De samurai van Pedrosa

Melandri heeft de egel omdat hij het een lief dier vond. Las laatst dat hij voor een egel had gekozen omdat deze in tegenstelling tot de evil beesten van anderen, een lief beest is.
 
Melandri heeft de egel omdat hij het een lief dier vond. Las laatst dat hij voor een egel had gekozen omdat deze in tegenstelling tot de evil beesten van anderen, een lief beest is.

Je hebt bijna gelijk ;)

Dat is de 2e reden, eerste reden is wel degelijk omdat hij vroeger zo'n stekel kop had, net als een egel die ook veel stekels heeft en dus werd hij altijd vergeleken met een egel. :Y

de 2e reden is zoals jij zegt omdat de egel zulke lieve oogjes heeft en zo'n lief snuitje en idd in tegenstelling tegenover al die evil ogende mascottes van de meeste andere coureurs...
 
Doohan en de Koala beer.
De Arend/Adelaar in de helm van Roberts.
De haai van Yanagawa.
Bull dog van Hodgson.
Leeuw van Chili.
Zon en maan teken in bijna elke helm van Rossi.

Enz.....
 
Oke het mag ondertussen wel duidelijk zijn dat er een hoop coureurs zijn die met een mascotte of symbool rond rijden. Maar waar ik nu vooral benieuwd naar ben is het verhaal dat er achter zit. Dus als je het van iemand weet, schaam je niet en plant het hier neer. ;)

Zo hoorde ik laats bijvoorbeeld (volgens mij op eurosport) dat hopkins met nummer 21 rijdt omdat hij ook gek is op gokken en dan vooral black-jack vandaar het nummer 21. En dus ook het verhaal van de naam hopper in de kleuren van de twee vlaggen.
 
Laatst hier een beetje research naar gedaan. Vind het wel interresant die logo's maar is weinig over te vinden. Ik weet wel wat van rossi zijn nicks en logo's:

De favoriete kleur van rossi is geel. Geel staat voor positiviteit en licht. Het licht van de zon en de maan. Daarom altijd zon en een maan op zn helm.

The doctor heeft hij gekregen omdat hij te werk gaat als een dokter (precies en met geduld). Ook zijn er veel dokter rossi's in het italiaanse telefoonboek.

Rossifumi heeft hij "geleend" van norifumi.
 
Laatst hier een beetje research naar gedaan. Vind het wel interresant die logo's maar is weinig over te vinden. Ik weet wel wat van rossi zijn nicks en logo's:

De favoriete kleur van rossi is geel. Geel staat voor positiviteit en licht. Het licht van de zon en de maan. Daarom altijd zon en een maan op zn helm.

The doctor heeft hij gekregen omdat hij te werk gaat als een dokter (precies en met geduld). Ook zijn er veel dokter rossi's in het italiaanse telefoonboek.

Rossifumi heeft hij "geleend" van norifumi.

zon en maan: zon omdat hij een vrolijke, vriendelijke kerel is en de maan omdat hij ook zijn 'duistere', minder vriendelijke kanten heeft. Dat laatste vooral als het vizier van zijn helm omlaag gaat.....

En de schildpad doet natuurlijk ook nog mee bij Rossi. Gekregen van zijn moeder voor zijn 1e race en nu ook als tattoo bij Rossi aanwezig.
 
image.asp


:W
 
zon en maan: zon omdat hij een vrolijke, vriendelijke kerel is en de maan omdat hij ook zijn 'duistere', minder vriendelijke kanten heeft. Dat laatste vooral als het vizier van zijn helm omlaag gaat.....

En de schildpad doet natuurlijk ook nog mee bij Rossi. Gekregen van zijn moeder voor zijn 1e race en nu ook als tattoo bij Rossi aanwezig.
volgens de biografie van rossi is het schildpadje afgeleid van een anti stress mascotte in de vorm van datzelfde schildpadje,zo,n zacht rubberbeestje dat altijd in zn vorm terugspringt,hoe hard je er ook in knijpt.
niet van zn moeder maar van uccio,zn beste vriend en assistent gekregen.
getekend door drudi,die ook zn helm designs maakt.
schildpadje staat aan 1 kant van zn vizier en op de kroonplaat van de motor
 
rossi had de schildpad al in z'n minibike carriere, omdat ie toen gek was van de ninja tutles, hij had zelfs een knuffel op z'n helm
full
 
volgens de biografie van rossi is het schildpadje afgeleid van een anti stress mascotte in de vorm van datzelfde schildpadje,zo,n zacht rubberbeestje dat altijd in zn vorm terugspringt,hoe hard je er ook in knijpt.
niet van zn moeder maar van uccio,zn beste vriend en assistent gekregen.
getekend door drudi,die ook zn helm designs maakt.
schildpadje staat aan 1 kant van zn vizier en op de kroonplaat van de motor

Zozo, jij weet er nog al wat van...

Heb nog een vraagje, waarom staat er op de helm van Rossi net boven zijn vizier altijd "Tribu Del Chihuahua" of iets in die richting :? :? :? :?
Dacht eerst dat het om zijn hond Guido ging, maar dat is toch geen Chihuahua :?
 
meesterlijk topic dit ....

ik wil plaatjes .... kan ik mijn eigen ontwerp gaan samenstellen .... :Y :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan