De romantiek van camperen

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.151
10.718
Op reis
Facebook
Het enige wat sinds de herinstallatie van mijn telefoon is verdwenen zijn de aantekeningen en andere onzin die ik op reis soms typ.

Als illustratie hoe weinig dat een gemis is zal ik hieronder een stukje tekst plakken.
Als straks de p8 lite word vervangen is dit een klein blik in de herinneringen die er getikt zijn.
Want getikt is het zeker.

Alles uiteraard gebaseerd op fictie en geenzins gebaseerd op ervaringen van schrijver dezes.


Camperen lijkt mij niet een romantische aangelegenheid.
De meeste tentjes en hutjes worden toch door , op het oog, stelletjes gebruikt.

De lucht van mijn helm, schoenen en andere vrijwel continue in gebruik zijnde artikelen, is niet bepaald fraai te noemen.
Vooral de helm die 50 dagen bij max 22 graden Celsius geen enkel probleem gaf , is na 3 dagen 30+ in de veronderstelling een plaatselijke geitenkaasje te zijn.
Als je een bedorven ei in een bilspleet kon bakken zou deze geur het resultaat kunnen zijn.
Na het overgeven in de helm door deze geur zou de geur van het braaksel na 1 week waarschijnlijk nog een verbetering zijn
Zeker weten doe ik het niet, heb hem toch maar gewassen.

Wat je als partner van elkaar ook voor elkaar moet doen wil je het romantisch houden.
Romantiek in een tentje heb ik ook nog niet mogen meemaken.
Hiervoor zal uiteraard 1 temperatuur ideaal voor zijn, maar itt ideale scrotum temperatuur, nog niet ontdekt.
Hoewel sommige mensen camperen in de veronderstelling dat hun tent geluidsdicht is , is dat niet zo.
Nu is het mannen toilet al 1 glorieuze klankkast van kont trompetteren , maar of men zit te wachten op blikken van ' was het lekker vannacht' vanwege eventuele al dan niet bedoelde geluidsoverlast, is ook niet ieder z'n ding.

Uiteraard is de natuur een heerlijke omgeving die man en vrouw, of in de huidige tijdszin ' partners' al snel de aandrang geeft om van elkaars natuur te genieten.

Gevolg kan dan wel zijn dat insecten beten zich niet alleen meer beperken tot de doorgaans ontblote lichaamsdelen.
Een niet correct behandelde enkel,zo weet ik inmiddels en helaas laat je lijken op een kruising tussen een Portugees omaatje en een aap. Zwaar en continue gebukt gaan en dramatisch vlooien en krabben aan je enkels die lijken op het negatief van een paddestoel, oftewel wit met rode stippen.

Een spontane vrijerij in de natuur zou zomaar net iets te dicht bij een mierennest kunnen zijn.
Een wesp in spontane woesternij kunnen prikken in iets wat zo wit is dat het wel gevaarlijk moet zijn.
Wat ook gevaarlijk kan zijn ,in het geval van een condoomloze piemol , maar niet voor die wesp.. en na de steek ook waarschijnlijk enkele dagen geen gevaar meer zal zijn..

Qua uitrusting is er dan nog het probleem van het slaapmatje.
Een ongelukkige combinatie van materialen kan al zorgen voor een enorme herrie, los van het feit of de coïtus geluidloos gebeurt.
Dan nog zijn veel matjes net dik genoeg om je heupen ' in rust ' van de grond en dus pijnloos te houden.
Hoe men daar met z'n 2e wat op kan uitvoeren zal mij hopelijk nog een keer duidelijk worden, de verwachtingen zijn itt de spanning op dat moment, niet hooggespannen.

Als laatste is het misschien nog nuttig om het afwassen te benoemen.
Menig huwelijk is gered, of tenminste gerekt door de introductie van de vaatwasser.
Voor de grappige neanderthalers onder ons, ik bedoel hiermee het apparaat.

Om dan vervolgens op de camping dit weer met de hand te gaan doen nodigt uit tot frustratie en verwijt.
Waar 2 veelvuldig gebruikte wijnglazen een knipoog zijn naar de zojuist romantisch verlopen avond voor de gezellige nacht, is het meestal een stapel zooi die al net wat te lang staat.
Waar thuis de vrouw afdroogt en iets terug gooit in het afwaswater onder het motto, die was nog niet schoon, zal men hier op de camping om de beurt de afwas doen. Voor de goede vrede of uit vorige ervaring zal de vrouw niks zeggen van de niet steriel gereinigde bestek e.a .
Onderbewust word dit rechtstreeks vertaald naar hoe de man dingen afwast onder de douche en die avond is het volledig stil in de tent, ook geen gesnurk want de wijn bleef dicht..

Een hele fijne vakantie voor een ieder die nog gaat of bezig is en een voorspoedig herstel voor de rest.
 
Ik zit nu toch werkelijk heel anders te kijken naar die 2 trips die we hebben ondernomen!! _O- _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik neem mn boxspring mee naar de camping :+

Is het verder ook mogelijk wat meet verhalen te noteren en deze tussen een kaft te stoppen..

1e boek is al verkocht :}
 
Kamperen omschreven in all it's glory _O-

Beetje hetzelfde als motorrijden ansich, het is te warm, te koud, te nat, te droog, je krijgt een houten reet, kramp in je poten, last van je schouders, tintelingen in de handen, elke keer dat klotepak weer aantrekken... :X

Maar leuk dat we het vinden! *O*


En wat een meurende helm betreft, ik heb de binnenvoering van de mijne eens gewassen en toen die Lenor Unstoppables erbij gedaan, ik heb nu al heel de zomer een fris ruikend botspetje op mijn bolletje, werkt echt goed :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan