De rood licht cowboys (jong)

Ik denk dat het met name komt door de toenemende drukte op de wegen: de overheid vangt meer en meer belastingen, maar doet niets aan de enorme tekorten aan asfalt. Resultaat: mensen staan langer en langer stil, en willen dat koste wat kost verminderen.
 
Karl,

Had te laat in de gatu dat jij ut was vandaar even op jouw haagsu humor beantwoord.

Waarom heb jij er problemen mee, gozu ?

Hoho, niet mijn woorden verdraaien. Dat ik het totaal niet met je eens ben betekent niet dat ik er problemen mee heb. Het staat me vrij om erop te reageren.

Ik heb er totaal geen moeite mee als ik het niet met iemand eens ben, of als iemand het niet met mij eens is. Soms vraag ik me af hoe jij dat ziet. Maar anders zou er geen discussie zijn en is een medium als een forum zinloos.
 
Gezien de algemene rode draad in je reply's heb ik meer het idee dat je leeftijd je zo langzamerhand steeds meer dwars zit om nog goed mee te kunnen komen en te anticiperen in het hedendaagse verkeer.
Altijd commentaar op andermans rijstijl en benadrukken dat je zelf zo'n goede chauffeur bent.

En daar dan een 4 jaar oud topic voor omhoog schoppen :?


Motorscooters > Algemene motorpraat
Of zijn het alleen scooterrijders die zich misdragen in het verkeer :?
 
Delen jullie de ervaring dat met name jonge heren maar steeds vaker ook jonge dames koekblikkers, net effies nog het rode licht pakken ?

Inhoudelijk op de uiterst suggestieve vraag reagerend:

Ik heb hier nooit onderscheid in gemaakt.

Of ik door een oudere bestuurder ( mannelijk danwel vrouwelijk ) omver word gereden of door een jongere ( mannelijk danwel vrouwelijk ), voor mijn revalidatietijd maakt dat niet zoveel verschil nl.

Wat mij wel opvalt is dat als jongere bestuurders door rood rijden ...wat natuurlijk nooit goed te praten is, laat dat duidelijk zijn....zij dit bewust doen en daardoor iig nog kijken wat de gevolgen zijn en ze nog kunnen anticiperen op wat hun actie voor gevolgen zou kunnen hebben.

In tegenstelling tot de ouderen, die het volledig onbewust doen omdat ze niet eens in de gaten hebben wat ze doen en ze dus ook geen rekening houden met de eventuele gevolgen van hun actie en kruisend verkeer dus gewoon omver kegelen als die zelf geen rekening houden met zo'n type rood-rijder.
 
Ik merk geen verschil. En stoplichten die op rood springen als je er aan komt rijden en op groen springen zodra je stil staat zijn ook niks nieuws.
 
Ik zie dat toch veelal gebeuren door mensen van middelbare leeftijd. Zelfs op de fiets bij een fietsbad.... alle scholieren staan netjes te wachten en opa denkt 'ik kan wel door rood fietsen' :)
idd. mensen die zonder kijken oversteken is ook altijd dolle pret, lopen dood leuke achter een gepakeerde auto langs de straat op zonder ook maar een blik te werpen links/rechts. :+

OT : het gebeurt wel eens, mezelf er 1keer op betrapt, maar was toen al bij de streep toen hij op rood sprong dus viel nog mee. O-) :$
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen stond ik vooraan bij een stoplicht. Als 'ie dan groen springt zorg ik altijd dat ik vlot wegrijd... maar toen kwam er opeens een behoorlijk grote vrachtwagen voor me langs gereden. Die ging behoorlijk door 'donkergroen'. Leeftijd niet kunnen vaststellen helaas dus eigenlijk niet relevant voor dit topic, sorry. B|
 
De boetes zijn te laag. Als er 10.000.000 euro op stond, zou er niemand meer door rood rijden, ook niet onbewust.
 
Even enquête vraag,

Als ik groen krijg bij een stoplicht.

Delen jullie de ervaring dat met name jonge heren maar steeds vaker ook jonge dames koekblikkers, net effies nog het rode licht pakken ?

Of is dit puur mijn verbeelding ?


Fietsers en voetgangers kan je nog wel ontwijken maar auto's of busjes is lastiger.

Natuurlijk moet je als 2 wieler altijd links / rechts kijken voordat je gaat gassen.

Mijn ervaring is dat het vooral de generatie ouder dan 50 is wie dat nog snel ff doet.

Als er jongeheren al wat fout doen, dan komt het omdat die baby boomers het verkeerde voorbeeld geven natuurlijk.

Het ligt nooit aan mij en altijd aan een ander en liefst een groep van de bevolking die we niet begrijpen.

:')
 
Laatst bewerkt:
De boetes zijn te laag. Als er 10.000.000 euro op stond, zou er niemand meer door rood rijden, ook niet onbewust.
Ik denk dat je een stuk bewuster van je omgeving word wanneer er dit soort boetes uitgedeeld worden.
Dan ook maar gelijk voor bumperklevers, linksrijders, telefoneren en blèrpijpen invoeren.
 
Ik moet toegeven dat ik niet had verwacht dat opa nu nog rond scooterde :P

Maar goed gezeik altijd over leeftijd... Denk dat er net zoveel jonge kamikaze piloten over de weg suizen als oudere... Ik heb iig aanvaringen met beide kampen op de weg :P Zelfs onder beroeps verkeer heb je idioten er tussen zitten hoor opa ! ik zeg slotje ? :P
 
Naarmate je zelf ouder wordt, worden de overige weggebruikers steeds jonger opa. Dus jij zal het vast ervaren als "de jeugd", "vroeger was alles beter" en "rustig aan dan komt alles goed" maar helaas: de wereld draait gewoon door
 
Ik zie regelmatig als ik voor het stoplicht sta vrouwen met babboe bakfietsen nog ff snel Door rood knallen. ( want stoppen en starten met 3 Kids voorin is ook zo wat he )

echt.. waarom!
 
Terug
Bovenaan Onderaan