de rooie (cb400f)

roestendoenze

MF veteraan
28 feb 2002
21.849
5.745
omg.Helmond
Voor wie 't interesseert:
2e uitvaller van de 1e grote ouwebrikkentoer:
Op woensdag 12 juni 2002 17:36 schreef BM Werner het volgende:
Ik wil niet stoken, maar je was niet de 1e uitvaller.
full

(toen was alles nog manegeur&rozenschijn...)

Het motortje staat weer lekker thuis in de garage, te w88 om onder handen te worden genomen.

Ophalen was geen probleem. Bij de aardige boer moest ik nog wat dingen eraf monteren (met name kofferrekje), maar toen ging 't makkelijk de bus in.

Toen nog 'n uur koffie zitten drinken & rondleiding langs oldtimertraktor, quad & jeep.

Thuis wel 'n probleem want mijn balk was veel te kort, dus die motor bleef met 't carterpan hangen op de rand vd bus. Ik kreeg em er alleen niet uit getild, dus dan maar met krik gaan klooien. |(

Toen viel de balk&krik onder de motor uit&lag de motor boven op mij. Zijkapje gescheurd op m'n sleutelbos, maar nix dat niet met ducktape gefixt kan worden. ;)

update1
Heb de olie al af laten lopen & ga via de carterpan kijken of 't idd de primaire ketting is die stuk is. Op 't moment zit 't carterpan nog met 1 boutje vast, maar eerst moeten de uitlaatbochten eraf, voor ik bij dat boutje kan.

update2
Reeds afspraak gemaakt bij monteur. Via hem onderdelen kopen & voor raad&daad in geval van nood. Ik ga iig ook de nokkenas moeten verwijderen. Anders kan nl de krukas er niet uit ,ivm de nokkenas-ketting.

update3
't carterpan is eraf & ook 't koppelingshuis & oliepomp. De primaire ketting blijkt dus niet stuk te zijn. (Had ik kunnen weten, aanngezien de startmotor nog altijd de krukas kon aanzwengelen. |( ) De bout aan 't einde vd primaire as is eraf gelopen & ook 't tandwiel. De as is toen gaan verschuiven en heeft aan de overkant 't tandwiel vd oliepomp eraf gebroken. '(
Op zich meevaller want blok hoeft verder niet uit elkaar.
full


update4
Weer 'n meevaller. *D
Ik heb nu alle onderdelen binnen, nl. een compleet sloop-blokje. Exact 't goeie type & slechts 68eurootjes. Nog effe wachten op 't pakkingssetje en dan kan ie weer de straat op. Intussen schiet de metamorfose ook al aardig op. (matzwart met schilderkunst op tank & kapjes. 8-)

update5
Complete pakkingset kost me 58 euro. Met oliefilter & olie nog erbij totaal zo'n 150 euro kwijt, voor 't hele grapje. Intussen ook maar de hele primaire as gewisseld & oliepomp etc. zit er ook weer in.

update6 (final update)
Gisterenavond alles er weer op geschroefd & de olie erin. De start-poging. In één keertje kicken. :}
Vanochtend ook in 1 keer gestart & rijen als een zonnetje. (1op293 :) )

update7 (12-5-2003)
Op minivakantie in de eifel heeft ie 't alweer begeven.

update8 (21-7-2003)
't beesje is eindelijk weer thuis in de garage...

update9 (15-8-2003)
De rooie wordt voor de echtes gereviseerd door een beroeps. Ik heb nou toch de gele voor m'n prutssleutel-hobby. Dan mag deze wel eens een paar jaartjes probleemloos rijden. :]

update10 (9-12-2003)
Omdat m'n gele cb400f tot leven is gekomen heb ik ook voor dat brikje een topic geopend. Om verwarring te voorkomen topictitel 'Het brikste brik vd 1e obt. (stand van zaken)' aan laten passen naar 'de rooie (cb400f)'.
Het blokje van de rooie moet trouwens binnen nu en 2 weken klaar zijn. De primaire ketting is alleen nog niet binnen dus 't carter ligt nog open. (kleppen & cilinders zijn al wel gereviseerd :) )

update11 (25-02-2004)
Die primaire ketting heeft dus tot eind januari op zich laten wachten, maar intussen hangt het blok (eindelijk) weer in het frame. Aanstaande zaterdag gaan de carburateurs er in en na wat afstelwerkzaamheden zie ik een zonnig motorseizoen tegemoet. 8-)

update12 (19-03-2004)
Motor eindelijk compleet en rijklaar. *D

update13 (11-08-2004)
Boem = ho! '(
full


update14 (20-01-2005)
Eindelijk is alle bots-schade verholpen. *D
full


update15 (27-03-2007)
Pas weer op obt geweest. *D Volgens mij weer cilindertje gekrast tijdens de snelwegrit. B|
e7a448c5a4a8b3b838c36b28f95c66e9


