ook te :9~ , heb er (ook zoals zovelen hiervoor) ook een gehad. Helaas geprobeerd 'm wat korter te maken en dat is toen gelukt.. O-)
Veel plezier ermee en ik blijf volgen natuurlijk! *D
 
Dank je Dre, ik zal proberen hem op de originele lengte te houden! ;)

:W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan