de rooie (cb400f)

Hoerahoerahoerahoera, brikkie rijdt weer!!! Goed gedaan jongen, herkansing op de 28e. Hoe is het met de 750 ondertussen? Rem al klaar zodat je vrouw ook meekan :] ?
 
Rem ga ik hopenlijk vanavond ophalen. (2e hands remklauw) Hattie misschien nog 1tje liggen, anders moet ik motorsloop gaan bezoeken.
 
Update 6 erbij gezet. (De slotconclusie = :] 8-) :) )
oke dan rdz, harstikke mooi dat je nu weer kunt :] met je 400'je, hmmm vraag me ff af of de bus locktite nu helemaal leeg is ;) , enne veel suucses met de remklauw, ut kump aalemoal wul wer goeeed :P

(edit) in aalsmeer heb je nog een grote zitten qua sloperijen, die heeft ook nog veel voor de sohc'tjes liggen( alleen geen zijkapjes :? )
deze heet wegman motoren in Aalsmeer (/edit)
 
Laatst bewerkt:
Heb je de tank en kappen al gespoten?? Ben erg benieuwd naar 't resultaat n.l.! Hij gaat toch wel mee naard de obt2 he? Of kom je op de kz? (brrrr.....een dubbelnokker...nieuwerwetse fratsen!)
 
Even uit het stof getrokken.

De foto's zijn minder overvloedig, maar de boosdoener staat er op.
full

Na een maand eindeijk zo ver dat ik kan zeggen: volgende week zijn m'n onderdelen binnen ( als het goed gaat :} )
En dan weer lekker :]

een klein simpel veertje :? en een motor is uitgeschakeld, hmmm nu op orgineel voertuig naar obt2???? :9 :9 :9 :9

[edit] concurentie voor ralfie's bmw :P :P [/edit]
 
Heb je de tank en kappen al gespoten?? Ben erg benieuwd naar 't resultaat n.l.! Hij gaat toch wel mee naard de obt2 he? Of kom je op de kz? (brrrr.....een dubbelnokker...nieuwerwetse fratsen!)
400tje gaat sowieso mee. :)

(Kapjes zijn helemaal af, tankje moet nog wat werk.)

Jochem, jij had 't toch laatst over extra lange imitatie spiegels? Op die roukema site kon ik ze niet vinden. :?
 
Maar er is er geen een zoals die van mij :P

TechTip: ook gemerkt dat het luchtfilter wel helemaal goed moet zitten, anders doettie het niet lekker :)
 
400tje gaat sowieso mee. :)

(Kapjes zijn helemaal af, tankje moet nog wat werk.)

Jochem, jij had 't toch laatst over extra lange imitatie spiegels? Op die roukema site kon ik ze niet vinden. :?

Hierzo staan ze (zie de omlijsting). Bedenkt wel dat het imitatie is he? Op snelheid trillen ze als de ziekte (maar dat doen de originele ook....)

full
 
een klein simpel veertje :? en een motor is uitgeschakeld, hmmm nu op orgineel voertuig naar obt2???? :9 :9 :9 :9

[edit] concurentie voor ralfie's bmw :P :P [/edit]


Tja, dat veertje kan je bak volledig in 1 stand houden |( (het zorgt er voor dat de haak waarmee je uiteindelijk schakelt tegen de nokken blijft staan)

Het veertje is binnen, met nog wat onderdelen, rubberen dopjes onder de accuophaning, die natuurlijk weer eens niet passen (handig zo'n dealer :j )

Eerst even een weekje naar de UK om lekker wat zinvol geweld te plegen (opnames van de 2e Nederlandse Robotwars }) ) en dan nog 1,5 week om de brommer voor elkaar te maken.
Nu moet ik alleen nog beslissen of ik aan de 2OBT deel kan nemen :}
 
't fietsie krijgt er maar weer eens een opknap ronde.

Nog voor de 1e ouwebrikkentoer, haddik de cilinders eraf gehad, vanwege een vermeende vastloper. Omdat de liefde toen ff wat minder was, hebbik dezelfde pakkingen toen hergebruikt.

Gevolg: 3,5 duizend km's later komt de olie naar buiten sijpelen, en naar binnen ook. Hierdoor wordt 't blok dus te warm als ik snelweg rijd & stationair lieppie beswel onregelmatig.
full
 
Verder ziet alles (zuigers/zuigerveren/cilinderwand & kleppenspul) er redelijk goed uit, dus 't wordt alleen pakkingen krabben & vervangen.
full
 
Laat je de boel nog effe nameten? Of was dat de vorige keer al gebeurd?

Leuke foto's zijn dit toch altijd :)
 
Hoe heb je het voor elkaar gekregen om die cilinderkop te demonteren zonder het blok er uit te halen :?
Dit was me de vorige keer niet gelukt |(
Nu heb ik natuurlijk problemen om de dynamo er af te halen.(ik zou het carter willen splijten) Zit muurvast en ik vind geen manier (zonder schade te maken) om de boel te kunnen lossen.
 
Hoe heb je het voor elkaar gekregen om die cilinderkop te demonteren zonder het blok er uit te halen :?
Dit was me de vorige keer niet gelukt |(
Nu heb ik natuurlijk problemen om de dynamo er af te halen.(ik zou het carter willen splijten) Zit muurvast en ik vind geen manier (zonder schade te maken) om de boel te kunnen lossen.
Bij de 400 past 't precies, maar kweetniet of 't bij de 750 past. :?

Met luchtsleutel, moet 't kunnen. (dus effe bij de lokale garage langs) Maar da's wel erg rigoreus voor zulke kleine boutjes.

(goed gereedschap is 't halve werk ;) )
 
Ik bedoel de centrale rotorbout, die kan je normaal lossen door een sleutel op de vervroeger te zetten om de krukas tegen te houden.
Bij deze actie is het paspennetje afgebroken van de vervroeger. '(
Dus zoek ik nu een andere manier om de krukas tegen te houden zonder verdere schade te hebben.
Dit alles is van het sloopblok, die ik verder wil demonteren.
 
Ik bedoel de centrale rotorbout, die kan je normaal lossen door een sleutel op de vervroeger te zetten om de krukas tegen te houden.
Bij deze actie is het paspennetje afgebroken van de vervroeger. '(
Dus zoek ik nu een andere manier om de krukas tegen te houden zonder verdere schade te hebben.
Dit alles is van het sloopblok, die ik verder wil demonteren.
Ik zal thuis 's kijken en ff over nadenken. ;)

Maar in 1e instantie denk ik toch aan de luchtsleutel. Die gaat zo snel dat alleen de massa van de krukas genoeg is. (en is in haast elke garage te vinden)
 
Terug
Bovenaan Onderaan