2011 en nog altijd briktastisch
full


update16 (05-09-2013)
Gisteren voor het eerst weer gereden na grote verbouwing van m'n mooie rooie. :] Lekkerst rijdend 400f-je wat ik ooit onder me heb gehad en ik heb toch wel op meerdere goeie gereden al. *D 8-) Er zit nu een opgeboord blokje in van ClassicBikeTuning. :}
 
Laatst bewerkt:
Je had die matzwarte kpajes er toch op? Gewoon glasmatje d'r achter, likje plamuur en opnieuw spuiten. No prob! wanneer gaat 'ie weer uit elkaar? Hou ons op de hoogte he? Ben zeer benieuwd naar de pics van het binneste van je blokkie...
 
Wild thing.... :P :P :P

Succes met de reparaties dan maar. Primaire ketting kun je niet plakken met tape, dat weet je toch? :)
 
Op woensdag 05 juni 2002 10:38 schreef roestendoenze het volgende:Sjorband? Tie-wraps :? ijzerdraad :?

Ah, ik weet ut al, stalen tie-wraps. :+

Ouwe fietsketting is ook voldoende denk ik... :+
 
Pas een beetje op met al die "goede" adviezen hè!!
Een kennis van me had vroger een Zündapp met trommelrem en die piepte behoorlijk. Had ik gezegd dat je dan kruipolie in dat gaatje moest spuiten. Schoot hij bij het eerstvolgende verkeerslicht vol gas door het rood !! Had'ie het echt gedaan |(
 
Pas een beetje op met al die "goede" adviezen hè!!
Een kennis van me had vroger een Zündapp met trommelrem en die piepte behoorlijk. Had ik gezegd dat je dan kruipolie in dat gaatje moest spuiten. Schoot hij bij het eerstvolgende verkeerslicht vol gas door het rood !! Had'ie het echt gedaan |(
Ja maar van jou zou ik ook alles klakkeloos aannemen. ;)

Die lui hierboven met hun adviezen daarentegen. :P :P :P :P :P
 
Pas een beetje op met al die "goede" adviezen hè!!
Een kennis van me had vroger een Zündapp met trommelrem en die piepte behoorlijk. Had ik gezegd dat je dan kruipolie in dat gaatje moest spuiten. Schoot hij bij het eerstvolgende verkeerslicht vol gas door het rood !! Had'ie het echt gedaan |(

Haha, dan is het piepen wel over ja. En het remmen ook :)
 
Pas een beetje op met al die "goede" adviezen hè!!
Een kennis van me had vroger een Zündapp met trommelrem en die piepte behoorlijk. Had ik gezegd dat je dan kruipolie in dat gaatje moest spuiten. Schoot hij bij het eerstvolgende verkeerslicht vol gas door het rood !! Had'ie het echt gedaan |(

Je moet er ook niet zo eerlijk bij kijken... :P
 
Primaire ketting roukamaprijs: 131.95 euro
Steeds tot uw dienst.
Veel sleutelplezier. ;)

....Lijkt me duidelijk: Zak tie-wraps Gamma: 13.95 Euro
Veel tie-wraps in ketting vorm aan elkaar, Hammerite erover, klaar. Vergeet niet de uiteinden van die tie-wraps af te knippen, anders krijg je zo'n klepper effect als op mijn eerste motor (Batavus , wasknijper, stuk karton).

cu,
john
 
Maak je wel even foto's van de operatie? Leuk voor het nageslacht!! :)
 
Laatst bewerkt:
update 3 toegevoegd...
(van de ezel en steen)

Ik weet nu precies wat er aan de hand is. Effe onderdelen scoren en dan paar uurtjes sleutelen. ;)
 
Op maandag 10 juni 2002 09:20 schreef roestendoenze het volgende:

Ik weet nu precies wat er aan de hand is...... . ;)

Meevaller dus!! Volgende week weer lopend? (de motor bedoel ik dan!)
 
Terug
Bovenaan Onderaan